Page 198 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 198

karşı açık olmamak ya da duygularımızı göstermemeye çalışmak yerine, 3-6 yaş dönemi okul öncesi
               çocuğumuza karşı samimi ve açık olmaya dikkat edin. Covid-19 pandemi salgını dönemde 3-6 yaş okul
               öncesi dönemi çocuklarımıza güven ve destek verin. Gelişim düzeylerine uygun bir dille çocuklarla
               dürüstçe konuşmak, belirsizliğin getireceği duydu durum bozukluğu, kaygı, korku ve tedirginliğin önüne
               geçer.  .  Covid-19  pandemi  salgını  dönemde  3-6  yaş  okul  öncesi  dönemi  çocuklarımız  dünyanın,
               yaşanılan çevrenin güvenilir bir yer olduğuna inanma ihtiyacındadırlar ve bu durum, yetişkinlerin tutum
               ve davranışlarıyla yakından ilişkilidir.  Covid-19 pandemi salgını dönemde 3-6 yaş okul öncesi dönemi
               çocuklarımız için yapabileceğimiz en iyi şey onları dinleyerek destekleyici, tutarlı ve dürüst bir tutum
               takınmaktır.
                      Bu  konuda  gelecekte  yapılacak  çalışmalarda  örneklem  kitlesinin  iyi  seçilmesi  ve  örneklem
               büyüklüğünün artırılarak yapılması,  literatürün desteklediği sonuçlara ulaşılabileceği düşünülmektedir.


                                                          KAYNAKÇA

               https://www.nasponline.org/resources-and-publications/resources-and-podcasts/school-climatesafety-and-crisis/health-
               crisis-resources/helping-children-cope-with-changes-resulting-from-covid-19
                https://store.samhsa.gov/product/Talking-With-Children-Tips-for-Caregivers-Parents-and-TeachersDuring-Infectious-
               Disease-Outbreaks/PEP20-01-01-006
               https://www.unicef.org/coronavirus/how-talk-your-child-about-coronavirus-covid-19
               https://www.cstsonline.org/assets/media/documents/CSTS_FS_Helping_Homebound_Children_duri
               ng_COVID19_Outbreak.pdf

               https://www.psikiyatri.org.tr/uploadFiles/2420201236-cocuklarCOVID.pdf
               Carlson, N. R. (2014) Davranışın Nörolojik Temelleri (Fizyolojik Psikoloji), Muzaffer Şahin (Çev. Ed), Ankara: Nobel.
               Erskine, R. G.; Moursund, J.P; Trautmann, R.L. (1999) Beyond Empathy “A Therapy Contact in Relationship”, New York:
               Routledge.
               Erskine, R. G.; Moursund (1988) Integratıve Psychotherapy in Action, London: Karnac Books Ltd.

                Erskine, R. G. (2015) Relational Patterns, Therapeutic Presence “Concepts and Practice of Integrative Psychotherapy”,
               London: Karnac Books Ltd.
               Fenichel, M. D. O. (1974) Nevrozların Psikanaltik Teorisi. Selçuk Tuncer (Çev.), İzmir: E. Ü. 1974, s. 37-40. 121-122.
               Geçtan, E. (1978) Çağdaş İnsanda Normal Dışı Davranışlar. Ankara: A. Ü. Eğitim Fakültesi Yayınları: 69
               Geçtan, E. (1981) Psikanaliz ve Sonrası. İstanbul: Hür -Yayın.
               Geçtan, E. (1984) İnsan Olmak, İstanbul: Adam Yayıncılık.
               Kuzgun, Y. (1981) Rehberlik Ders Notu, Ankara Üniversitesi EFAM Yayınları: Ankara. Maslow, A (1970) Motivation and

               Personality (reviewed) Newyork: Harper&Row.
               Morrison, J. (2016) DSM-5’i Kolaylaştıran Klinisyenler için Tanı Rehberi, Muzaffer Şahin (Çev. Ed.), Hanife Uğur Kural
               (Çev.) Ankara: Nobel.
               Olson, M., H.; Hergenhahn, B. R. (2016) Öğrenmenin Kuramları, Muzaffer Şahin (Çev. Ed.), Ankara: Nobel.
               Öztürk, O. ve Diğerleri) Ruh Sağlığı ve Hastalıkları, Türkiye Sinir ve Ruh Sağlığı Derneği Yayını No.7. Ankara: 1981, s. 40-
               42.

               Sandström, C.İ. (1982) Çocuk ve Gençlik Psikolojisi, Refia, U. Şermin (Çev.), İstanbul Üniversitesi: İstanbul.
               Schunk, D.,H. (2014) Öğrenme Teorileri, Muzaffer Şahin (Çev. Ed.), Ankara: Nobel.
               Steiner, C. (2014) Duygusal Okuryazarlık, Muzaffer Şahin (Çev. Ed.), Ankara: Nobel.
               Steiner, C.; Şahin, M, (2018) Güç Oyunları ve Gücün Öteki Yüzü, Ankara: Nobel.


                                                              198
   193   194   195   196   197   198   199   200   201   202   203