Page 740 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 740

Eğitimde Yeni Normlar-II                                                                                              Uluslararası Covid-19 Kongresi




         Ağız Diş Sağlığı Programı Öğrencilerinde Geleneksel ve Uzaktan Eğitimin Değerlendirilmesi


                                      Gülser Kılınç , Fatma Ümran Ergün Ertunç b
                                                  a

               a Doç. Dr., Dokuz Eylül Üniversitesi SMYO Ağız Diş Sağlığı Programı; gulserkılınc@deu.edu.tr
         b Dt. Öğr. Görevlisi, Dokuz Eylül Üniversitesi SMYO Ağız Diş Sağlığı Programı; dtumranergun@gmail.com


             Özet

             Amaç: Covid-19 pandemisinin Dokuz Eylül Üniversitesi Sağlık Meslek Yüksek Okulu Ağız Diş Sağlığı
        Programı öğrencilerinin geleneksel eğitim(GE) ve uzaktan eğitim(UE) uygulamaları üzerine yansımalarını
        değerlendirmektir.
             Gereç ve Yöntemler: Bu çalışma, Dokuz Eylül Üniversitesi (DEU) Sağlık Meslek Yüksek Okulu Ağız
        Diş Sağlığı Programında gerçekleştirilmiştir. 2019 ve 2020 yılı güz dönemlerinde Programa kayıt olan,
        17-25 yaş arasındaki 1. ve 2. Sınıfta toplam 108 öğrenci çalışmaya dahil edilmiş, GE ve UE’le ilgili 14 adet
        soru sorulmuş ve iki sınıf arasında değerlendirilmiştir. 1. sınıf müfredatında bulunan Diş Morfoloji dersini
        2019-2020 eğitim yılında GE alan öğrenciler ile 2020-2021 eğitim yılında UE alan öğrencilerin ders geçme
        notları değerlendirilmiştir. Tanımlayıcı retrospektif olan çalışmada bulgular değerlendirilirken, “Statistical
        Package for Social Sciences (SPSS) for Windows 15.0” programı, çözümlemede sürekli değişkenler için
        t-testi grupların değişkenleri için ki-kare testi kullanılmıştır.
             Bulgular: Elde edilen anket sonuçları değerlendirildiğinde GE ile UE arasında istatistiksel olarak an-
        lamlı sonuç elde edilmezken(P ‹0,005), öğretmenleri ve arkadaşlarıyla sosyal temas bakımından GE
        (%59-63), kişisel alan kazancı bakımından UE (%57-58) ve ADS eğitimi için GE’i(%81-85) tercih edildiği
        gözlenmiştir. Ders notu ortalamaları değerlendirildiğinde iki dönem arasında istatistiksel olarak anlamlı
        bir fark görülmemiştir (P ‹0,005).
             Sonuç: Ağız diş sağlığı programlarında GE ve UE yönteminin kombine uygulanmasının eğitim başarısı
        açısından daha uygun olacağını düşünmekteyiz.

             Anahtar Kelimeler: Uzaktan Eğitim, Geleneksel Eğitim, Covid-19, Öğrenci


































               artvincovidcongress.org                   740                                      - Bildiri Metni -
   735   736   737   738   739   740   741   742   743   744   745