Page 247 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 247
Çakan, M. (2004). Öğretmenlerin ölçme-değerlendirme uygulamaları ve yeterlik düzeyleri: İlk
ve ortaöğretim. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37 (2), 99-114.
Çakıroğlu, Ü., Güven, B., & Akkan, Y. (2008). Matematik öğretmenlerinin matematik
eğitiminde bilgisayar kullanımına yönelik inançlarının incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim
Fakültesi Dergisi, 35, 38-52.
Çakmaklı, A. (2008). Yapılandırılmış iletişim gridi tekniğinin öğrenci performansını ölçme
süreci açısından etkililiğinin incelenmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Abant İzzet Baysal
Üniversitesi, Bolu.
Çalışkan, H., Uymaz, M. & Tekin, D. (2013). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının ölçme ve
değerlendirme yöntemlerine ilişkin yeterliklerinin değerlendirilmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal
Bilimler Enstitüsü Dergisi ISSN: 1308–9196, Sosyal Bilgiler Öğretimi Özel Sayısı, 14, 239-261.
Coştu, B. (2012). Ölçme ve değerlendirmeyle ilgili temel kavramlar. Küçük, M. ve Geçit,
Y.(Ed.), Eğitimde ölçme ve değerlendirme (1-20), Ankara: Nobel yayıncılık.
Çoklar, N. (2008). Öğretmen adaylarının eğitim teknolojisi standartları ile ilgili özyeterliklerinin
belirlenmesi (Yayımlanmamış doktora tezi), Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
Daniel, L. G. & King, D. (1998). A knowledge and use of testing and measurement literac of
elementary and secondary teachers. Journal of Educational Research, 91 (6), 331-344.
Davidheiser, S. A. (2013). Identifying areas for high school teacher development: A study of
assessment literacy in the Central Bucks School District (Unpublished doctoral dissertation). University
of Drexel, USA.
Demirel, Ö.(2007). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme. Ankara:Pegem A Yayıncılık.
Demirel, Ö. (2010). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme (13. bs.). Ankara:
Pegem Akademi.
Doğan, B.A. (2005). Fen Öğretiminde Değerlendirme Etkinlikleri Üzerine Öğretmen Görüşleri
(Van İli Örneği). Yüksek Lisans Tezi, Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü.
Doğan, C. D. (2011). Öğretmen adaylarının başarıları belirlenirken tercih ettikleri durum
belirleme yöntemlerini etkileyen faktörler ve bu yöntemlere ilişkin görüşleri (Yayınlanmamış doktora
tezi). Ankara Üniversitesi, Ankara.
Durmuş, Soner; Bahar Mehmet (2005). Öğretim Programlarında Ölçme Değerlendirme
Yaklaşımı: İlköğretim Matematik Fen ve Teknoloji Dersleri Örneği, Abant İzzet Baysal Üniversitesi
Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt/Volume: 2005-1 Sayı/Issue:10
Eğri, G. (2006). Coğrafya Öğretmenlerinin Ölçme Değerlendirme Yapabilme Yeterliliği. Yüksek
Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
Erdemir, Z. A. (2007). İlköğretim ikinci kademe öğretmenlerinin ölçme değerlendirme
tekniklerini etkin kullanabilme yeterliklerinin araştırılması (Kahramanmaraş örneği). Yayımlanmamış
Yüksek Lisans Tezi, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü,
Kahramanmaraş.
Erdoğdu, M. Y. & Kurt, F. (2012). Öğretmenlerin ölçme ve değerlendirme yeterlik algılarının
bazı değişkenler açısından incelenmesi. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 1 (2), 23-36.
Evin Gencel, İ. & Özbaşı, D. (2013). Öğretmen adaylarının ölçme ve değerlendirme alanına
yönelik yeterlik algılarının incelenmesi. İlköğretim Online, 12(1), 190-201.
Even, R. & Tirosh, D. (2002). Teacher knowledge and understanding of students mathematical
learning. In L. D. English (Eds), Handbook of International Research in Mathematics Education (pp.
219-240). London: Lawrence Erlbaum Assocıates Publisers.
Heritage, M. (2007). What do teachers need to know and do?. Phi Delta Kappan, 89(2), 140 –
145.
Gelbal, S., ve Kelecioğlu, H. (2007). Öğretmenlerin Ölçme Ve Değerlendirme Yöntemleri
Hakkındaki Yeterlik Algıları Ve Karşılaştıkları Sorunlar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Dergisi, 33, 135-145
Gronlund, N. (2006). Assessment of Student Achievement (8th ed.). Boston; Pearson.
247