Page 288 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 288

,senkron , bu öğretim metodu oluşturulurken teknoloji kullanımının en büyük sakıncalarından biri olarak
               ortaya çıktı. Bu bildiri yazarı Skype, Zoom gibi programların senkron sorunu yüzünden kullanımının
               pratik  olmadığını  test  ettikten  sonra  Instagram  canlı  yayınını  kullanarak  öğrenci  ve  kursiyerlerine
               ulaşmıştır. Instagram üzerinden yapılan ders 24 saat daha izlenebilecek şekilde hikayeye kaydedilmiştir.
               Bu sosyal medya aracında öğrenci ve kursiyerlerin soru sorması için bir zaman bırakılmıştır, bu sorular
               eğitimciye  yayın  esnasında,  izleyen  herkesin  görebileceği  şekilde  yazılı  mesaj  olarak  sorulmuştur.
               Instagram programında bazı kısıtlar bulunmaktadır , bunlardan biri canlı yayının 1 saat sürebilmesidir.



























                                                                                 Foto 3-4-5-6-7-8-9

               SONUÇLAR

               � 16.Mart.2020 tarihinden itibaren farklı eğitimler için kullanılan internet yayıncılığı yöntemi ,görsel
               ve işitsel anlamda senkronizasyon isteyen geleneksel danslarımızın öğretimi anlamında kullanılmalıdır.
               �  Nesilden  nesile  aktarım  ve  bu  aktarım  esnasında  bazı  unsurların  doğal  akış  içinde  ve  mantık
               çerçevesinde değişimi olgusu kabul edilebilir olmakla birlikte; konu “kontrolsüz veri kaybı” noktasına
               erişmeye  başladığında  ve  veri  kayıpları  kontrolden  çıktığında  ise  kültür  emperyalizmi  tehdidi  başta
               olmak üzere, kültürel mirasların korunması ve dejenere olmadan geleceğe taşınabilmesi bağlamında,
               birçok olumsuzluk da ortaya çıkabilmektedir. Bu konu ,dijital kayıtların olmasını gerektirirken ,yeni
               normlarla yüz yüze eğitimin şart olduğunu göstermiştir.
               �  Günümüz  dünyasında  her  türlü  teknoloji  kullanımı,  son  derece  yaygın  ve  ucuz  hale  gelmiş
               bulunmaktadır.  Tıpkı  “facebook  ve  diğer  sosyal  medya  araçları”nın  kullanımında  olduğu  gibi,
               başlangıçta  belirgin  ve  yaygın  bir şüphe  kendini  hissettirmektedir.  Oysa;  geçen  birkaç  yılda,  sosyal
               medya kullanımının dahi, bağımlılığa dönüşmediği sürece, deyim yerindeyse, okuryazarlık düzeyinde
               bir ihtiyaç olduğu büyük ölçüde hissedilmektedir. Halk Oyunları öğretiminde, etkin ve yaygın teknoloji
               kullanımı konusunda ilgili ve yetkili kişi ve kurumların bu kullanıma ne kadar yakın ve yatkın oldukları
               konusunda ciddi bilimsel araştırmalara, veritabanlarına ihtiyaç bulunmaktadır. Salgın sonrası yeni norm
               oluştururken uzaktan eğitim değerini de göz ardı etmeden ölçüyü iyi ayarlamalıyız ihtiyaçlar adına bu
               alanda görev yapan öğretmen,öğretici ,antrenörlerimizi yetiştirmeliyiz.
               �  Öncelikle;  halk  oyunları  öğretiminde  kullanılabilecek  kaliteli  görsel  ve  işitsel  dökümanların
               içeriklerinin;  alanla  ilgili  resmi  ve  sivil  toplum  kuruluşlarınca  tesbit  edilmesi  ve  bu  çalışmalar  için
               gerekli finansal desteğin sağlanabilmesi gerekmektedir.
               � Kültür Bakanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı, Gençlik ve Spor Bakanlığı ve Maliye Bakanlığı, Türkiye
               Halk Oyunları Federasyonu ve diğer tüm ilgili sivil toplum kuruluşlarının işbirliği ile  yöneylem ve
               iletişim  uzmanlarının  da  katkısıyla  oluşturulup  geliştirilecek  derleme  ekiplerine  ve  bu  ekiplerin
               yapacakları profesyonel video kayıtlarına ihtiyaç bulunmaktadır.
               �  Halk  Oyunlarımızın  Dünya’daki  yeri  ve  saygınlığı  göz  önünde  bulundurulduğunda;  Halk
               Oyunlarımıza,  kendi  topraklarında;  ilgili  ve  yetkili  kişi  ve  kurumlar  tarafından,  hak  ettiği  değer  ve
                                                              288
   283   284   285   286   287   288   289   290   291   292   293