Page 736 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 736
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Çevrimiçi öğrenme platformlarına, çevrimiçi öğrenme için en uygun olan gelişmiş dijital yeterlilikler
ve pedagojik yaklaşımlar aracılığıyla veya MFD modeli gibi karma modellerle destek olmaktır (Di Pietro
vd., 2020).
Eğitimde Mfd + Modeli
Dünya çapında yükseköğretim kurumları eşi görülmemiş Covid-19 pandemisi döneminde paydaşlar
için etkili öğretme-öğrenme deneyimleri elde etmeye yönelik teknolojiler/mekanizmalar sağlamak için
büyük kaynaklara ve yenilikçi stratejilere yatırım yaptı. (Okoye vd., 2021). MFD (model flexibile and digital)
Modelinde amaç;
Esneklik (flexibility): Öğrenmenin nerede gerçekleştiğine (yüz yüze veya çevrimiçi) veya zaman
faktörlerine bakılmaksızın, öğretme ve öğrenme süreçlerinin paydaşların koşulları tarafından farklı
gereksinimlere göre uyarlanmasını sağlamak
Dijital (digital): Paydaşlar da hibrit ve uzaktan öğrenme deneyimleri yaratmak için eğitim teknolojile-
rinden yararlanmaktır (Okoye vd., 2021).
Esnek dijital (MFD) modeli, öğrenciler için öğretme-öğrenme sürecini kolaylaştırmak amacıyla en son
teknolojileri ve yenilikçi öğretim stratejilerini birleştirir. Teknolojik araçlar, öğrenme faaliyetleri, etkileşim
ve e-içeriklerle öğrenmenin sürekliliğini sağlamak için toplu olarak tasarlanmış değerlendirme mekaniz-
malarından oluşur. Öğrencilere esnek dijital bir eğitim yaklaşımıyla MFD modelinin ana kapsamı şu şekilde
özetlenmiştir (TEC, 2020’a):
Teknolojik araçlar; Öğrenciler için uzaktan eğitim deneyimlerini kolaylaştırmak için en son eğitim tek-
nolojilerinin kullanılması.
Öğrenme etkinlikleri; Web konferansları, aktif öğrenme oturumları ve iş birlikleri yoluyla sınıfların
öğretimine devam etme kolaylığı.
Etkileşim; Herhangi bir yerden çevrimiçi dersler yürütme esnekliği.
E-İçerikler; içerik materyallerinin ve öğrenme süreçlerini destekleyecek kaynakların (ör. videolar, su-
numlar, simülasyonlar ve web sayfaları vb.) kullanımı
Değerlendirme; Uzaktan yardımlı çalışma, tavsiye ve geri bildirim, eğitmenler tarafından takip ve
değerlendirme
Covid-19 salgınına yanıt olarak yüksek öğretim kurumları, olağandışı koşullar altında öğrenciler için
eğitim ve öğrenme deneyimlerinin en üst düzeye çıkarılmasını sağlamak için MFD modelini tamamlayan
yeni bileşenler uyguladı. Geliştirilmiş model MFD +, MFD’ye ek aşağıdaki gibi dört unsur barındırmaktadır
(TEC, 2020d):
Akademik süreklilik: TEC yükseköğretim kurumları ile iş birliğiyle, 2,5 milyon elektronik belge (kitap-
lar, makaleler ve videolar gibi) ve 133’den fazla veri tabanına sahip araştırma materyalleri ve çevrimiçi
dijital kütüphane içeren bir sanal laboratuvar sağlamıştır. Ayrıca dünya çapında hem öğretmenlere hem
de öğrencilere uzaktan eğitim ve öğrenim deneyimleriyle ilgili olabilecek teknik veya öğrenim sorunlarını
çözme konusunda tavsiyelerde bulunan ve destek veren özel bir web sitesi oluşturmuştur.
Beceri programının arttırılması: Öğrencilerin başarılı olmalarını, boş zamanlarını en iyi şekilde
değerlendirmelerini ve yeni yetkinlikler ve beceriler geliştirerek potansiyellerini ortaya çıkarmalarını sağlamak
için tasarlanmıştır. TEC öğrencilere Covid-19 salgınının olduğu aylarda dünyanın en iyi üniversitelerinden alınan
özel programlara ve sertifikalara sınırsız erişim sağlamak için eğitim içeriği geliştiricileri ve yükseköğretim
kurumları ile iş birliği yapmıştır. Öğrencilere, öğrenimlerini tamamlamalarına, sosyal beceriler geliştirmelerine
ve akademik dereceleriyle benzer değere sahip sertifikalar kazanmalarına olanak tanıyan 4.000›den fazla
kurs arasından seçim yapma fırsatı vermiştir.
Evde yaşam programı: TEC Öğrencilerin entegre eğitimlerini ve kampüslerinden uzaktayken farklı
kampüslerdeki diğer öğrencilerle etkileşimini tamamlamak ve sürdürmek amacıyla yükseköğretim
kurumlarının yalnızca öğrencilerin entelektüel kapasitelerini artırmaya değil, aynı zamanda öğrencilerin
artvincovidcongress.org 736 - Bildiri Metni -