Page 52 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 52
*Kırsal yerleşmelerde yaşanan söz konusu sorunların çözümüne yönelik olarak ilgili araştırmada
birtakım öneriler şu şekilde sunulmaktadır:
1. Tatil döneminde kırsal yerleşmelerin internet altyapısı problemini çözebilmek için gerekli
kurumlar harekete geçmeli.
2. Kırsal yerleşmelerde yaşayan öğrencilere bu süreçte öğretmenleri tarafından gerekli psikolojik
destek verilerek öğretmenlerinin, onların yanında oldukları hissettirilmeli.
3. Belli aralıklarla mahalle ve mezralar ziyaret edilerek öğrencilerle görüşülmeli.
4. Mahalle ve mezralara gitmek için aracı olmayan öğretmenlere araç tahsisi ilgili kurumlar
tarafından sağlanmalı.
5. Öğrencilerin üzerindeki iş yükünün hafifletilmesi için velilerle iletişime geçilmeli.
6. Velilere uzaktan eğitim sürecinde gerekli bilgilendirmeler yapılmalı.
7. Mücbir sebepten ötürü salgın döneminde memleketlerine giden öğretmenler öğrenci ve veli ile
iletişimi bırakmadan telefon aracılığıyla belli aralıklarla görüşmeye devam etmeli.
Kaynakça
Arat, T., & Bakan, Ö. (2011). Uzaktan eğitim ve uygulamaları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler
Meslek Yüksek Okulu Dergisi, 365, 14(1-2).
Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve
uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi AUAd, 6(2),
11-53.
Creswell, J. W. (2016). Nitel araştırma yöntemleri: beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma
deseni. Ankara: Siyasal Kitabevi
Karakuş, N.; Ucuzsatar, N.; Karacaoğlu, M. Ö.; Esendemir, N.; Bayraktar, D. (2020). Türkçe öğretmeni
adaylarının uzaktan eğitime yönelik görüşleri. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi,
(19), 220-241. DOI: 10.29000/rumelide.752297
Keskin, M., Kaya, Ö., D. (2020). Covid- 19 sürecinde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitime yönelik
geri bildirimlerinin değerlendirilmesi. İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi
Dergisi, 5(2): 59-67
Kırık, A. M. (2014). Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi ve Türkiye’deki durumu. Marmara İletişim
Dergisi / Marmara University Journal of Communication, 73-94, 21.
52