Page 52 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 52

*Kırsal  yerleşmelerde  yaşanan  söz  konusu  sorunların  çözümüne  yönelik  olarak  ilgili  araştırmada
               birtakım öneriler şu şekilde sunulmaktadır:


                   1.  Tatil  döneminde  kırsal  yerleşmelerin  internet  altyapısı  problemini  çözebilmek  için  gerekli

                      kurumlar harekete geçmeli.
                   2.  Kırsal yerleşmelerde yaşayan öğrencilere bu süreçte öğretmenleri tarafından gerekli psikolojik

                      destek verilerek öğretmenlerinin, onların yanında oldukları hissettirilmeli.

                   3.  Belli aralıklarla mahalle ve mezralar ziyaret edilerek öğrencilerle görüşülmeli.
                   4.  Mahalle  ve  mezralara  gitmek  için  aracı  olmayan  öğretmenlere  araç  tahsisi  ilgili  kurumlar

                      tarafından sağlanmalı.
                   5.  Öğrencilerin üzerindeki iş yükünün hafifletilmesi için velilerle iletişime geçilmeli.

                   6.  Velilere uzaktan eğitim sürecinde gerekli bilgilendirmeler yapılmalı.
                   7.  Mücbir sebepten ötürü salgın döneminde memleketlerine giden öğretmenler öğrenci ve veli ile

                      iletişimi bırakmadan telefon aracılığıyla belli aralıklarla görüşmeye devam etmeli.




               Kaynakça


               Arat, T., &  Bakan, Ö.  (2011). Uzaktan eğitim ve uygulamaları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler

                      Meslek Yüksek Okulu Dergisi, 365, 14(1-2).


               Can,  E.  (2020).  Coronavirüs  (Covid-19)  pandemisi  ve  pedagojik  yansımaları:  Türkiye’de  açık  ve
                      uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi AUAd, 6(2),

                      11-53.


               Creswell, J. W. (2016).  Nitel araştırma  yöntemleri: beş  yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma
                      deseni. Ankara: Siyasal Kitabevi


               Karakuş, N.; Ucuzsatar, N.; Karacaoğlu, M. Ö.; Esendemir, N.; Bayraktar, D. (2020). Türkçe öğretmeni

                      adaylarının uzaktan eğitime yönelik görüşleri. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi,
                      (19), 220-241. DOI: 10.29000/rumelide.752297


               Keskin, M., Kaya, Ö., D. (2020). Covid- 19 sürecinde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitime yönelik

                      geri bildirimlerinin değerlendirilmesi. İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi
                      Dergisi, 5(2): 59-67


               Kırık, A. M.  (2014).  Uzaktan  eğitimin  tarihsel gelişimi ve  Türkiye’deki  durumu.  Marmara  İletişim

                      Dergisi / Marmara University Journal of Communication, 73-94, 21.



                                                               52
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57