Page 671 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 671

Eğitimde Yeni Normlar-II                                  Uluslararası Covid-19 Kongresi




                 “Evet düşünüyorum. Oraya gittiğim zaman temiz havayı soluyunca mutsuzluğum kalmıyor.” 23YK
                 “Evet düşünüyorum. Temiz hava aldığımda neşem yerine geliyor.” 72YK
                 “Evet düşünüyorum. Çünkü yeşil alanlara baktığımda mutlu oluyorum.” 17YE

            Tablo 20-“Sizce teknoloji bir ihtiyaç mıdır, yoksa arkadaş mı?” Sorusuna verilen yanıtların kodları

                                            50YK     23YK      72YK     17YE
             İkisi                                     X                  X
             İhtiyaç                          X                 X
             Vakit harcıyorum                          X

             Derse giriyorum                           X

                 Tablo 20’de “Sizce teknoloji bir ihtiyaç mıdır, yoksa arkadaş mı?” sorusuna verilen yanıtların kodları
            verilmiştir. Buna göre 50YK katılımcısının ihtiyaç olduğu düşündüğü, 23YK katılımcısının hem vakit harca-
            dığı hem de derslere girdiği için ikisi olduğu düşündüğü, 72YK katılımcısının da ihtiyaç olduğu düşündüğü
            ve son olarak 17YE katılımcısının da ikisi olduğu düşündüğü belirtilmiştir. Katılımcıların ortak kodlarının “ikisi
            (ihtiyaç ve arkadaş)” ve “ihtiyaç” şeklinde belirlenmiştir.
                 “Bu dönemlerde ihtiyaç.” 50YK
                 “Şu dönemde hem ihtiyaç hem arkadaş. Sonuçta evde olduğumuz zamanlarda en çok vakti teknoloji
            ile harcıyoruz ama teknoloji olmasa derslere giremezdik. Bu nedenle ikisi.” 23YK
                 “Bence ihtiyaç.” 72YK
                 “Bence ikisi de. Evdeyken hem ihtiyaç oluyor hem arkadaş.” 17YE


            Tablo 21-“Teknoloji doğal ortamla ilişkinizi nasıl etkiliyor?” Sorusuna verilen yanıtların kodları
                                             50YK      23YK     72YK      17YE
             Etkilemiyor                       -         -        X        X
             Olumlu etkiliyor                  -         X        -        -

             İyi yönde etkiliyor               X         -        -        -
             Özlem gideriliyor                 X         -        -        -

                 Tablo 21’de “Teknoloji doğal ortamla ilişkinizi nasıl etkiliyor?” sorusuna verilen yanıtların kodları veril-
            miştir. Buna göre 50YK katılımcısını özlem giderdiği için olumlu etkilediği, 23YK katılımcısını olumlu etki-
            lediği, 72YK katılımcısını etkilemediği ve 17YE katılımcısını da etkilemediği söylenebilir. Katılımcıların ortak
            kodunun “etkilemiyor” şeklinde belirlenmiştir.
                 “İyi bir yönde etkiliyor. Sonuçta evlerde olduğumuz için doğal ortamlara fotoğraflardan bakıyoruz.
            En azından özlem gideriyoruz” 50YK
                 “Aslında olumlu etkiliyor.” 23YK
                 “Etkilemiyor.” 72YK
                 “Etkilemiyor.” 17YE


            Tablo 22-Teknoloji bağımlılığı doğaya olan bakış açınızı nasıl değiştiriyor?” Sorusuna verilen yanıtların kodları
                                                 50YK     23YK     72YK      17YE

             Değiştirmiyor                         -        X        X        X
             İyi yönde değiştiriyor                X        -        -         -
             İhtiyaç olduğunu hatırlatıyor.        X        -        -         -


            - Bildiri Metni -                                671                   Eğitimde Yeni Normlar-II
   666   667   668   669   670   671   672   673   674   675   676