Page 142 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 142

Birinci adımda ne yaşandı sorusuyla ilgili olarak öğrencilere olay hakkında ne bildiklerini sorun.
               Başlangıçta  sadece  somut  ve  doğruluğundan  emin  olduğunuz  bilgileri  verin.  Olay  hakkındaki

               söylentileri ve varsayımları düzeltin. Bu aşamada amaç bilgi vermek olduğu için duygu ve düşünce
               üzerinde odaklanmayın.


                   İkinci  adımda  öğrencilere  Covid-19  salgını  hakkında  ne  düşündüklerini  sorun.  Öğrencilerin

               düşüncelerini  ifade  etmelerine  izin  verin.  Düşünce  farklılıklarını  zenginlik  olarak  değerlendirin  ve

               doğru-yanlış  tartışmalarını  engelleyin.  Ortaya  çıkan  olumlu  düşünceleri  her  zaman  pekiştirin.  Bu
               aşamada amaç düşünceleri ortaya çıkarmak olduğundan, duygu ifadelerine odaklanmayın.


                   Üçüncü  adımda  öğrencilere  Covid-19  Salgını  ilgili  duygularını  sorun.  Duygularını  rahatça ifade
               etmelerine  izin verin.  Covid-19  Salgını ilgili  duygu  ve  düşüncelerin  diğer arkadaşları  tarafından da

               paylaşıldığını söyleyerek durumu normalleştirin.


                   Son  olarak  dördüncü  adımda  öğrencilere  Covid-19  Salgını  etkileriyle  başa  çıkmak  için  neler

               yaptıklarını sorun. Olumlu başa çıkma yöntemlerini pekiştirin. Olumsuz başa çıkma yöntemleri ifade
               edilirse olumlu alternatifler üretilmesi için çalışın. Öğrencilere gereksinim duyduklarında ailelerinden,

               psikolojik danışmanlardan, öğretmen ve arkadaşlarından destek alabileceklerini hatırlatın.

                   COVID-19 döneminde öğretmenlerle çalışma şu yollar izlenebilir. Bir salgın yaşandığının farkında

               olarak, sanal ortamda öğrencilerle  gerçekçi diyalogda  bulunun. Olayı yok saymayın. Yorum yapmaktan

               kaçının. Öğrencilerin duygularını kabul edin. Öğrencilere duygularını ifade etme konusunda yardımcı
               olun.  Siz  de  duygularınızı  paylaşın,  hissetmediğiniz  duyguları  dile  getirmeyin.  Öğrencilerin

               düşüncelerini değiştirmeye çalışmayın. Öğrencilere hissettikleri olumsuz duyguların “normal” olduğu
               mesajını verin. Öğrencilerin yorumlarını, salgının bittiği biçiminde yorumlamayın. Amaç öğrencilerin

               moralini düzeltmek değil, yaşanan duruma bir anlam vermelerine yardımcı olmaktır.


                   Salgın  Sonrası  bizleri  neler  bekliyor?  Depremle  yaşamayı  öğrenmek  gibi,  Salgın  ile  yaşamayı
               öğrenmek  durumundayız.  Bu  salgın  kısa  süre  içinde  bitmeyecek  gibi  önlem  almaya  devam  etmek

               durumundayız. Uzaktan eğitim gibi uzaktan Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerine olan talep

               artacaktır.  Uzaktan  psikolojik  test  uygulama,  ölçme  ve  değerlendirme  hizmetlerine  talep  daha  da
               artacaktır. Özel eğitime gereksinimi, olan çocuklarla çalışma önem kazanacaktır. Yüz yüze eğitim mi?

               Uzaktan eğitim  mi? Karma  Eğitim  mi?  Tartışmalar  sonucu  karma  eğitime geçiş  dahada kaçınılmaz
               olarak  karşımıza  çıkacaktır.  Dijitalleşme  ve  tüm  PDR  uygulamlarının  da  dijital  ortamda  olması  ve

               yürütülmesi sağlanacaktır. Aileler ile çalışma ön plana çıkacaktır.






                                                              142
   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147