Page 162 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 162

Geleneksel           Davranışçı

                                         Yaklaşımlar           Yaklaşım









                                           Bilişsel          Yapılandırıcı
                                          Yaklaşım             Yaklaşım











                                                   Şekil.2 Dil bilgisi öğretim yaklaşımları
                      Dil  bilgisi  öğretimi  dinamik  bir  süreç  olduğu  için  sadece  bu  dört  yaklaşımla

               sınırlandırılmamaktadır.  Gerek  2005  yılında  uygulamaya  konulan  yapılandırıcı  yaklaşımı  esas  alan
               öğretim programı gerekse son şekli 2019 yılında verilen yeni öğretim programı dil bilgisi öğretimi için

               farklı alternatiflere açıktır. Bu doğrultuda düşünüldüğünde otantik öğrenme, öğrencinin aktif bir şekilde

               öğrenme sürecinde yer aldığı, gerçek dünya ile ilişkili öğrenme unsurlarını içerisinde barındıran bir
               yaklaşımdır. Son yıllarda hayata ait objelerin ve gerçek unsurların yer aldığı otantik öğrenme yaklaşımı

               birçok  disiplinde  etkin  olarak  kullanılmaktadır.  Otantik  öğrenme  yaklaşımı  bilgilerin  gerçek  dünya
               uygulamalarında kullanımını sağlayan bağlamlar yoluyla öğrenme anlamına gelir (Maxwell, Phelps,

               Braden  ve  Warren,  2000).  Etkili  ve  daha  derin  bir  öğrenmenin  oluşturulması  için  gerçek  yaşam

               deneyimlerine  dayanan  otantik  öğrenme  deneyimleri  işe  katılmalıdır.  Otantik  öğrenme,  öğretmene
               dışarıdaki dünyayı sınıf içine getirme, bu sayede öğrenciye ise dış dünya ile bağlantı kurabilme olanağı

               sunar. Bu durum öğrencilerin okulda edindikleri bilgileri günlük yaşamlarına transferini kolaylaştırır
               ve  öğrenmenin  öğrenciler  için  daha  anlamlı  olmasını  sağlar  (Caseley,  2004).  Öğrenmenin  otantik

               olarak gerçekleşmesi öğrenenlerin karmaşık yapıda sunulan ve onları işbirliğine sevk eden özgün ve

               gerçekçi etkinliklerle uğraşmalarına bağlıdır (Herrington, Reeves ve Oliver, 2010). Otantik görevler
               öğrencilerin  karmaşık  olayların  üstesinden  gelmelerinde  ve  okulda  öğrendiklerini  gerçek  yaşamda

               kullanabilme ve gereksinim duydukları bilgi ve becerileri kazanmalarına olanak sağlayan görevlerdir
               (Rule,  2006).  Ayrıca  dilin  günlük  kullanımını  yansıtan  otantik  materyaller  dil  becerilerini

               geliştirmektedir (Shrum ve Glisan, 2000). Öyleyse otantik öğrenme özgün, yenilikçi ortamlar ve öğretim
               materyalleri geliştirmeyi ve uygulamalar üretmeyi esas alan bir öğrenme sürecidir.


                                                              162
   157   158   159   160   161   162   163   164   165   166   167