Milli Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme AR-GE Kalite ve İzleme Dairesi Başkanı Mehmet Baki Öztürkün 2023 Eğitim Vizyonu ve Öğretmen Konferansı
Milli Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme AR-GE,Kalite ve İzleme Daire Başkanı Mehmet Baki ÖZTÜRK tarafından öğretmenlere yönelik 2023 Eğitim Vizyonu ve Öğretmen Konferansı düzenlendi. Kazım Karabekir Anadolu Lisesi konferans salonunda geçekleştirilen konferansın açılış konuşmasını yapan İl Milli Eğitim Müdürü Abdulcelil KAHVECİ, 2023 Eğitim Vizyonuyla birlikte öğretmenin eğitim sürecindeki rolüne dikkat çekerek Milli Eğitim Bakanı Sayın Ziya Selçuk’un "Öğretmen muhakkak suretle öğrencinin öğretimiyle ilgilenmekten vazgeçmeli. Öğretmen öncelikle kendisinin yetişmesiyle ilgilenmeli. Eğer öğretmen öğretmenliğin kendi öğrenme yolculuğu olduğunu unutursa çocuğa bir şeyi aktarma, yükleme, propaganda yapma olduğunu zanneder.sözlerini hatırlattı.
KAHVECİ, öğretmenlerin kendilerini çağın şartları doğrultusunda en iyi şekilde yetiştirmeleri gerektiğine vurgu yaparak bu anlamda düzenlenen eğitimlerin faydasına vurgu yaptı.
KAHVECİ, Milli Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme AR-GE Kalite ve İzleme Dairesi Başkanı Mehmet Baki Öztürk’e ve konferansa katılan öğretmenlere teşekkür etti.
Daire Başkanı Mehmet Baki Öztürk konferansta öğretmenlere Eğitim 2023 Vizyonun felsefesi hakkında bilgilendirme yaptıktan sonra Eğitimden beklenenin Cumhurbaşkanımız sayın Recep Tayyip ERDOĞAN’ın ifadesiyle AKLI SELİMKALBİ SELİM ZEVKİ SELİM fertler yetiştirmek olduğunu belirtti.
Daire Başkanı ÖZTÜRK, ESKİ EĞİTİM VİZYONU BİYOLOJİK, DİJİTAL VE FİZİKİ ORTAM AYRI AYRI DEĞERLENDİRİLİR VE SÜRECE DAHİL EDİLİRDİ
• Endüstri 4.0 ile tekillik dönemi başlamış (biyolojik, dijital ve fiziki) yapay zeka sayesinde birleştirilmiştir.
BİZİM TEKİLLİĞİMİZ İNSAN VE MAKİNENİN BİRLİKTELİĞİNDEN ZİYADE AKLIN VE KALBİN BİRLİKTELİĞİDİR.
Milli Eğitim Vizyon Belgesinin Dört Temel Kavramı
• Öğrenci
• Aile (Ebeveyn)
• Öğretmen
• Okul / Okul Yönetimi / Okul Yöneticisi
Milli Eğitim Vizyonunun Temel Bakış Açısı
Değişim
Dönüşüm
Gelişim
Merkezde İnsan
Yetiştirmek istediğimiz insan profilini ortaya koymadan ve Türkiye’nin eğitimde ihtiyacı olan paradigmayı belirlemeden ruhu, istikameti, gaye ve felsefesi olan bir evrensel pedagoji yaratmamız güçtür.
«Toplumun ‘iyi insan beklentisi’ normlarını ortaya koyacak çalışmalar tamamlanmalıdır»
• Düşünce Duygu Ve Eylemi İnsanda Birleştiremeyen, Kuramı Ve Pratiği Uzlaştıramayan Tek Kanatlı Uçma Hevesi En Büyük Sorunumuzdur.
• İrade, aklın nefsi kontrol edebilmesidir. İslam’a göre ideal insan, arzularını yok eden değil, yönetebilen kişidir. Özgürlük, aklın nefse hâkim olmasıdır.
İbn-i Haldun’a göre:
• Hayvanlardaki toplumsal düzen İlhami’dir. İçgüdüyle olmaktadır. İnsana verilen toplumsal düzen ise idari ve ihtiyaridir. Bu yüzden bir rehbere, kılavuza ihtiyaç duyar. Bu rehber akıl ve dindir.
• İradeyi geliştirmenin en iyi yolu insanın her gün kendisine zor gelen bir şeyi yapmasıdır. Sadaka verirken bile acıtacak kadar vermek gerekir. Ebeveynlik çocuğu mutlu etme sanatı değil, doğru olanı yapma ve hayata hazırlanma sanatıdır.
Prof. Recep Şentürk
.
• Milli Mutabakat Şart Eğitim, Bir Milletin Ev Ödevidir. Millet Olma Şuurudur.
• Öğrenen Öğretmen Aktarma, Yükleme, Propaganda Yapma öğrenmeyi Unutan Öğretmen Üstteki Şeyi Yapar
• Eğitim
• Dönüşüm
• Liderlik
• Geometrik, Aritmetik Gelişme (Eski)
• Üssel Gelişme (Yeni)
• Dünya araçlarda zengin amaçlarda zayıf
• Yeni dünya programatik değil, paradigmatik bakış açısı
• Dünyada açlık ve obezite ’nin aynı anda yükseliyor olması açıkça insanın ve insanlığın hizasının kaybolduğunu gösteriyor.
• Ne gariptir ki, insani ekonomik ve siyasi krizlerin çoğu hep iyi eğitimli insanlar tarafından çıkarılıyor
• Eğitimde mutabakat sağlayamazsak nasıl anlaşabiliriz? Bir toplum çocuklarda buluşamıyor, anlaşamıyorsa nerede nasıl buluşacak.
• MUTLU BİREY
• MUTLU OKUL
• MUTLU TOPLUM