Page 71 - Şehrimiz Artvin
P. 71
ÖĞRETMEN: Yaşadığınız ilde göçleri durdurmak için sizce neler yapılabilir? Ayşe, sen söylemek ister
misin?
AYŞE: Öğretmenim bence mevcut sanayi siteleri geliştirilebilir. Kırsal kesimlerde, tarım ve hayvancılıktaki
teşvikler arttırılabilir. Orman ürünleri işleyen atölye tipi sanayiler geliştirilebilir. Köylerde yörenin doğal
kaynaklarına uygun el sanatları ve tarımsal faaliyetler geliştirilebilir.
EFE: Öğretmenim bende söz alabilir miyim?
ÖĞRETMEN: Tabi ki… Söyle bakayım Efe, sen neler düşünüyorsun?
EFE: Üretilen ürünlerin pazarlanması için kolaylıklar sağlanabilir.
ÖĞRETMEN: Nasıl olacak peki?
EFE: Belirli yerlerde organik pazarlar kurulabilir. Ayrıca ilimizde büyük bir kooperatifimiz var. Siz söylemiş-
tiniz. Tarım Kredi Kooperatifi çiftçilerimizi destekliyor diye. Bu kooperatif aracılığıyla da tüketiciye daha
kolay ulaşılabilir.
ÖĞRETMEN: Öyleyse sana görev veriyorum, Tarım Kredi Kooperatifine giderek bu konuda bir araştırma
yap arkadaşlarınla sınıfta paylaş. Hatice de bu konuda sana yardım etsin. Biliyorsun birlikten kuvvet
doğar. Peki, Hatice sen ne düşünüyorsun?
HATİCE: Turizm faaliyetleri ve alt yapı sorunları giderilebilir.
ÖĞRETMEN: Alt yapı derken?
HATİCE: Öğretmenim turistlerin konaklayacağı tesisler, yollar, reklamlar vb.
ÖĞRETMEN: Aferin. Peki, farklı düşünceleri olan var mı?
YİĞİT: Evet var öğretmenim. Benim ağabeyim, Artvin Çoruh Üniversitesinde harita mühendisliği
bölümünde okuyor. Üniversite kampüsünde yabancı öğrencilerin olduğunu söyledi. Üniversite farklı
bölümlerle zenginleştirilebilir. Ayrıca yurt dışı öğrencilerinin üniversiteyi tercih etmeleri sağlanabilir.
Üniversite içerisinde fakülte ve bölümler arttırılabilir.
ÖĞRETMEN: Olcay sen de fikrini paylaşmak ister misin?
OLCAY: Yöremizde yetişen çay, fındık gibi ürünlerin işlenmesi için tesisler çoğaltılabilir. Organik tarım
ürünleri, kayın mantarı yetiştiriciliği gibi alternatif faaliyetler göçleri durdurabilir.
ÖĞRETMEN: Ülkelerin kalkınmasında nüfus sayısı kadar niteliği de önemlidir, çocuklar!
49