Page 51 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 51

Araştırmadan  elde  edilen  bulgulara  bakıldığında  öğretmen  ve  öğrencilerin  görüşme  formuna
               verdikleri cevaplar ile araştırmacının görüşme formundan elde ettiği bulgular birbiriyle uyuşmaktadır.

               Söz  konusu  uyum,  araştırmanın  gerçekleştiği  kırsal  kesimde  uzaktan  eğitim  sürecinin  olumlu
               yanlarından ziyade olumsuz yanlarını daha çok hissettirdiğini göstermektedir.


                      Öğrencilerin  EBA  TV`yi  takip  etmeleri  noktasında  yaşadıkları  sorunların  başında  kalabalık

               ailelerde yaşamaları nedeniyle kardeşler arasında ders dağılımının yapılamaması gelmektedir. Böyle bir

               durumda  öğrencilerin  EBA  TV`yi  sağlıklı  bir  şekilde  takip  edebilmeleri  pek  de  mümkün
               gözükmemektedir. Bunun yanında öğrencilerin ailelerinin hayvancılık ve tarım ile ilgili iş yüklerinin

               fazla olması nedeniyle evde küçük kardeşlerine bakma görevi onlara verildiğinden söz konusu EBA TV
               takibi yine sağlıklı bir şekilde gerçekleşememektedir.


                      Kırsal yerleşmelerde yürütülen uzaktan eğitim sürecinde karşılaşılan en büyük problemlerden

               biri de şüphesiz bu bölgede yaşanan internet kaynaklı sorunlardır. İnternet altyapısının yetersiz olması
               nedeniyle  öğrencilerin  EBA  tabanlı  kaynaklara  ulaşamaması  ve  canlı  derslere  katılma  imkânı

               bulamaması, uzaktan eğitim sürecinde derslerden geri kalmasına neden olan büyük etmenlerden biridir.


                      Uzaktan  eğitim  sürecinde  kırsal  yerleşmelerde  karşılaşılan  problemlerden  biri  de  ailelerin
               önceliklerini  belirlerken  eğitimi  ikinci  plana  atmaları  gelmektedir.  Veliler,  öğrencileri  tatilde  görüp

               önceliğini  hayvancılık  ve  tarım  üzeri  işlere  vermelerini  istediklerinde  öğrencilerin  var  olan  ders
               performansları da giderek düşmekte ve toparlanmaları oldukça uzun zaman almaktadır. Bununla beraber

               söz  konusu  dönemde  ailenin  uzaktan  eğitime  yönelik  algısını  değiştirmek  ve  öğrencileri  derslere

               yönlendirmek için öğretmen rehberliği ve yakın takibi oldukça önemli bir konudur. Öğretmenlerin aile
               ile  işbirliği  içerisinde  olması  ve  belli  aralıklarla  aileyi  ziyaret  ederek  öğrencilerin  uzaktan  eğitim

               faaliyetlerini yakından görmeleri bu sürece olumlu katkı sağlayacak davranışların başında gelmektedir.


                      Öğrencilerin  uzaktan  eğitim  sürecine  yönelik  sorun  olarak  gördükleri  durumlardan  biri  de
               İngilizce derslerinde öğretmenlerin başka bir dile başvurmadan dersleri tamamen İngilizce üzerinden

               yürütmeleridir.  Yüz  yüze  eğitimde  yarı  İngilizce  yarı  Türkçe  eğitime  alışan  öğrencilerin  böyle  bir
               durumda sıkıntı yaşadıkları görülmektedir.


                      Kırsal  yerleşmelerde  görev  yapan  öğretmenlerin  bu  süreçte  aldıkları  sorumluluğun  yüz  yüze

               eğitim  döneminden  daha  fazla  olduğu  görülmektedir.  Öğretmenlerin  bir  kısmı,  internet  ve  ulaşım
               problemi yaşayan öğrencilerle irtibatı koparmadan haftalık olarak köylere giderek eğitim durumlarını

               gözetmektedirler. Bununla beraber EBA kaynaklı çalışma kâğıtlarını bu bölgedeki öğrencilere dağıtarak
               eğitsel faaliyetlerden bir nebze de olsa geri kalmamalarını sağlamak amacıyla çalışmaktadırlar. Köylere

               gitme  imkânı  olmayan  öğrenciler  ise  telefon  üzerinden  öğrencilerle  iletişime  geçerek  ders

               işlemektedirler.
                                                               51
   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56