ARTVİN İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Vali Doruk "Doğada Öğreniyorum" Kampındaki Öğrencileri Ziyaret Etti

Vali Doruk

Artvin Valisi Yılmaz Doruk, Ardanuç ilçesinde İl Milli Eğitim Müdürlüğünce hayata geçirilen "Doğada Öğreniyorum" projesi kapsamında kampta bulunan öğrencileri ziyaret etti.

Vali Yılmaz Doruk beraberindeki İl Milli Eğitim Müdürü Abdulcelil Kahveci ile birlikte kampı ziyaret ederek, öğrencilerle bir süre vakit geçirdi.

Öğrencilerle yakından ilgilenen Doruk ve Kahveci, doğada aldıkları eğitimleri yakından izleme fırsatı buldu.

Bu yıl ilk feda hayata geçirilen "Doğada Öğreniyorum" projesiyle öğrenciler hem eğleniyor hem de hayatı dair yaşam becerileri ediniyor.

Öğrencilerin yaşama dair beceriler kazanması amacıyla hayata geçirilen proje kapsamında il genelindeki ortaokul öğrencileri ilçe merkezine 7 kilometre uzaklıkta 50 dönümlük araziye sahip Tütünlü Yatılı Bölge Okulundaki kampa katılarak burada hem hayata dair beceriler ediniyor hem de tatil yapıyor.

Kamp süresince köpek, keçi, koyun, tavuk, tavşan, civciv gibi hayvanlarla ilgilenip tarlada sebze, meyve yetiştiren öğrenciler ebru, drama, müzik, kültürel geziler, gökyüzü gözlemleri ve sportif faaliyetlerle eğlenceli vakitler geçiriyor.

Proje hakkında bilgi veren İl Milli Eğitim Müdürü Abdulcelil Kahveci, kampın doğayla iç içe bir ortamda yapıldığını belirterek, öğrencilerin burada bireysel yeteneklerini, üretkenliklerini farklı bakış açılarını kullanarak teorik bilgilerini günlük hayata aktaracağını söyledi.

Kahveci, "Bu proje ile çocuklarımız hem eğlenecekler hem de hayata dair beceriler kazanmış olacak. Kamp kapsamında kültürel gezilerimizde var. Bu sayede öğrencilerimiz ilimizin doğal, kültürel ve tarihi zenginliklerini yakından tanıyacak. Kamp süresince doğada yaşamı öğrenecek olan çocuklarımız aynı zamanda öğrenme ortamlarını gerçek hayata taşıyarak kalıcı öğrenmeler gerçekleştirecekler." dedi.

Kampta görevlendirilen gönüllü öğretmenlerle öğrencilere doğa ile ilişkilendirilmiş fen ve sosyal bilimler eğitimi verildiğini vurgulayan Kahveci, gökyüzü gözlem, bitki, sebze yetiştirildiği, hayvan bakımı, spor, müzik, ebru gibi birçok etkinlikle de çocuklara yeteneklerine göre beceriler kazandırıldığını dile getirdi.

Kahveci, "Çocuklarımızda bu etkinliklerden son derce mutlular. Onlar burada ağaçlarla, bitkilerle birçok evcil hayvanla içli dışlılar. Hayvanları besliyorlar. Sebze ve bitkilerle ilgilenip yetişen sebzeleri topluyorlar. Ağaçları suluyorlar. Tavukların yumurtalarını toplayıp kendileri yumurta pişiriyorlar. Bunlar çocukların günlük yaşam deneyimi adına çok önemli." diye konuştu.

Doğada Öğreniyoruz kampını 1 Temmuz -1 Eylül arasında ellişerli guruplar halinde dörder günlük sürelerle planladıklarını kaydeden Kahveci, "Kampımıza yoğun talep ve ilgi var. Durum böyle olunca süreyi uzatarak yıl boyunca bu kamptan çocukların faydalanmasını sağlayacağız. Branşlarına göre 8 öğretmen arkadaşımızda burada öğrencilere rehberlik etmektedir." ifadelerine yer verdi.

Kahveci son olarak gelecek yıllarda bu kampı tüm Türkiye'ye açık hale getirip ülkemizin tüm illerinden öğrencilerimizi burada misafir etmeyi amaçladıklarını söyledi.

-Öğrenciler kamptan çok memnun

Kampa katılan öğrencilerden Kübranur Çelik de kamp için burada olduğunu ifade ederek, "Burada değişik etkinlikler yapıyoruz. Eğleniyoruz. Ebru sanatı, müzik, dışarıda spor parkurlarımız var oralarda spor yapıyoruz, yarışmalar düzenliyoruz. Yaz tatilini en iyi şekilde değerlendirmek için buradayız." dedi.

Mert Yaşar Sarayoğlu ise hedefinin iyi bir veteriner hekim olmak olduğunu belirterek, "Artvin il merkezinde yaşıyorum. Hayvanları çok seviyorum. Kampa bu yüzden katıldım. İlkokuldan beri hedefim iyi bir veteriner hekim olmak. Bu kamp bu anlamada benim için çok iyi bir fırsat oldu. Çok sevdiğim hayvanları burada daha iyi tanıma fırsatı buldum. Aynı zamanda okul arkadaşlarımla bir araya geldik. Burada hem eğleniyoruz hem de doğada yaşamı öğreniyoruz" diye konuştu.

Arzu Şeker de kampta çok güzel bir arkadaşlık ortamı oluştuğunu ifade ederek, "Burada müzik, drama yapıyoruz. Meyve sebze topluyoruz, hayvanlarla ilgileniyoruz. Daha önce böyle bir deneyim yaşamadım bizim için çok güzel oldu." dedi.

Kamp öğrencilerinden Tuana Özçelik ise buraya gelmesinin sebebinin doğayı sevmesi olduğunu kaydederek, "Burada başka şeyleri sevdiğimi de fark ettim. Ebru sanatına ilgim olduğunu fark ettim. Burada başka çalışmalarda yapıyoruz. Sadece ebru sanatı değil. Spor yapıyoruz. Doğa yürüyüşleri yapıyoruz. Yoğurt yapıyoruz, kuymak yapıyoruz. Bunları yapıyor olmak insana huzur ve mutluluk veriyor." dedi.

Mert Akar'da şehirde yaşadığını ve ilk defa köy ortamı gördüğünü belirterek, " Şehirlerde göremediğim hayvanları, bitkileri burada gördüm. İyi ki de buraya gelmişiz arkadaşlarımla çok güzel eğleniyoruz" dedi.

Mehmet Furkan Topal da kamp sayesinde çok güzel hayvanları bitkileri tanıdıklarını ifade ederek çok eğlendiklerini anlattı.

01-08-201901-08-201901-08-201901-08-201901-08-201901-08-201901-08-201901-08-201901-08-201901-08-201901-08-201901-08-201901-08-2019

Dere Mah. Şehit Ömer Zeki Varan Sok. No35 - 0 466 280 98 00 / 0 466 280 98 01

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.