Page 269 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 269
4. Sonuçlar (Öneriler)
Okullar, öğrencileri hızlı ekonomik, çevresel ve sosyal değişime, henüz mevcut olmayan işlere,
icat edilmemiş teknolojilere, öngörülemeyen sosyal problemleri çözmeye hazırlamaya yönelik artan bir
talep ile karşı karşıyadır. Okullar açıldığında beklentileri ve ihtiyaçları farklılaşmış öğrenciler bizi
bekliyor olacak ve dolayısı ile yeni normalde müfredat, okul iklimi ve işbirlikleri de değişecektir.
Teknoloji asla öğretmenlerin yerine geçemeyecek ancak öğrenme süreçlerine doğrudan etki eden olumlu
bir etki olacaktır. Bu nedenle her şey pedagoji ve planlama ile ilgili olacaktır. Öğretmenler içeriğe göre
doğru öğrenme yaklaşımına karar veren ve daha sonra teknolojik aracı seçen özgün pedagojik
mühendisler olmalıdır.
Öğretmenlerin öğrencileriyle beraber proje yaptıkları, kişisel ve mesleki gelişimlerini
artırdıkları, iş birliği içinde çalışarak bilgi-beceri paylaştıkları, Avrupa'nın en büyük e-öğrenme
platformu olan eTwinning, içinde öğretmenlerimiz ve öğrencilerimiz işbirlikçi çalışmalar yapmalıdır.
269