Page 50 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 50
Çalışmanın 3. Alt Problemine İlişkin Bulgular
*Çalışmanın 3. alt problemi olan “Araştırmacının uzaktan eğitim sürecinde gerçekleştirdiği
gözlemlerden elde ettiği sonuçlar nelerdir?” sorusuna yönelik olarak gözlemcinin elde ettiği bulgular
aşağıda sıralanmıştır:
1. İnternet altyapısı yetersiz.
2. Telefon şebekesi oldukça zayıf
3. Maddî durum yetersizliği nedeniyle öğrencilerin bir kısmının EBA tabanlı canlı derslere
katılabilecekleri teknolojik cihazları yok.
4. Ailelerin ilgisizliği nedeniyle öğrencilerin bir kısmının EBA tabanlı canlı derslere
katılabilecekleri teknolojik cihazları yok.
5. Kalabalık ailelerde yaşayan öğrenciler EBA TV`yi takip etmekte zorlanıyor.
6. Başarılı öğrenciler özellikle merkezî sınav sürecinde rakiplerinden oldukça geri kaldıklarını
düşünüyor.
7. Öğretmenlerin bir bölümü şehir dışında.
8. Görev yerinde olan öğretmenlerin ise büyük bir kısmı hastalık taşıma korkusuyla öğrencileri
ziyaret etmeye gidemiyor.
9. Velilerin bir kısmı uzaktan eğitimi fırsat bilerek öğrencileri tarım ve hayvancılık işleriyle daha
çok meşgul ediyor.
10. Eğitim-öğretimin ilk döneminde okuma- yazma ile yeni tanışan öğrencilerde bu beceri açısından
gerilemeler mevcut.
11. Türkçeyi ikinci dil konumunda öğrenen öğrencileri için pratik yapma imkânı olmadığından dil
becerilerinde gerileme mevcut.
12. Okul öncesi dönemdeki çocuklar için yüz yüze eğitim onların okul hayatına alışabilmeleri
konusunda oldukça önemli bir fırsat.
Tartışma, Sonuç ve Öneriler
Koronavirüs dönemiyle birlikte hem bu dönem hem de bu dönemde yürütülen eğitim
faaliyetlerine yönelik olarak yapılan araştırmaların sayısı her geçen gün artmaktadır( Yamatomo&
Altun, 2020; Karakuş vd.,2020; Şentürk, 2020; Can, 2020; Serçemeli & Kurnaz, 2020; Keskin & Kaya,
2020; Sarı, 2020). Ancak söz konusu çalışmalar içerisinde kırsal yerleşmelerde yürütülen uzaktan eğitim
faaliyetlerini derinlemesine ele alan bir çalışmaya rastlanmamıştır.
50