Page 385 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 385
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Sosyal İzolasyon Döneminde Bireylerin Teknoloji ve Sosyal Medya Kullanımı ve Biyolojik
Etkileri
Arya TAŞÇIOĞLU , Ezgi Su AYDOĞAN , Halil Dündar CANGÜVEN c
b
a
aÖğrenci, Hadiye Kuradacı BİLSEM, nazimtascioglu@gmail.com
bÖğrenci, Hadiye Kuradacı BİLSEM, aydoganezgisu@gmail.com
cÖğretmen, Hadiye Kuradacı BİLSEM, h.d.canguven@gmail.com
Özet
COVID-19 salgını ile mücadelede hastalığın insandan-insana yayılmasının önüne geçmek için ülkeler
izolasyon, karantina, sosyal mesafe gibi tedbirler ve önlemler almışlardır. Bu önlemler çerçevesinde in-
sanların sosyal aktiviteleri azalmakla birlikte teknolojik aygıtlarla geçirdikleri zaman katlanarak artmıştır
ve bu durum pandeminin en büyük etkilerinden biri sayılabilir. Bu nedenle sosyal izolasyon döneminde
teknoloji ve sosyal medya kullanımının etkilerinin incelenmesi önemlidir.
Uzun süre elektronik iletişim aracı kullanan öğrencilerde ya da çocuklarda oluşan olumsuz durumlar
oluşmaktadır. Ekran bağımlılığının ve teknolojik cihazlarda oyuna ayrılan sürenin uzamasının çocukların
akranları ile yüz yüze iletişiminin ve grup oyunlarının azalmasına yol açtığı, tek başına oynanan oyunların
ise artmasına neden olduğu görülmektedir. Teknoloji kullanımı da madde bağımlılığında olduğu gibi ödül
yetmezliği sendromu oluşturulabileceği unutulmamalıdır. Bu çalışmada, sosyal izolasyon sürecinde öğ-
rencilerin teknoloji kullanma süreleri ve teknolojik bağımlılık düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır.
Bu araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden betimsel (ilişkisel) tarama modeli ile gerçekleştiril-
miştir. Anket çalışmasına toplam 1073 kişi katılmıştır. Uzman görüşleriyle şekillenen 21 maddelik bir anket
formu oluşturulmuştur. Demografik özelliklere göre, sosyal medya, teknoloji ve biyolojik etkileri konusun-
da farklılıkların oluştuğu belirlenmiştir. Uzun süreli teknoloji ve sosyal medya kullanımın sınırlandırılması
ve bedensel aktivitelerin yapılması yaşanan olumsuzlukların azalmasında etkili olacağı düşünülmektedir.
Anahtar Kelimeler: Bağımlılık, Ekran Bağımlılığı, Pandemi, Teknoloji, Uzaktan Eğitim
- Bildiri Metni - 385 Eğitimde Yeni Normlar-II