Page 246 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 246

  Uzaktan eğitimle ilgili teknolojik okur-yazarlık eğitimleri verilebilir.
                        Uzaktan eğitimde veliler daha çok işe koşulmalı, her veli öğrencisi için eğitim koçu rolüne
                      özendirilmelidir. Bu konuda velilere rehberlik yapılabilinir.
                        Uzaktan  eğitimle  materyal  oluşturma  bağlamında  öğretmenlere  hizmet  içi  eğitim
                      verilebilinir.
                        Küçük sınıflarda içeriklerinde daha çok eğitsel oyunlara yer verilebilir. Derse ve sürece karşı
                      öğrencilerin adaptasyonlarını artırır.
                        Uzaktan eğitimde karşılaşılan sorunların tespiti için ölçme-değerlendirme hususunda ayrı
                      ayrı  veli-öğrenci-öğretmen  araştırmaları  yapılabilinir.  Alan  yazına  bu  konuda  destek
                      verilebilinir.
                        Uzaktan  eğitimde  örgün  eğitimle  beraber  süreç  içerisinde  verilmesinde  yararlı  olabilir.
                      Salgınlar dışında uzaktan eğitimin verilmesi teknolojik çağın bir gerekliliği olarak sağlanabilir.
                        Lisans düzeyinde uzaktan eğitim ve uzaktan ölçme-değerlendirme konularında dersler veya
                      konular eklenebilir. Öğretmen yeterlilikleri bu sayede daha üst seviyelere ulaşabilir.

                      KAYNAKÇA
                      Abalı Öztürk, Yasemin; Şahin, Çavuş (2014). Alternatif Ölçme Değerlendirme Yöntemlerinin
               Akademik  Başarı,  Kalıcılık,  Öz  yeterlilik  Algısı  Ve  Tutum  Üzerine  Etkisi,  Çanakkale  18  Mart
               Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitimde Kuram ve Uygulama Dergisi. ISSN: 1304-9496 (2014), 10(4):
               1022-1046
                      Akkoç,  Hatice  (2012).  Bilgisayar  Destekli  Ölçme-Değerlendirme  Araçlarının  Matematik
               Öğretimine  Entegrasyonuna  Yönelik  Hizmet  Öncesi  Eğitim  Uygulamaları  ve  Matematik  Öğretmen
               Adaylarının Gelişimi, Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, Vol.3No.2 (2012), 99-114
                      Atılgan,  H.  (2011).  Değerlendirme  ve  not  verme.  H.  Atılgan  (Ed.).  Eğitimde  ölçme  ve
               değerlendirme içinde (349-395), Ankara: Anı Yayıncılık.
                      Bahar,  M.,  Nartgün.  Z.,  Durmuş.  S.  ve  Bıçak,  B.  (2006).  Geleneksel-alternatif  ölçme  ve
               değerlendirme öğretmen el kitabı. Ankara: PegemA Yayıncılık.
                      Baki,  A.  (2008).  Kuramdan  uygulamaya  matematik  eğitimi  (4.  bs.).  Ankara:  Harf  Eğitim
               Yayıncılık.
                      Bars,  M.,  Şimşek,  Ö.,  &  Zengin,  Y.  (2017,  Mayıs).  Matematik  öğretmenlerinin  ölçme  ve
               değerlendirmede  bilgi  ve  iletişim  teknolojilerini  kullanmaya  yönelik  görüşlerinin  incelenmesi.
               International  Teacher Education  and  Accreditation  Congress  (ITEAC),  Yıldız  Technical  University,
               İstanbul.
                      Birgin,  O.  &  Gürbüz,  R.  (2008).  Sınıf  öğretmeni  adaylarının  ölçme  ve  değerlendirme
               konusundaki bilgi düzeylerinin incelenmesi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20,
               163-179.
                      Şimşek,  Ö.  (2016).  Öğretmen  adaylarının  teknolojik  pedagojik  alan  bilgisi  öz-yeterliklerinin
               uluslararası  eğitim  teknolojisi  standartları  (ISTE-T  2008)  bağlamında  incelenmesi  (Yayımlanmamış
               doktora tezi). Dicle Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Diyarbakır.
                      Black, P., & Wiliam, D. (1998). Assessment and classroom learning. Assessment in Education,
               5(1), 7–74.
                      Black,  P.,  Harrison,  C.,  Hodgen,  J.,  Marshall,  B.  &  Serret,  N.  (2010).  Validity  in  teachers’
               summative assessments. Assessment in Education: Principles, Policies and Practise, 17, 215-232.
                      Bloom, B. S., Hastings, J. T. ve Madaus, G. F. (Eds) (1971). Handbook on the Formative and
               Summative Evaluation of Student Learning. New York: McGraw-Hill.
                      Brown, G. T. L. & Wang, Z. (2014, in press). Illustrating assessment: How Hong Kong university
               students conceive of assessment‘s purposes. Studies in Higher Education, 39(2).
                      Büyükkaragöz, S. S. ve Çivi, C. (1997). Genel Öğretim Metotları. İstanbul: Öz Eğitim Yayınları
                      Choi,  N.  &  Chang,  M.  (2011).  Interplay  among  school  climates,  gender,  attitude  toward
               mathematics and mathematics performance of middle school students. Middle Grades Research Journal,
               6(1), 15-28.
                      Chureman, C. W. (1968). The Systems Approaeh. New York: Dell Publishing Co., Ine.

                                                             246
   241   242   243   244   245   246   247   248   249   250   251