Page 40 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 40
Yusuf BÜYÜK
Milli Eğitim Bakanlığı
Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürü
Salgın Sonrası Hayat Boyu Eğitimde Yeni Yaklaşımlar
Toplumsal ve sosyal gelişmeler, bireylerin sahip oldukları yeterlik ve niteliklerin hızlı bir şekilde eski-
mesine sebep olmakta ve bireyler gerek kişisel gelişimlerini devam ettirebilmeleri gerekse de işgücü pi-
yasasına girebilme veya bu piyasadaki durumlarını koruyabilmeleri için yeni nitelikler kazanma ve mevcut
yeterliklerini geliştirmek durumunda kalmaktadır.
İşte hayat boyu öğrenme bu yenilenme ihtiyacının bir sonucu olarak karşımıza çıkmaktadır. Eğitim
bireyin kendi ihtiyaçlarına cevap vermeyen dış taleplere dönük bilgi ve beceriler edinmesiyle değil kendi
gelişim serüveninde deneyimler edinmesiyle ve kendini gerçekleştirmesiyle gerçek anlamına ulaşabilmek-
tedir. Bu nedenle mevcut eğitimin iki temel sorumluluğu bulunmaktadır. İlki bireylere hayatları boyunca
sunulacak eğitimin sürekliliğini koruyacak yapı, kurum, strateji ve yöntemlerin sunulması, ikincisi ise her
bireyin kendi gelişiminin hem nesnesi hem öznesi olabilecek öğrenmeler ile donatılmasıdır.
Ne mutlu bize ki Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü hem bu amaç için kurulmuş bir yapı olma
özelliğini korurken hem de 72 alt öğrenme alanı altında geliştirilen 891’i genel ve 2739’u meslekî ve teknik
kurs programı olmak üzere toplam 3630 farklı yaygın eğitim kurs programı, 995 halk eğitimi merkezi,
24 olgunlaşma enstitüsü, alanlarında yetkin kurum yöneticisi, öğretmen ve usta öğreticileriyle bireyin
öğrenme yolculuğunda ona eşlik etmektedir.
21.yüzyılın gerektirdiği yeni beceriler kazandırma ve insan kaynağını daha etkili kullanma gereksinim-
lerinden dolayı günümüzde yüz yüze öğrenmenin yanı sıra farklı öğrenme yöntemleri de kullanılmaya
artvincovidcongress.org 40 - Davetli Konuşmacı -