Page 736 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 736

Eğitimde Yeni Normlar-II                                                                                              Uluslararası Covid-19 Kongresi




             Çevrimiçi öğrenme platformlarına, çevrimiçi öğrenme için en uygun olan gelişmiş dijital yeterlilikler
        ve pedagojik yaklaşımlar aracılığıyla veya MFD modeli gibi karma modellerle destek olmaktır (Di Pietro
        vd., 2020).

             Eğitimde Mfd + Modeli
             Dünya çapında yükseköğretim kurumları eşi görülmemiş Covid-19 pandemisi döneminde paydaşlar
        için etkili öğretme-öğrenme deneyimleri elde etmeye yönelik teknolojiler/mekanizmalar sağlamak için
        büyük kaynaklara ve yenilikçi stratejilere yatırım yaptı. (Okoye vd., 2021). MFD (model flexibile and digital)
        Modelinde amaç;
             Esneklik (flexibility): Öğrenmenin nerede gerçekleştiğine (yüz yüze veya çevrimiçi) veya zaman
        faktörlerine bakılmaksızın, öğretme ve öğrenme süreçlerinin paydaşların koşulları tarafından farklı
        gereksinimlere göre uyarlanmasını sağlamak
             Dijital (digital): Paydaşlar da hibrit ve uzaktan öğrenme deneyimleri yaratmak için eğitim teknolojile-
        rinden yararlanmaktır (Okoye vd., 2021).
             Esnek dijital (MFD) modeli, öğrenciler için öğretme-öğrenme sürecini kolaylaştırmak amacıyla en son
        teknolojileri ve yenilikçi öğretim stratejilerini birleştirir. Teknolojik araçlar, öğrenme faaliyetleri, etkileşim
        ve e-içeriklerle öğrenmenin sürekliliğini sağlamak için toplu olarak tasarlanmış değerlendirme mekaniz-
        malarından oluşur. Öğrencilere esnek dijital bir eğitim yaklaşımıyla MFD modelinin ana kapsamı şu şekilde
        özetlenmiştir (TEC, 2020’a):
             Teknolojik araçlar; Öğrenciler için uzaktan eğitim deneyimlerini kolaylaştırmak için en son eğitim tek-
        nolojilerinin kullanılması.
             Öğrenme etkinlikleri; Web konferansları, aktif öğrenme oturumları ve iş birlikleri yoluyla sınıfların
        öğretimine devam etme kolaylığı.
             Etkileşim; Herhangi bir yerden çevrimiçi dersler yürütme esnekliği.
             E-İçerikler; içerik materyallerinin ve öğrenme süreçlerini destekleyecek kaynakların (ör. videolar, su-
        numlar, simülasyonlar ve web sayfaları vb.) kullanımı
             Değerlendirme; Uzaktan yardımlı çalışma, tavsiye ve geri bildirim, eğitmenler tarafından takip ve
        değerlendirme
             Covid-19 salgınına yanıt olarak yüksek öğretim kurumları, olağandışı koşullar altında öğrenciler için
        eğitim ve öğrenme deneyimlerinin en üst düzeye çıkarılmasını sağlamak için MFD modelini tamamlayan
        yeni bileşenler uyguladı. Geliştirilmiş model MFD +, MFD’ye ek aşağıdaki gibi dört unsur barındırmaktadır
        (TEC, 2020d):
             Akademik süreklilik: TEC yükseköğretim kurumları ile iş birliğiyle, 2,5 milyon elektronik belge (kitap-
        lar, makaleler ve videolar gibi) ve 133’den fazla veri tabanına sahip araştırma materyalleri ve çevrimiçi
        dijital kütüphane içeren bir sanal laboratuvar sağlamıştır. Ayrıca dünya çapında hem öğretmenlere hem
        de öğrencilere uzaktan eğitim ve öğrenim deneyimleriyle ilgili olabilecek teknik veya öğrenim sorunlarını
        çözme konusunda tavsiyelerde bulunan ve destek veren özel bir web sitesi oluşturmuştur.
             Beceri programının arttırılması: Öğrencilerin başarılı olmalarını, boş zamanlarını en iyi şekilde
        değerlendirmelerini ve yeni yetkinlikler ve beceriler geliştirerek potansiyellerini ortaya çıkarmalarını sağlamak
        için tasarlanmıştır. TEC öğrencilere Covid-19 salgınının olduğu aylarda dünyanın en iyi üniversitelerinden alınan
        özel programlara ve sertifikalara sınırsız erişim sağlamak için eğitim içeriği geliştiricileri ve yükseköğretim
        kurumları ile iş birliği yapmıştır. Öğrencilere, öğrenimlerini tamamlamalarına, sosyal beceriler geliştirmelerine
        ve akademik dereceleriyle benzer değere sahip sertifikalar kazanmalarına olanak tanıyan 4.000›den fazla
        kurs arasından seçim yapma fırsatı vermiştir.
             Evde yaşam programı: TEC Öğrencilerin entegre eğitimlerini ve kampüslerinden uzaktayken farklı
        kampüslerdeki diğer öğrencilerle etkileşimini tamamlamak ve sürdürmek amacıyla yükseköğretim
        kurumlarının yalnızca öğrencilerin entelektüel kapasitelerini artırmaya değil, aynı zamanda öğrencilerin

               artvincovidcongress.org                   736                                      - Bildiri Metni -
   731   732   733   734   735   736   737   738   739   740   741