Page 31 - BİLGEce Eğitim Dergisi Sayı:3
P. 31
31
Ülkemizin 48 il ile İlkokul 4. sınıf öğrencile- türlerine göre okuduğu-
katıldığı Uluslararası rinin okuma becerilerini nu anlama becerilerini ve
Eğitim Başarılarını belirlemek için bilişsel okuma alışkanlıklarını
Değerlendirme testler ile öğrencilerin bu ortaya koymayı hedefle-
Kuruluşu-IEA tarafından becerilerini etkileyen yen PIRLS 2021 uygula-
5 yıllık döngülerle yapı- faktörleri belirleyebil- masına ilimizden Borçka
lan PIRLS (Uluslararası mek amacıyla okul, Atatürk İlkokulu bir şube
Okuma Becerilerinde öğretmen, öğrenci ve ile katılmış ve uygulama
Gelişim Araştırması) veli anketleri uygulanan başarılı bir şekilde
tamamlandı. öğrencilerin farklı metin tamamlanmıştır.