Page 288 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 288
,senkron , bu öğretim metodu oluşturulurken teknoloji kullanımının en büyük sakıncalarından biri olarak
ortaya çıktı. Bu bildiri yazarı Skype, Zoom gibi programların senkron sorunu yüzünden kullanımının
pratik olmadığını test ettikten sonra Instagram canlı yayınını kullanarak öğrenci ve kursiyerlerine
ulaşmıştır. Instagram üzerinden yapılan ders 24 saat daha izlenebilecek şekilde hikayeye kaydedilmiştir.
Bu sosyal medya aracında öğrenci ve kursiyerlerin soru sorması için bir zaman bırakılmıştır, bu sorular
eğitimciye yayın esnasında, izleyen herkesin görebileceği şekilde yazılı mesaj olarak sorulmuştur.
Instagram programında bazı kısıtlar bulunmaktadır , bunlardan biri canlı yayının 1 saat sürebilmesidir.
Foto 3-4-5-6-7-8-9
SONUÇLAR
� 16.Mart.2020 tarihinden itibaren farklı eğitimler için kullanılan internet yayıncılığı yöntemi ,görsel
ve işitsel anlamda senkronizasyon isteyen geleneksel danslarımızın öğretimi anlamında kullanılmalıdır.
� Nesilden nesile aktarım ve bu aktarım esnasında bazı unsurların doğal akış içinde ve mantık
çerçevesinde değişimi olgusu kabul edilebilir olmakla birlikte; konu “kontrolsüz veri kaybı” noktasına
erişmeye başladığında ve veri kayıpları kontrolden çıktığında ise kültür emperyalizmi tehdidi başta
olmak üzere, kültürel mirasların korunması ve dejenere olmadan geleceğe taşınabilmesi bağlamında,
birçok olumsuzluk da ortaya çıkabilmektedir. Bu konu ,dijital kayıtların olmasını gerektirirken ,yeni
normlarla yüz yüze eğitimin şart olduğunu göstermiştir.
� Günümüz dünyasında her türlü teknoloji kullanımı, son derece yaygın ve ucuz hale gelmiş
bulunmaktadır. Tıpkı “facebook ve diğer sosyal medya araçları”nın kullanımında olduğu gibi,
başlangıçta belirgin ve yaygın bir şüphe kendini hissettirmektedir. Oysa; geçen birkaç yılda, sosyal
medya kullanımının dahi, bağımlılığa dönüşmediği sürece, deyim yerindeyse, okuryazarlık düzeyinde
bir ihtiyaç olduğu büyük ölçüde hissedilmektedir. Halk Oyunları öğretiminde, etkin ve yaygın teknoloji
kullanımı konusunda ilgili ve yetkili kişi ve kurumların bu kullanıma ne kadar yakın ve yatkın oldukları
konusunda ciddi bilimsel araştırmalara, veritabanlarına ihtiyaç bulunmaktadır. Salgın sonrası yeni norm
oluştururken uzaktan eğitim değerini de göz ardı etmeden ölçüyü iyi ayarlamalıyız ihtiyaçlar adına bu
alanda görev yapan öğretmen,öğretici ,antrenörlerimizi yetiştirmeliyiz.
� Öncelikle; halk oyunları öğretiminde kullanılabilecek kaliteli görsel ve işitsel dökümanların
içeriklerinin; alanla ilgili resmi ve sivil toplum kuruluşlarınca tesbit edilmesi ve bu çalışmalar için
gerekli finansal desteğin sağlanabilmesi gerekmektedir.
� Kültür Bakanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı, Gençlik ve Spor Bakanlığı ve Maliye Bakanlığı, Türkiye
Halk Oyunları Federasyonu ve diğer tüm ilgili sivil toplum kuruluşlarının işbirliği ile yöneylem ve
iletişim uzmanlarının da katkısıyla oluşturulup geliştirilecek derleme ekiplerine ve bu ekiplerin
yapacakları profesyonel video kayıtlarına ihtiyaç bulunmaktadır.
� Halk Oyunlarımızın Dünya’daki yeri ve saygınlığı göz önünde bulundurulduğunda; Halk
Oyunlarımıza, kendi topraklarında; ilgili ve yetkili kişi ve kurumlar tarafından, hak ettiği değer ve
288