Page 138 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 138

Covid-19 Pandemi Sürecinin


                             Okullarda Psikolojik Danışma ve Rehberlik  Hizmetlerine Yansıması




                                                     Prof. Dr. Tuncay Ergene


                                                      Hacettepe Üniversitesi


                                                         Eğitim Fakültesi


                                                     Eğitim Bilimleri Bölümü


                                          Rehberlik ve Psikolojik Danışma Anabilim Dalı

                                                         Ankara, Türkiye


                                                     ergene@hacettepe.edu.tr





               Özet


               Bu çalışmanın amacı COVID-19 salgın sürecinde öğrencilerin yaşadıkları kayıplara ilişkin tepkileri ve
               salgın dönemi psikolojik durumları hakkında bilgi vermektir. Öğrencilerin sahip oldukları psikolojik
               tepkiler bir model üzerinde açıklanmıştır. Salgın sürecinde okul psikolojik danışmanlarının öğretmen ve
               velilerin  öğrencilere  yaklaşımına,  okullarda  psikolojik  danışma  ve  rehberlik  hizmetleri  kapsamında
               yapılabilecek hizmetlere ilişkin önerilerde bulunulmuştur.




               Anahtar kelimeler: COVID-19, psikolojik danışma ve rehberlik, okul psikolojik danışmanı




               Giriş


                   İlk kez 2019 yılı Aralık ayı sonunda Çin, Hubei Eyaleti, Wuhan'da görülen COVID-19 hızlı bir

               şekilde yayılarak birkaç aylık sürede birçok ülkeyi etkisi altına almıştır. Toplumların yaşamını derinden
               etkileyen bu virüsün yol açtığı hastalık, Dünya Sağlık Örgütü tarafından 11 Mart 2020 itibarıyla pandemi

               olarak ilan edilmiştir (WHO, 2020). 2020 yılına dünyadaki ülkeler COVID-19 pandemisine karşı bir

               mücadeleyle  başlamıştır.  Bu  Pandeminin tüm  insanlık üzerinde  ekonomik,  sağlık, sosyal, eğitsel ve
               psikolojik etkileri olmuştur.




                                                              138
   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143