Page 190 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 190
50 anketten 50 tanesi geri dönmüştür. Anketlerin geri dönüş oranı % 100 dür. Çalışmada elde edilen
veriler sosyal bilimciler için geliştirilmiş olan SPSS istatistiksel paket programı ile analiz edilmiştir.
Ölçeğin yapı geçerliliği için açıklayıcı faktör analizi uygulanmıştır. Madde analizi yapılarak madde-
toplam ölçek ilişkisine (madde-toplam ölçek korelâsyonu) bakılmıştır. Ayrıca ayırt edici geçerlilik
bağlamında; % 25’lik alt ve üst gruplar arasında farklılığın olup olmadığını saptamak amacıyla t-testi
(independent samples t test) yapılmıştır. Ölçeklerin güvenirlik analizi için ise Cronbach Alpha testi
uygulanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde; katılımcıların demografik niteliklerini irdelemek
amacıyla frekans dağılımları yapılmıştır. Geliştirilen ölçeklerde katılımcıların demografik niteliklerine
göre oluşturulan gruplar arasında bir farklılığın olup olmadığını irdelemek amacıyla t-testi ve One Way
ANOVA testi (tek yönlü varyans analizi) uygulanmıştır (Özdamar, 2002). A. Bu çalışmanın amacı, okul
öncesi dönem (3-6) yaş çocuklarının ve ailelerinin Covid-19 Pandemi salgını sürecinde yaşadığı duygu
durum bozuklukları ve ne tür korkulara ve kaygılara neden olduğunun incelenmesi ile bu durumun büyük
bir travma haline dönüşmesini önleyerek bu şekilde cinsiyet, yaş, eğitim durumu, pozisyon ve statü
değişkenlerinin algılamalar üzerindeki etkilerini belirlemektir.
3.2.Evren ve Örneklem
Bu araştırmayı; 2020 yılında Artvin ili ve ilçelerinde çalışan okulöncesi öğretmenleri ve velileri
oluşturmaktadır. Araştırmanın ana evrenini Artvin ili ve ilçelerindeki okul öncesi öğretmenleri, velileri
ve öğrencileri oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemini oluşturan öğretmen, veliler ve öğrenciler tesadüfü
örneklem tekniği ile seçilmiş ve katılımcıların gönüllülüğü esas alınmıştır. Sonuç olarak bu araştırmanın
örnekleminde, 50 anketin 50 tanesi analiz edilmiştir. Bu araştırma 50 Anket katılımcıdan oluşmaktadır.
3.3.Veri Toplama Araçları
Araştırmanın amacı, okul öncesi dönem (3-6) yaş çocuklarının ve ailelerinin Covid-19 Pandemi
salgını sürecinde yaşadığı duygu durum bozuklukları ve ne tür korkulara ve kaygılara neden olduğunun
incelenmesi ile bu durumun büyük bir travma haline dönüşmesini önleyerek bu şekilde cinsiyet, yaş,
eğitim durumu, pozisyon ve statü değişkenlerinin algılamalar üzerindeki etkilerini belirlemek
olduğundan anket yöntemi ile veriler toplanmıştır. Araştırmanın anketi alan yazında yapılmış,
çalışmalardan yararlanılarak hazırlanmıştır. Anket soruları EK-1’de ve EK-2 de sunulmuştur. Artvin ili
ve ilçelerindeki okul öncesi öğretmenleri ve velilerine 50 anket dağıtılmış 50 anket geri dönmüş ve
anketlerin geri dönüşüm oranı %100 olarak gerçekleşmiştir.
3.4.Verilerin Toplanması
Toplanan Öğretmen ve veli Anketi verileri;
1. Maddede 44(%88) bayan 6 (%12) erkek Veli anketi 47 (%94) bayan 3 (%6) erkek
Öğretmen Anketi Veli Anketi
190