Page 189 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 189
- Aileler teknoloji kullanımında çocuklarına örnek teşkil etmelidir.
- Diz üstü bilgisayar, tablet veya telefon yerine taşınamayan masa üstü bilgisayarlar
kullanılmalıdır.
- Teknolojik aletler salon oturma odası gibi alanlarda kullanılmalıdır.
- İnternet bağlantısının sürekli açık olmaması önemlidir.
- Zaman ve sınır kurallarına mutlaka uyulması gerekir.
- Kurallara uyma konusunda çocuklar öfke nöbeti geçirirlerse geri adım
atılmamalıdır.
- Orta noktada buluşma denenebilir
Covid - 19 Pandemi Salgını Sürecinde teknoloji bağımlılığı oluşmaması için farklı seçenekler
sunulmalıdır.
2.4.7. Covid - 19 Pandemi Salgını Sürecinde Gerginlikle Başa Çıkma Egzersizleri
Covid - 19 Pandemi Salgını Sürecinde uzun süre evde kapalı ortamda kalan (3-6) yaş okul öncesi
dönemi çocukları ve aileleri gerginlikle başa çıkmak için
1-Beş duyuyu kapsayan farkındalık egzersizleri: Buzlu su, Vanilyalı tütsü, Rahatlatıcı müzikler,
Kulaklıkla yüksek sesle hareketli müzik dinleme, Tarçınlı yemek ve tütsüler, Çiçek koklamak, Yumuşak
kumaşlara dokunmak, Oyuncak ayıya dokunmak, Kedi sevmek, Ağızda kuru meyve, çikolata eritmek,
Ekşi sakız, limon ağza almak ve Stres topu kullanmak gibi etkinlikler yapılabilir.
2- Ev içinde nefes egzersizi: Adım atarken derin ve yavaş nefes alma hareketinin beş on kez
tekrarlanması
3- Ev içinde uygulanabilecek diğer gevşeme egzersizleri: Sakin ve sessiz bir yerde oturarak nefes alıp
vermeye odaklanmak ilk uygulanacak egzersizlerden biridir. Zil gibi sesli bir uyaran kullanarak egzersizi
başlatmak ve bitirmek dikkatin odaklanmasını kolaylaştırır. Aşağıdan yukarıya tüm vücudu önce kasıp,
sonra bırakmak. Yatakta dertop olup bir anda kendini bırakmak. Yumrukları sıkıp sonra rahat bırakmak.
Bir duvarın karşısına geçip, iki elle yaslanmak, itilebildiği kadar itilmesi ve sonra ellerin serbest
bırakılması. Ayaklarla tüm güç ile yeri itmeye çalışmak sonra bunu durdurmak. Yatağında veya yerde
uzanıp, nefes alıp verirken karnının üzerine bir kitap veya sevdiği bir oyuncağı koyup, karnını şişirdikçe
kitabın yükselip, alçaldığını gözleme gibi egzersizler yapılabilir.
Bunların yanı sıra bilinçli farkındalık egzersizleri meditasyon, nefes ve gevşeme egzersizi, beden
taraması, farkındalıklı yavaş yeme, işleri parçalara bölme, anı yaşama, kendine ve başkalarına karşı
sevecen, ilgili, empatik olmaya çalışmak vb. gibi yapılabilir.
BÖLÜM. III
YÖNTEM
3.1 Araştırmanın Modeli
Araştırmada betimsel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Bu araştırmada verilerinin toplanmasında
anket tekniği kullanılmıştır. Anket sorularının hazırlanmasında öncelikle Covid-19 salgını ve okul öncesi
dönem çocukları hakkında literatür taranarak bu alanda yapılmış olan araştırmalardan yararlanılmıştır.
Oluşturulan anket, Artvin ili ve ilçelerindeki öğretmen ve velilerin Covid-19 salgını ve okul öncesi
dönem çocuklarının bu süreçteki duygu durum larını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Anket,
öğretmenlere ve velilere uygulanmıştır. Öğretmen Ankette tanımlayıcı ve çıkarımsal istatistiksel
analizde kullanılmak üzere toplam 20 soru yer almaktadır. Bunların 5’i “demografik nitelikler”e ilişkin
kapalı uçlu sorular; 15’i de Likert (5’li) ölçeğine göre hazırlanmış “Covid-19 salgını ve okul öncesi
dönem çocukları” ilgili açık uçlu sorulardır. Likert yöntemine göre hazırlanan sorular, “5 = Hiçbir
zaman” seçeneğinden “1 = Her zaman ” seçeneğine doğru beşli aralıkta sıralanmıştır. Gönderilen toplam
189