Page 50 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 50

Çalışmanın 3. Alt Problemine İlişkin Bulgular

               *Çalışmanın  3.  alt  problemi  olan  “Araştırmacının  uzaktan  eğitim  sürecinde  gerçekleştirdiği

               gözlemlerden elde ettiği sonuçlar nelerdir?” sorusuna yönelik olarak gözlemcinin elde ettiği bulgular

               aşağıda sıralanmıştır:


                   1.  İnternet altyapısı yetersiz.
                   2.  Telefon şebekesi oldukça zayıf

                   3.  Maddî  durum  yetersizliği  nedeniyle  öğrencilerin  bir  kısmının  EBA  tabanlı  canlı  derslere
                      katılabilecekleri teknolojik cihazları yok.

                   4.  Ailelerin  ilgisizliği  nedeniyle  öğrencilerin  bir  kısmının  EBA  tabanlı  canlı  derslere
                      katılabilecekleri teknolojik cihazları yok.

                   5.  Kalabalık ailelerde yaşayan öğrenciler EBA TV`yi takip etmekte zorlanıyor.

                   6.  Başarılı  öğrenciler  özellikle  merkezî  sınav  sürecinde  rakiplerinden  oldukça  geri  kaldıklarını
                      düşünüyor.

                   7.  Öğretmenlerin bir bölümü şehir dışında.
                   8.  Görev yerinde olan öğretmenlerin ise büyük bir kısmı hastalık taşıma korkusuyla öğrencileri

                      ziyaret etmeye gidemiyor.
                   9.  Velilerin bir kısmı uzaktan eğitimi fırsat bilerek öğrencileri tarım ve hayvancılık işleriyle daha

                      çok meşgul ediyor.

                   10. Eğitim-öğretimin ilk döneminde okuma- yazma ile yeni tanışan öğrencilerde bu beceri açısından
                      gerilemeler mevcut.

                   11. Türkçeyi ikinci dil konumunda öğrenen öğrencileri için pratik yapma imkânı olmadığından dil

                      becerilerinde gerileme mevcut.
                   12. Okul  öncesi  dönemdeki  çocuklar  için  yüz  yüze  eğitim  onların  okul  hayatına  alışabilmeleri

                      konusunda oldukça önemli bir fırsat.




               Tartışma, Sonuç ve Öneriler


                      Koronavirüs  dönemiyle  birlikte  hem  bu  dönem  hem  de  bu  dönemde  yürütülen  eğitim
               faaliyetlerine  yönelik  olarak  yapılan  araştırmaların  sayısı  her  geçen  gün  artmaktadır(  Yamatomo&

               Altun, 2020; Karakuş vd.,2020; Şentürk, 2020; Can, 2020; Serçemeli & Kurnaz, 2020; Keskin & Kaya,

               2020; Sarı, 2020). Ancak söz konusu çalışmalar içerisinde kırsal yerleşmelerde yürütülen uzaktan eğitim
               faaliyetlerini derinlemesine ele alan bir çalışmaya rastlanmamıştır.






                                                               50
   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55