Page 190 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 190

50 anketten 50 tanesi geri dönmüştür. Anketlerin geri dönüş oranı % 100 dür. Çalışmada elde edilen
               veriler sosyal bilimciler için geliştirilmiş olan SPSS istatistiksel paket programı ile analiz edilmiştir.
               Ölçeğin yapı geçerliliği için açıklayıcı faktör analizi uygulanmıştır. Madde analizi yapılarak madde-
               toplam  ölçek  ilişkisine  (madde-toplam  ölçek  korelâsyonu)  bakılmıştır. Ayrıca  ayırt  edici  geçerlilik
               bağlamında; % 25’lik alt ve üst gruplar arasında farklılığın olup olmadığını saptamak amacıyla t-testi
               (independent  samples  t  test)  yapılmıştır.  Ölçeklerin  güvenirlik  analizi için ise  Cronbach Alpha  testi
               uygulanmıştır.  Verilerin  değerlendirilmesinde;  katılımcıların  demografik  niteliklerini  irdelemek
               amacıyla frekans dağılımları yapılmıştır. Geliştirilen ölçeklerde katılımcıların demografik niteliklerine
               göre oluşturulan gruplar arasında bir farklılığın olup olmadığını irdelemek amacıyla t-testi ve One Way
               ANOVA testi (tek yönlü varyans analizi) uygulanmıştır (Özdamar, 2002). A. Bu çalışmanın amacı, okul
               öncesi dönem (3-6) yaş çocuklarının ve ailelerinin Covid-19 Pandemi salgını sürecinde yaşadığı duygu
               durum bozuklukları ve ne tür korkulara ve kaygılara neden olduğunun incelenmesi ile bu durumun büyük
               bir travma haline dönüşmesini önleyerek bu şekilde cinsiyet, yaş, eğitim durumu, pozisyon ve statü
               değişkenlerinin algılamalar üzerindeki etkilerini belirlemektir.

               3.2.Evren ve Örneklem
                      Bu araştırmayı; 2020 yılında Artvin ili ve ilçelerinde çalışan okulöncesi öğretmenleri ve velileri
               oluşturmaktadır. Araştırmanın ana evrenini Artvin ili ve ilçelerindeki okul öncesi öğretmenleri, velileri
               ve öğrencileri oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemini oluşturan öğretmen, veliler ve öğrenciler tesadüfü
               örneklem tekniği ile seçilmiş ve katılımcıların gönüllülüğü esas alınmıştır. Sonuç olarak bu araştırmanın
               örnekleminde, 50 anketin 50 tanesi analiz edilmiştir. Bu araştırma 50 Anket katılımcıdan oluşmaktadır.


               3.3.Veri Toplama Araçları
                      Araştırmanın amacı, okul öncesi dönem (3-6) yaş çocuklarının ve ailelerinin Covid-19 Pandemi
               salgını sürecinde yaşadığı duygu durum bozuklukları ve ne tür korkulara ve kaygılara neden olduğunun
               incelenmesi ile bu durumun büyük bir travma haline dönüşmesini önleyerek bu şekilde cinsiyet, yaş,
               eğitim  durumu,  pozisyon  ve  statü  değişkenlerinin  algılamalar  üzerindeki  etkilerini  belirlemek
               olduğundan  anket  yöntemi  ile  veriler  toplanmıştır.  Araştırmanın  anketi  alan  yazında  yapılmış,
               çalışmalardan yararlanılarak hazırlanmıştır. Anket soruları EK-1’de ve EK-2 de sunulmuştur. Artvin ili
               ve ilçelerindeki okul öncesi öğretmenleri ve velilerine 50 anket dağıtılmış 50 anket geri dönmüş ve
               anketlerin geri dönüşüm oranı %100 olarak gerçekleşmiştir.
               3.4.Verilerin Toplanması
               Toplanan Öğretmen ve veli Anketi verileri;
                      1.  Maddede 44(%88) bayan 6 (%12) erkek Veli anketi 47 (%94) bayan  3  (%6) erkek
                           Öğretmen Anketi                                                   Veli Anketi




















                                                              190
   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194   195