Page 387 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 387

Eğitimde Yeni Normlar-II                                  Uluslararası Covid-19 Kongresi




                 Bu tür beklenmedik değişimlerin yaşandığı dönemlerde özellikle de öğrencilerin teknoloji kullanım
            alışkanlıklarını ve bunun etkilerini araştırmak, pandemi ve sosyal izolasyon sürecinde çocukların fiziksel
            ve psikolojik sağlıklarını korumak için önemlidir.
                 Özdemir,  Bülbül, Balcı, ve Türköz’ün (2020) yaptıkları çalışmada 11-18 Yaş Arasındaki Adolesanların
            İnternet Bağımlılık Düzeyleri adlı makalesinde 11-18 yaş arasındaki adolesanların (ergenlerin) internet ba-
            ğımlılık düzeylerini belirlemeye çalışmışlardır ve bu çalışmalarında evrensel yaşam sınırlılıkları içerisinde
            internet kullanımının bir problem olduğunu, özellikle geleceğin yetişkinleri olarak genç grupları etkilediğini
            belirtmişlerdir. Göker ve Turan (2020)  Covid-19 Pandemisi Sürecinde Problemli Teknoloji Kullanımı adlı
            çalışmalarında COVID-19 salgınının sonucunda bireylerde gelişme potansiyeli olan teknoloji araçlarının
            problemli kullanımının alan yazın çerçevesinde tartışılmasından bahsetmişler ve internetin problemli kul-
            lanımında uzman, disiplinli ve çok uluslu gruplar riskleri azaltmaya yardımcı olabilecek bazı pratik öneri-
            lerde bulunmuşlardır.
                 Bu önerilerden bazıları Günlük kullanım süresi hakkında geri bildirim sağlayan uygulamaların cihaz-
            lara yüklenmesinin farkındalık oluşturma ve öz düzenleme konusunda bireylere yardımcı olabilir ve bu
            uygulamalar sayesinde yapılan planlama ekran tabanlı ve ekransız faaliyetler arasında sağlıklı bir denge
            kurulmasını sağlar. Oturum başına, günlük, haftalık ve aylık limitleri izleme, çevrimiçi zamanı ve teknoloji
            kullanımına harcadığı parayı en aza indirmeye yardımcı olabilir. Güleryüz,  Esentaş Yıldız ve Güzel (2020),
            yılında Sosyal İzolasyon Sürecindeki Bireylerin Serbest Zaman Değerlendirme Biçimleri: Sosyal Medya
            Kullanım Amaçları ile Sosyal Medya Bağımlılığı İlişkisinin İncelenmesi adlı çalışmalarında sosyal izolasyon
            sürecinde bireylerin serbest zaman değerlendirme biçimi olarak sosyal medya kullanımı ve sosyal medya
            bağımlılık düzeylerinin incelenmesinden bahsetmişlerdir ve bireylerin sosyal medya kullanım amaçlarının
            sosyal medya bağımlılığını tetikleyen bir faktör olduğu bulgusundan hareketle, sosyal izolasyon sürecinde
            özellikle genç yetişkinlerin teknolojik iletişim araçlarını kullanımlarının artmasına bağlı olarak bağımlılığın
            da artış göstermiş olabileceğini belirtmişlerdir.

                 Amaç
                 Bu çalışmada, sosyal izolasyon sürecinde öğrencilerin teknoloji ve sosyal medya kullanım davranışları
            ve bunun etkileri araştırılmıştır.

                 Araştırmanın Problemleri
                 1.  Sosyal izolasyon döneminde sosyal medya ve teknoloji kullanımı ortaöğretim öğrencilerinde nasıl
                 değişmiştir?
                 2. Teknoloji ve sosyal kullanımındaki artış demografik farklılıklara göre değişiklik göstermekte midir?

                 3. Sosyal medya ve teknoloji kullanımındaki değişiklikler öğrencileri biyolojik olarak nasıl etkilemiştir?


                 2. Yöntem

                 Araştırmanın Modeli
                 Bu araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden betimsel (ilişkisel) tarama modeli ile gerçekleştiril-
            miştir. Tarama modeli geçmişte veya günümüzde de bir durumu olduğu biçimde betimlemeyi amaç edilen
            araştırma yaklaşımı olarak tanımlanmaktadır (Karasar, 2010). Büyüköztürk(2014)’e göre ise tarama modeli,
            çoğunlukla diğer araştırmalara göre daha geniş örnekleme dair yapılan bir tema veya olayla ilgili katılım-
            cıların bakış açılarının ya da ilgi, yetenek, tutum ve beceri vb. niteliklerin belirlendiği bilimsel incelemeleridir.

                 Araştırmanın Evren Ve Örneklemi
                 Araştırmanın genel evrenini Mersin ilinin bütün öğrencileri oluşturmaktadır. Bu araştırmanın örneklemi


            - Bildiri Metni -                                387                   Eğitimde Yeni Normlar-II
   382   383   384   385   386   387   388   389   390   391   392