Page 283 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 283

İncelenen  öğretmen  kategorisindeki  filmlerin  hiç  birinde  öğrencilerin  olumsuz  davranışlar
               sergilediği görülmemektedir. Öğrenci kategorisindeki iki filmde ise olumsuz öğrenci temsiline rastlanır

               ve filmlerden birinde olumsuz davranışlar göstermenin sebebinin teknoloji ile ilgili olduğu, diğerinde
               bu davranışların finalde değiştiği görülür.


                      İki  öğrenci  filminde  engelli  öğrencilerle  dayanışma  temasının  varlığı  dikkat  çekmektedir.

               Öğrenci temsilinde kısıtlanmış ve itaatkâr öğrencilerin varlığı da yine ortak bir söylem olarak fark edilen

               noktalar arasındadır.


               SONUÇ, DEĞERLENDİRME VE ÖNERİLER

                      İncelenen filmlerde fark edilen eleştirel ortak noktalar arasında, kalıp yargılara eleştirel bakış,

               kısıtlanmışlıktan  kurtulma  arzusu  ve  öznel  fikirlerin  desteklenmesi  arayışı  yer  almaktadır.  Engelli
               öğrencilerle  dayanışma  öyküleri  ve  motive  edici  anlatıların  varlığı,  öğrencilerin  bu  konudaki

               hassasiyetinin,  empati  gücü  ve  duyarlılığının  bir  göstergesi  olarak  kabul  edilebilir.  Öğrencilerin

               «ailelerinin yaşamlarındaki etkisini anlatan» öykülere odaklanması, okul çağındaki çocukların özellikle
               ergenlik döneminde aile içi sorunlar ve ebeveyn davranışlarından ciddi boyutta etkilendiğini ve buna bir

               çözüm yolu aradığını ortaya koymaktadır.

                      Filmlerde  yer  alan  öğretmen  temsilinin  bir  yaşamın  sürmesi  ya  da  bir  gencin  kaybedilmesi

               konusunda etki gücüne sahip, bir öğrencinin hayat akışında kırılma noktası yaratabilme gücüne sahip ve
               kimi zaman kurtarıcı rolünde olması, bu mesleğe verilen önemin belirgin bir göstergesidir.


                      İncelenen filmlerin veliden öğretmene ve öğrenciye dek pek çok izleyicinin özeleştiri yapmasını

               sağlayabilecek çeşitlilikte olması, bir kısmının ilham verici, umut öyküsü niteliği taşıması, bazılarının
               eğitim süreçleri ile ilgili sorular sorulmasını sağlaması, filmlerin eğitim misyonlarını düşündürme ve

               sorgulatma yolu ile güçlü biçimde yerine getirdiğini göstermektedir.

                      Sonuç olarak, eğitimde sinemanın kullanılmasının önemi de düşünüldüğünde, EBA ve benzeri

               eğitim mecralarında nitelikli filmlerin sayıca arttırılmasının, okullarda sinema kulüpleri kurulması, yerel

               ve ulusal kısa film yarışmaları gibi etkinliklerle öğretmen ve öğrencilerin düşüncelerini sinema yoluyla
               ifade etmesinin sağlanmasının ve bunun eğitsel süreçlerin bir parçası haline getirilmesinin faydalı ve yol

               gösterici olacağı düşünülmektedir.











                                                              283
   278   279   280   281   282   283   284   285   286   287   288