Page 138 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 138
Covid-19 Pandemi Sürecinin
Okullarda Psikolojik Danışma ve Rehberlik Hizmetlerine Yansıması
Prof. Dr. Tuncay Ergene
Hacettepe Üniversitesi
Eğitim Fakültesi
Eğitim Bilimleri Bölümü
Rehberlik ve Psikolojik Danışma Anabilim Dalı
Ankara, Türkiye
ergene@hacettepe.edu.tr
Özet
Bu çalışmanın amacı COVID-19 salgın sürecinde öğrencilerin yaşadıkları kayıplara ilişkin tepkileri ve
salgın dönemi psikolojik durumları hakkında bilgi vermektir. Öğrencilerin sahip oldukları psikolojik
tepkiler bir model üzerinde açıklanmıştır. Salgın sürecinde okul psikolojik danışmanlarının öğretmen ve
velilerin öğrencilere yaklaşımına, okullarda psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri kapsamında
yapılabilecek hizmetlere ilişkin önerilerde bulunulmuştur.
Anahtar kelimeler: COVID-19, psikolojik danışma ve rehberlik, okul psikolojik danışmanı
Giriş
İlk kez 2019 yılı Aralık ayı sonunda Çin, Hubei Eyaleti, Wuhan'da görülen COVID-19 hızlı bir
şekilde yayılarak birkaç aylık sürede birçok ülkeyi etkisi altına almıştır. Toplumların yaşamını derinden
etkileyen bu virüsün yol açtığı hastalık, Dünya Sağlık Örgütü tarafından 11 Mart 2020 itibarıyla pandemi
olarak ilan edilmiştir (WHO, 2020). 2020 yılına dünyadaki ülkeler COVID-19 pandemisine karşı bir
mücadeleyle başlamıştır. Bu Pandeminin tüm insanlık üzerinde ekonomik, sağlık, sosyal, eğitsel ve
psikolojik etkileri olmuştur.
138