Page 385 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 385

Eğitimde Yeni Normlar-II                                  Uluslararası Covid-19 Kongresi




              Sosyal İzolasyon Döneminde Bireylerin Teknoloji ve Sosyal Medya Kullanımı ve Biyolojik
                                                           Etkileri


                                Arya TAŞÇIOĞLU , Ezgi Su AYDOĞAN , Halil Dündar CANGÜVEN     c
                                                                   b
                                                a
                                aÖğrenci, Hadiye Kuradacı BİLSEM, nazimtascioglu@gmail.com
                                bÖğrenci, Hadiye Kuradacı BİLSEM, aydoganezgisu@gmail.com
                                cÖğretmen, Hadiye Kuradacı BİLSEM, h.d.canguven@gmail.com

                 Özet


                 COVID-19 salgını ile mücadelede hastalığın insandan-insana yayılmasının önüne geçmek için ülkeler
            izolasyon, karantina, sosyal mesafe gibi tedbirler ve önlemler almışlardır. Bu önlemler çerçevesinde in-
            sanların sosyal aktiviteleri azalmakla birlikte teknolojik aygıtlarla geçirdikleri zaman katlanarak artmıştır
            ve bu durum pandeminin en büyük etkilerinden biri sayılabilir. Bu nedenle sosyal izolasyon döneminde
            teknoloji ve sosyal medya kullanımının etkilerinin incelenmesi önemlidir.
                 Uzun süre elektronik iletişim aracı kullanan öğrencilerde ya da çocuklarda oluşan olumsuz durumlar
            oluşmaktadır. Ekran bağımlılığının ve teknolojik cihazlarda oyuna ayrılan sürenin uzamasının çocukların
            akranları ile yüz yüze iletişiminin ve grup oyunlarının azalmasına yol açtığı, tek başına oynanan oyunların
            ise artmasına neden olduğu görülmektedir. Teknoloji kullanımı da madde bağımlılığında olduğu gibi ödül
            yetmezliği sendromu oluşturulabileceği unutulmamalıdır. Bu çalışmada, sosyal izolasyon sürecinde öğ-
            rencilerin teknoloji kullanma süreleri ve teknolojik bağımlılık düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır.
                 Bu araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden betimsel (ilişkisel) tarama modeli ile gerçekleştiril-
            miştir. Anket çalışmasına toplam 1073 kişi katılmıştır. Uzman görüşleriyle şekillenen 21 maddelik bir anket
            formu oluşturulmuştur. Demografik özelliklere göre, sosyal medya, teknoloji ve biyolojik etkileri konusun-
            da farklılıkların oluştuğu belirlenmiştir. Uzun süreli teknoloji ve sosyal medya kullanımın sınırlandırılması
            ve bedensel aktivitelerin yapılması yaşanan olumsuzlukların azalmasında etkili olacağı düşünülmektedir.

                 Anahtar Kelimeler: Bağımlılık, Ekran Bağımlılığı, Pandemi, Teknoloji, Uzaktan Eğitim



































            - Bildiri Metni -                                385                   Eğitimde Yeni Normlar-II
   380   381   382   383   384   385   386   387   388   389   390