Page 388 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 388

Eğitimde Yeni Normlar-II                                                                                              Uluslararası Covid-19 Kongresi




        belirlenirken kolay ulaşılabilir örneklemden yararlanılmıştır. Kolay ulaşılabilir örneklem; kolay olanı seçmek
        tasarruf sağlamak amacıyla tercih edilir (Baltacı 2018). Bu formu 1073 kişi doldurmuştur.


             Veri Toplama Aracı
             Araştırmacılar tarafından geliştirilen anket, örneklemdeki gönüllü katılımcılara uygulanmıştır. Anket
        toplamda üç bölümden oluşmaktadır. Anketin ilk bölümünde Veli/Vasi izni bulunmaktadır. Anketin ikinci
        bölümünde özelliklerde cinsiyet, okul türü,sınıf seviyesi,yaş düzeyi, okuldaki başarı durumu anne ve baba
        okul düzeyi,net aylık gelir durumu gibi demografik bilgi içerikli sorular, üçüncü bölümde “Sosyal İzolasyon
        Döneminde Bireylerin Teknoloji ve Sosyal Medya Kullanımı ve Biyolojik Etkileri” adı altında doldurulması
        gereken maddeler bulunmaktadır.


             Veri Toplama Aracı Geliştirme Süreci
             Anket maddelerinin oluşturulma aşaması: Ankette maddeler oluşturulurken önce literatür tarama-
        sı yapılmıştır.  Teknoloji ve Sosyal Medya Kullanımı hakkında yapılan çalışmalarda oluşturulan anketler
        incelenmiş, bu anket maddeleri doğrultusunda araştırılan konuyla ilgili 45 maddeden oluşan bir madde
        havuzu hazırlanmıştır.


             Anket Geliştirme
             Büyüköztürk (2005)’e göre anket geliştirme aşamaları şu şekilde verilmiştir.
             1. Aşama: Problem Tanımlama Aşaması: Alanyazın taraması yapılmış ve literatürde yapılan çalışmalar
        göz önünde bulundurularak çalışmanın amacı ve sorular yazılmıştır.
             2. Aşama: Madde Yazma: Araştırmada alanyazında ve madde havuzundaki sorular ve problemler
        ışığında 44 soru yazılmıştır. Maddelerdeki seçenekleri işaretlemeler olumludan olumsuza doğru şu şe-
        kilde sıralanmıştır: Kesinlikle katılıyorum, katılıyorum, kararsızım, katılmıyorum, kesinlikle katılmıyorum.
             3. Aşama: Uzman görüşü alma: Hazırlanan madde havuzları düzenlenerek uzmanlara gönderilmiş-
        tir. Çalışmaya dil uzmanları ölçme değerlendirme uzmanları eğitim bilimleri uzmanları olmak üzere beş
        farklı uzmanla çalışılmıştır uzmanların yüzde 70 yüzde 80 uyum gösterdiği maddeler kalmış diğerleri
        çıkarılmıştır, anket maddeleri Türkçe diline uygunluk amaca uygunluk ölçme ve değerlendirmeye uygunluk
        yaş gruplarına uygunluk anlaşabilirlik uygulanabilirlik gibi kriterler göz önüne alınarak değerlendirilmiştir.
        Uzmanlar tarafından onaylanmayan soruların çıkarılmasıyla anket 18 soruya indirilmiş ve daha sonra 3
        soru eklenmiştir
             4. Aşama: Ön Uygulama Yapma Ön uygulama ve Ankete Son Şeklinin Verilmesi:  Uzman görüşlerine
        göre anket maddeleri yeniden gözden geçirilmiş ve anketin son halinde 21 adet çoktan seçmeli soru kul-
        lanılmıştır. Ayrıca demografik özelliklerin yer aldığı bir bölüm de bulunmaktadır. Anketin uygulanması ile
        ilgili gerekli resmi izinler alınmıştır. Ancak pandemi dolayısıyla yüz yüze görüşmenin sakıncalı olmasından
        dolayı anket formu online hale getirilmiştir.
             Anketin açıklaması: Veli izni ve kontrolü çerçevesinde katılımcılar ankete ulaşabilmişlerdir. Çalışmaya
        katılımda tamamen gönüllülük esas olduğu belirtilmiştir.
             Verilerin Analizi: Katılımcılardan elde edilen veriler SPSS 22.0 programıyla analiz edilmiştir. Veriler
        tablolarla da frekans (f) ve yüzde (%) değerleriyle gösterilmiştir. Analizler için uzmanlardan gerekli yar-
        dımlar alınmıştır.


             3. Bulgular

             Bulgular bölümünde araştırmacılar tarafında anket maddelerinin kategorilerine ve demografik özel-
        liklerine göre karşılaştırmaların yapılabilmesi için çapraz tablolar oluşturulmuştur.



               artvincovidcongress.org                   388                                      - Bildiri Metni -
   383   384   385   386   387   388   389   390   391   392   393