Page 162 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 162
Geleneksel Davranışçı
Yaklaşımlar Yaklaşım
Bilişsel Yapılandırıcı
Yaklaşım Yaklaşım
Şekil.2 Dil bilgisi öğretim yaklaşımları
Dil bilgisi öğretimi dinamik bir süreç olduğu için sadece bu dört yaklaşımla
sınırlandırılmamaktadır. Gerek 2005 yılında uygulamaya konulan yapılandırıcı yaklaşımı esas alan
öğretim programı gerekse son şekli 2019 yılında verilen yeni öğretim programı dil bilgisi öğretimi için
farklı alternatiflere açıktır. Bu doğrultuda düşünüldüğünde otantik öğrenme, öğrencinin aktif bir şekilde
öğrenme sürecinde yer aldığı, gerçek dünya ile ilişkili öğrenme unsurlarını içerisinde barındıran bir
yaklaşımdır. Son yıllarda hayata ait objelerin ve gerçek unsurların yer aldığı otantik öğrenme yaklaşımı
birçok disiplinde etkin olarak kullanılmaktadır. Otantik öğrenme yaklaşımı bilgilerin gerçek dünya
uygulamalarında kullanımını sağlayan bağlamlar yoluyla öğrenme anlamına gelir (Maxwell, Phelps,
Braden ve Warren, 2000). Etkili ve daha derin bir öğrenmenin oluşturulması için gerçek yaşam
deneyimlerine dayanan otantik öğrenme deneyimleri işe katılmalıdır. Otantik öğrenme, öğretmene
dışarıdaki dünyayı sınıf içine getirme, bu sayede öğrenciye ise dış dünya ile bağlantı kurabilme olanağı
sunar. Bu durum öğrencilerin okulda edindikleri bilgileri günlük yaşamlarına transferini kolaylaştırır
ve öğrenmenin öğrenciler için daha anlamlı olmasını sağlar (Caseley, 2004). Öğrenmenin otantik
olarak gerçekleşmesi öğrenenlerin karmaşık yapıda sunulan ve onları işbirliğine sevk eden özgün ve
gerçekçi etkinliklerle uğraşmalarına bağlıdır (Herrington, Reeves ve Oliver, 2010). Otantik görevler
öğrencilerin karmaşık olayların üstesinden gelmelerinde ve okulda öğrendiklerini gerçek yaşamda
kullanabilme ve gereksinim duydukları bilgi ve becerileri kazanmalarına olanak sağlayan görevlerdir
(Rule, 2006). Ayrıca dilin günlük kullanımını yansıtan otantik materyaller dil becerilerini
geliştirmektedir (Shrum ve Glisan, 2000). Öyleyse otantik öğrenme özgün, yenilikçi ortamlar ve öğretim
materyalleri geliştirmeyi ve uygulamalar üretmeyi esas alan bir öğrenme sürecidir.
162