Page 737 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 737
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
bütünsel refahına da odaklanan 1.200›den fazla sanal aktivite ve uzaktan eğitim programı oluşturdu. Bu
sağlık, müzik, sanat, liderlik, psikoloji ve esenlik üzerine farklı konuları kapsayan 50 ücretsiz kurs ile çok
çeşitli teknoloji tabanlı ev içi spor etkinliklerini içermektedir.
Öğrencilerin ve ailelerinin duygusal sağlığı: TEC Öğrencileri olumsuz duygular geliştirmekten veya izole
olmanın etkilerinden ve sosyal mesafe uygulamalarının etkilerinden korumak için öğrencilere duygusal
sağlıklarını korumaya ve güçlendirmeye yardımcı olacak bilgi ve kaynaklar sağlayan özel bir platform
oluşturdu. Bu, lisans programı direktörleri, danışmanlar tarafından yönetilen öğrenciler için dengeli duy-
gusal sağlık için pratik içerikler, ipuçları ve tavsiyeler ve kişiselleştirilmiş etkinlikleri içermektedir.
MFD+ modeline 150’den fazla üniversite, Columbus Avrupa ve Latin Amerika Üniversiteleri Birliği Eği-
timi Geliştirme ve Destekleme Konseyi (CASE) gibi kuruluşlardan bilgi, deneyim ve tavsiye alışverişi dahil
olmuştur (TEC, 2020a). Ayrıca, model veya planın temel amacı, Covid-19’un oluşumunda ve sonrasında
öğrenme ve akademik eğitimin en yüksek kalite standartlarıyla devam etmesini ve güvenli bir öğrenme
ortamının elde edilmesini sağlamaktır.
Covid-19 pandemisinde, Esnek ve Dijital model uygulamasının her hafta 90.000’den fazla öğrenci,
10.000 öğretmen ve 55.000 çevrimiçi oturum için uzaktan eğitimi kolaylaştırması hedeflendi. Ayrıca,
MFD modelinin başlamasından önce, 11.000 saatin üzerinde eğitimle 9.923 öğretmene eğitim verilmiştir.
Amaç öğrenenlerin gelişmesini, pandemi sırasında boş zamanlarından en iyi şekilde yararlanmasını ve
yeni yetkinlikler ve özel programlar geliştirerek potansiyellerini açığa çıkarmasını sağlamak ve dünyanın
en iyi üniversitelerinden sertifikalar almasına yardımcı olmaktır (Okoye vd., 2021).
Sonuç ve Öneriler
Covid-19 salgını sırasında birincil amacı öğrencilerin refahını ve öğretme-öğrenme sürecini takip
etmek, iyileştirmek ve sürdürmek olan yükseköğretim ve milli eğitim kurumları tarafından çeşitli eğitim
teknolojileri veya yenilikler uygulanmıştır. Gelecekte karşılaşabileceğimiz sınırlamaları planlayabilmemiz
ve değerlendirebilmemiz için ileriyi düşünmek çok önemlidir. Amaç öğrenci ve öğretmenlere çevrimiçi
öğretim ve bu ortam aracılığıyla çocuklarla etkileşim kurmak da dahil olmak üzere fırsatlar ve beceriler
sağlamak ve ayrıca öğrencilerin çevrimiçi iletişim araçlarını kullanarak gelişimi ve öğrenmeyi en iyi nasıl
teşvik edecekleri hakkında düşünmelerini sağlamaktır.
Çevrimiçi uygulamalar ve uzaktan eğitim; imkânların çeşitlenmesi, iş hayatıyla birlikte eğitim hayatının
da devam etmesi, hayat boyu öğretimin devam etmesi, eğitim ile teknolojiyi bir arada kullanarak çok
boyutlu yaklaşımların sağlanması ve düşük maliyet ile yüksek etkide bireysel ve toplumsal eğitimin
sağlanması yönünde faydalı bir yaklaşım olmuştur (Karaca vd., 2021)). Araştırmalar, öğrencilerin eğitimini
yerine getirmek için çevrimiçi öğretimin en son teknoloji ile güncellenmesi gerektiğini; öğrenme hedefleri
ve ihtiyaçlar ile eğitim ve teknik destek eksikliğinin tamamlanması ve öğrencinin memnuniyetini etkileyen
sistem kullanımının sağlanması gerektiğini göstermektedir (Bahramnezhad, 2016).
İyi iletişim, daha iyi çevrimiçi öğretimin anahtarıdır. Dersleri hazırlarken öğretmen adayları öğrencilerle
olduğu kadar kendi aralarında da iletişim kurarak iş birliği yapmalıdır (Kim, 2020). Öğrencilerin tutumlarından
elde edilen bulgular, olumlu bir çevrimiçi öğrenme deneyiminin geliştirilmesi gerektiğini desteklemekte ve
aynı zamanda öğretim üyelerine ders özelliklerini ve sanal öğrenme ortamını ve sistemlerini en iyi şekilde
kullanmak için program müfredatlarını tasarlamada rehberlik etmenin önemini vurgulamaktadır (Ansari
vd., 2021). Öğrencilere ve öğretim üyelerine yalnızca paydaşlar olarak değil, ortaklar olarak muamele
edilirse, çevrimiçi eğitimle ilgili olarak öğretme ve öğrenme stratejilerinin daha da geliştirileceği ortadadır.
Teknolojik ilerlemelerin öğretme ve öğrenme süreçlerine etkisini anlamak ve çevrimiçi eğitimden
tam olarak yararlanmak amacıyla dijital öğretimin geliştirilmesiyle birlikte daha uygun öğretim yöntem-
lerine veya platformlarına bakılmalıdır (Almaiah vd., 2020). Çeşitli umut verici öğrenme platformları ve
programlarının sağlanmasının yanı sıra, öğretim ve eğitim kurumlarının dikkatlerinin dijital okuryazarlık
seviyelerine çekilmesi için paydaşların günümüzün dijital bilgili neslinde gelişmesi ve eğitime odaklaması
- Bildiri Metni - 737 Eğitimde Yeni Normlar-II