Page 197 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 197

Öğretmen     Veli

                                               Her zaman                     7
                                               Genellikle                    9
                                               Bazen                        12
                                               Nadiren                      15
                                               Hiçbir zaman                  7
                                               Toplam                       50

                Tablo  15    Öğretmenlerin  ve  velilerin  “Diğer  (Lütfen  belirtiniz)……………………….”  Sorusuna
               verdiği cevaplar.
                      Bu maddeye katılım olmamıştır.

                                                           BÖLÜM. V

                                               SONUÇ TARTIŞMA VE ÖNERİLER
                      5.1 Sonuç

                         Bu  araştırmada  Artvin  ili  ve  ilçelerindeki  anaokullarında  kayıtlı  öğrenciler,  veliler  ve
               öğretmenlerinin Covid-19 salgını ve okul öncesi dönem çocuklarının duygu durum bozuklukları nı tespit
               etmeye yönelik bir çalışma yapılmıştır. Sonuç olarak bu çalışmanın, Türkiye veya dünya genelinde okul
               öncesi  öğretmenleri,  velileri  ve  öğrencileri  için  yapılması  durumunda  farklı  sonuçların  da  ortaya
               çıkabileceği gözden uzak tutulmamalıdır.
                      Bilimsel verilere bakıldığında yakınının kaybına veya travmaya uğrayan pek çok yetişkin veli ile
               çocuğun  bu  zor  durumlar  karşısında  oldukça  dayanıklı  ve  kendini  iyileştirme  gücüne  sahip  olduğu
               görülmektedir. Sürekli yardım ve konuşmaya açık bir ortam sağlamak koşuluyla bilgi verme, dürüst ve
               açık olma, bilginin kaynağını kontrol etme, sağlıklı yaşam alışkanlıklarının devamı, ebeveynlerin model
               olması,  sosyal  ilişkilerin  telefon  veya  internet  aracılığıyla  da  olsa  devamı,  duyguları  dinleme,
               anlamlandırma ve destekleme, olası ruhsal bozukluk gelişimine karşı uyanık olunması ve daha önceden
               var olan sorunlar için tedavilerin devamının sağlanması çocukların sorunlarla olan mücadele gücünü
               artırıp ileride sorunlarla baş edebilmelerine olanak sağlayacaktır. Böylece duygu durum bozuklukları ve
               tranva riski de azalabilecektir.
                      5.2. Tartışma
                      Bu  araştırmadaki  anket  analizi  sonuçlarında  açıklandığı  gibi  örneklem  kitlesindeki
               öğretmenlerin, velilerin ve öğrencilerin Covid-19 salgınına bakış açıları bir bütün olarak aynı düzeylerde
               olmadığı  görülmektedir.  Çünkü  sorulan  sorulardaki  ifadelerinin  her  biri  farklı  bir  tepkisel  durumu
               gösterdiği için bütüncül bir bakış açısı yakalamak zor olduğu anlaşılmaktadır. Örneğin Covid-19 salgını
               sürecinde bilgilenme, alınan önlemler, kaygı ve korkular eğitim düzeyi yaş gibi faktörlerden etkilenerek
               duygu durum bozukluklarında farklılıklar göstermektedir yani 3-6 yaş okul öncesi dönem çocuklarının
               Covid-19 salgını korkuları arasında okula  gidememe, bir  yakınını bir  daha görememe vb. korku ve
               kaygılar yaşarken yetişkinlerde öğretmen ve velilerde iş hayatında olamama, maddi yetersizlikler vb.
               gibi korku ve kaygılarda farklılıklar görülmektedir.
                      5.3.Öneriler
                      Bütün  dünyayı etkisi altına alan Covid-19 pandemi salgını bizim seçimimiz olmamakla beraber
               , Covid-19 pandemi salgını sürecini nasıl yaşayacağımız ve 3-6 yaş okul öncesi dönem çocuğumuza
               nasıl yaşatacağımız bizim seçimimiz olabilir. Kendi duygu durum bozukluğu, korku ve kaygılarınızı
               yönetmekte zorlandığınız Covid-19 pandemi salgını dönemde, çocuklarımızdan bilgi saklamak onlara


                                                              197
   192   193   194   195   196   197   198   199   200   201   202