Page 43 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 43
Salih ÇELİK
Milli Eğitim Bakanlığı Müşaviri
ABD’de Pandemi Dönemi ve Uzaktan Eğitim Uygulamaları
Amerika Birleşik Devletleri 50 eyalet ile bir özel statülü bölge (DC) ve beş ayrı özerk bölgeden oluşan,
yaklaşık 330 milyona yakın nüfuslu bir ülkedir. ABD’de eğitim hizmetleri, âdem-i merkeziyetçi bir yapıda
örgütlenmiştir. Federal düzeyde bir eğitim bakanlığı olmakla birlikte, bu bakanlığın fonksiyonu, yerel eğitim
faaliyetlerine proje bazında fon sağlamak ve ortak müfredat standartlarını belirlemekten ibarettir.
Eyalet eğitim bakanlıkları ise nispeten daha fazla yetkiye sahiptir. Buna karşın genel olarak asıl otorite,
sayıları 13.500’ün üzerinde olan okul bölge yönetimleridir. Ülkede 98 bin devlet okulu ve 40 bin civarında
özel okulda, 56 milyon öğrenci (K-12) mevcuttur.
Ülkede 2020 Ocak ayında görülen ilk COVID-19 vakasını takiben Mart ayı ve devamında bütün eya-
letlerde okullar yüz yüze eğitime kapatılarak uzaktan eğitime geçilmiştir. Yaz dönemine ülke genelinde
uzaktan eğitime yönelik daha organize bir çalışma olduğu görülmektedir.
Ülkede Hastalık Kontrolü ve Önleme Merkezi (CDC) okulların yeniden nasıl güvenle açılabileceğine dair
genel çerçeveyi belirlemiş ve yerel sağlık otoritelerine tavsiye etmiştir. Yerel otoriteler de okul bölgelerin-
den hem CDC rehberlerine hem de yerel sağlık otoritelerinin rehberlerine uygun olarak yeniden açılma
planlarını yaparak sunmalarını ve kamuya ilan etmelerini istemiştir.
Okul bölgeleri bu doğrultuda 2020 güz dönemi planlarını detaylı bir şekilde hazırlayıp onaya sunmuş-
lar, onaylanan planlar uygulamaya girmiştir. Planlama süreçlerinin veliler, öğretmen sendikaları, eğitim
yöneticileri, sağlık otoriteleri gibi konunun taraflarının katıldığı çalıştaylarda planlandığı göze çarpmaktadır.
- Davetli Konuşmacı- 43 Eğitimde Yeni Normlar-II