Page 198 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 198
karşı açık olmamak ya da duygularımızı göstermemeye çalışmak yerine, 3-6 yaş dönemi okul öncesi
çocuğumuza karşı samimi ve açık olmaya dikkat edin. Covid-19 pandemi salgını dönemde 3-6 yaş okul
öncesi dönemi çocuklarımıza güven ve destek verin. Gelişim düzeylerine uygun bir dille çocuklarla
dürüstçe konuşmak, belirsizliğin getireceği duydu durum bozukluğu, kaygı, korku ve tedirginliğin önüne
geçer. . Covid-19 pandemi salgını dönemde 3-6 yaş okul öncesi dönemi çocuklarımız dünyanın,
yaşanılan çevrenin güvenilir bir yer olduğuna inanma ihtiyacındadırlar ve bu durum, yetişkinlerin tutum
ve davranışlarıyla yakından ilişkilidir. Covid-19 pandemi salgını dönemde 3-6 yaş okul öncesi dönemi
çocuklarımız için yapabileceğimiz en iyi şey onları dinleyerek destekleyici, tutarlı ve dürüst bir tutum
takınmaktır.
Bu konuda gelecekte yapılacak çalışmalarda örneklem kitlesinin iyi seçilmesi ve örneklem
büyüklüğünün artırılarak yapılması, literatürün desteklediği sonuçlara ulaşılabileceği düşünülmektedir.
KAYNAKÇA
https://www.nasponline.org/resources-and-publications/resources-and-podcasts/school-climatesafety-and-crisis/health-
crisis-resources/helping-children-cope-with-changes-resulting-from-covid-19
https://store.samhsa.gov/product/Talking-With-Children-Tips-for-Caregivers-Parents-and-TeachersDuring-Infectious-
Disease-Outbreaks/PEP20-01-01-006
https://www.unicef.org/coronavirus/how-talk-your-child-about-coronavirus-covid-19
https://www.cstsonline.org/assets/media/documents/CSTS_FS_Helping_Homebound_Children_duri
ng_COVID19_Outbreak.pdf
https://www.psikiyatri.org.tr/uploadFiles/2420201236-cocuklarCOVID.pdf
Carlson, N. R. (2014) Davranışın Nörolojik Temelleri (Fizyolojik Psikoloji), Muzaffer Şahin (Çev. Ed), Ankara: Nobel.
Erskine, R. G.; Moursund, J.P; Trautmann, R.L. (1999) Beyond Empathy “A Therapy Contact in Relationship”, New York:
Routledge.
Erskine, R. G.; Moursund (1988) Integratıve Psychotherapy in Action, London: Karnac Books Ltd.
Erskine, R. G. (2015) Relational Patterns, Therapeutic Presence “Concepts and Practice of Integrative Psychotherapy”,
London: Karnac Books Ltd.
Fenichel, M. D. O. (1974) Nevrozların Psikanaltik Teorisi. Selçuk Tuncer (Çev.), İzmir: E. Ü. 1974, s. 37-40. 121-122.
Geçtan, E. (1978) Çağdaş İnsanda Normal Dışı Davranışlar. Ankara: A. Ü. Eğitim Fakültesi Yayınları: 69
Geçtan, E. (1981) Psikanaliz ve Sonrası. İstanbul: Hür -Yayın.
Geçtan, E. (1984) İnsan Olmak, İstanbul: Adam Yayıncılık.
Kuzgun, Y. (1981) Rehberlik Ders Notu, Ankara Üniversitesi EFAM Yayınları: Ankara. Maslow, A (1970) Motivation and
Personality (reviewed) Newyork: Harper&Row.
Morrison, J. (2016) DSM-5’i Kolaylaştıran Klinisyenler için Tanı Rehberi, Muzaffer Şahin (Çev. Ed.), Hanife Uğur Kural
(Çev.) Ankara: Nobel.
Olson, M., H.; Hergenhahn, B. R. (2016) Öğrenmenin Kuramları, Muzaffer Şahin (Çev. Ed.), Ankara: Nobel.
Öztürk, O. ve Diğerleri) Ruh Sağlığı ve Hastalıkları, Türkiye Sinir ve Ruh Sağlığı Derneği Yayını No.7. Ankara: 1981, s. 40-
42.
Sandström, C.İ. (1982) Çocuk ve Gençlik Psikolojisi, Refia, U. Şermin (Çev.), İstanbul Üniversitesi: İstanbul.
Schunk, D.,H. (2014) Öğrenme Teorileri, Muzaffer Şahin (Çev. Ed.), Ankara: Nobel.
Steiner, C. (2014) Duygusal Okuryazarlık, Muzaffer Şahin (Çev. Ed.), Ankara: Nobel.
Steiner, C.; Şahin, M, (2018) Güç Oyunları ve Gücün Öteki Yüzü, Ankara: Nobel.
198