Page 164 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 164

Tablo.3’de görüldüğü gibi 8. Sınıf düzeyinde sadece dil bilgisine yönelik öğrenme içeren 5 adet
               kazanım bulunmaktadır. Bu kazanımlardan iki tanesi okuma becerisinin söz varlığı alt başlığında yer

               almaktadır.  Diğer  üç  kazanım  ise  yazma  becerisinin  kazanımlarındandır.  Bu  durumu  Yıldız  (2003)
               desteklemekte  ve  dil  bilgisi  çalışmalarının,  okuma-anlama,  yazma  ve  konuşma  alanlarıyla  birlikte

               yürütülmesi  gerektiğini;  dil  bilgisi  dersinin  temel  amacının  öğrencilerin  anlama,  konuşma,  yazma

               becerilerini geliştirmeye yönelik olduğunu ifade etmektedir.


               3. Amaç ve Önem


                      Çalışmamızın  amacı  Türkçe  dersi  öğretim  programında  yer  alan  fiilimsilerin  cümledeki
               işlevlerini kavrar kazanımının otantik öğrenme modeline dayalı bir şekilde şarkı sözleriyle öğretiminin

               nasıl yapılacağını ortaya koymaktır. Otantik öğrenmede günlük hayatta yaşanan olaylarla birlikte gerçek

               unsurları,  nesneleri,  materyalleri  sınıf  ortamında  kullanabilmekteyiz.  Bu  uygulama  sayesinde
               öğrencilerin  problem  çözme  becerileri  gelişecek,  aynı  zamanda  kendi  öğrenmelerini  kendileri

               gerçekleştirdikleri için derse karşı ilgileri artacaktır.


               4. Yöntem


                      Çalışmamız  doküman  analizi  yöntemiyle  yapılmış  nitel  bir  çalışmadır.  İçerisinde  fiilimsi

               türlerinden herhangi biri (isim-fiil, sıfat-fiil, zarf-fiil) bulunan şarkı sözleri araştırılmış, belirlenmiştir.
               Sosyal bilimlerde nitel araştırmaların örneklem sayısı gözetilmeksizin uygulanabilir olması ve bu alanda

               yapılan çalışmalarda metin inceleme, derleme, doküman analizi gibi tekniklere sahip olması çalışmanın

               desenini belirlemede etken olmuştur. Elde edilen bulgular içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir.

               4. Fiilimsilerin Şarkı Sözleriyle Öğretimi



                      Türkçe dersi öğretim programında 8. Sınıf kazanımı olarak “T.8.3.9 - Fiilimsilerin cümledeki
               işlevlerini kavrar” yer almaktadır. 8. Sınıfta ilk defa öğrenilen bu konu ve konuya ait kazanımların daha

               etkin bir şekilde öğretilmesi için otantik öğrenmeye dayalı uygulamamız kullanılacaktır. Öğrencilerin
               yaş  ve  gelişim  dönemlerinin  özellikleri  dikkate  alındığında  şarkı  sözlerinin  öğrenme  sürecine  katkı

               sağlayacağı değerlendirilmektedir. Tematik yaklaşımla hazırlanan Türkçe Dersi Öğretim Programı’nda

               yer  alan  kazanımlar  her  sınıf  düzeyi  için  dört  temel  dil  becerisi  altında  gruplandırılmıştır.  8.  Sınıf
               düzeyinde  yer  alan  fiilimsi  konusunun  etkin  bir  şekilde  öğretilmesi  sürecinde  otantik  öğrenme

               uygulaması olarak şarkı sözlerinin kullanımı çalışmamızda ele alınmıştır.




                                                              164
   159   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169