Page 246 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 246
Uzaktan eğitimle ilgili teknolojik okur-yazarlık eğitimleri verilebilir.
Uzaktan eğitimde veliler daha çok işe koşulmalı, her veli öğrencisi için eğitim koçu rolüne
özendirilmelidir. Bu konuda velilere rehberlik yapılabilinir.
Uzaktan eğitimle materyal oluşturma bağlamında öğretmenlere hizmet içi eğitim
verilebilinir.
Küçük sınıflarda içeriklerinde daha çok eğitsel oyunlara yer verilebilir. Derse ve sürece karşı
öğrencilerin adaptasyonlarını artırır.
Uzaktan eğitimde karşılaşılan sorunların tespiti için ölçme-değerlendirme hususunda ayrı
ayrı veli-öğrenci-öğretmen araştırmaları yapılabilinir. Alan yazına bu konuda destek
verilebilinir.
Uzaktan eğitimde örgün eğitimle beraber süreç içerisinde verilmesinde yararlı olabilir.
Salgınlar dışında uzaktan eğitimin verilmesi teknolojik çağın bir gerekliliği olarak sağlanabilir.
Lisans düzeyinde uzaktan eğitim ve uzaktan ölçme-değerlendirme konularında dersler veya
konular eklenebilir. Öğretmen yeterlilikleri bu sayede daha üst seviyelere ulaşabilir.
KAYNAKÇA
Abalı Öztürk, Yasemin; Şahin, Çavuş (2014). Alternatif Ölçme Değerlendirme Yöntemlerinin
Akademik Başarı, Kalıcılık, Öz yeterlilik Algısı Ve Tutum Üzerine Etkisi, Çanakkale 18 Mart
Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitimde Kuram ve Uygulama Dergisi. ISSN: 1304-9496 (2014), 10(4):
1022-1046
Akkoç, Hatice (2012). Bilgisayar Destekli Ölçme-Değerlendirme Araçlarının Matematik
Öğretimine Entegrasyonuna Yönelik Hizmet Öncesi Eğitim Uygulamaları ve Matematik Öğretmen
Adaylarının Gelişimi, Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, Vol.3No.2 (2012), 99-114
Atılgan, H. (2011). Değerlendirme ve not verme. H. Atılgan (Ed.). Eğitimde ölçme ve
değerlendirme içinde (349-395), Ankara: Anı Yayıncılık.
Bahar, M., Nartgün. Z., Durmuş. S. ve Bıçak, B. (2006). Geleneksel-alternatif ölçme ve
değerlendirme öğretmen el kitabı. Ankara: PegemA Yayıncılık.
Baki, A. (2008). Kuramdan uygulamaya matematik eğitimi (4. bs.). Ankara: Harf Eğitim
Yayıncılık.
Bars, M., Şimşek, Ö., & Zengin, Y. (2017, Mayıs). Matematik öğretmenlerinin ölçme ve
değerlendirmede bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanmaya yönelik görüşlerinin incelenmesi.
International Teacher Education and Accreditation Congress (ITEAC), Yıldız Technical University,
İstanbul.
Birgin, O. & Gürbüz, R. (2008). Sınıf öğretmeni adaylarının ölçme ve değerlendirme
konusundaki bilgi düzeylerinin incelenmesi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20,
163-179.
Şimşek, Ö. (2016). Öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi öz-yeterliklerinin
uluslararası eğitim teknolojisi standartları (ISTE-T 2008) bağlamında incelenmesi (Yayımlanmamış
doktora tezi). Dicle Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Diyarbakır.
Black, P., & Wiliam, D. (1998). Assessment and classroom learning. Assessment in Education,
5(1), 7–74.
Black, P., Harrison, C., Hodgen, J., Marshall, B. & Serret, N. (2010). Validity in teachers’
summative assessments. Assessment in Education: Principles, Policies and Practise, 17, 215-232.
Bloom, B. S., Hastings, J. T. ve Madaus, G. F. (Eds) (1971). Handbook on the Formative and
Summative Evaluation of Student Learning. New York: McGraw-Hill.
Brown, G. T. L. & Wang, Z. (2014, in press). Illustrating assessment: How Hong Kong university
students conceive of assessment‘s purposes. Studies in Higher Education, 39(2).
Büyükkaragöz, S. S. ve Çivi, C. (1997). Genel Öğretim Metotları. İstanbul: Öz Eğitim Yayınları
Choi, N. & Chang, M. (2011). Interplay among school climates, gender, attitude toward
mathematics and mathematics performance of middle school students. Middle Grades Research Journal,
6(1), 15-28.
Chureman, C. W. (1968). The Systems Approaeh. New York: Dell Publishing Co., Ine.
246