Page 46 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 46
Burcu EYİSOY DALKIRAN
Milli Eğitim Bakanlığı
AB ve Dış İlişkiler Genel Müdürü
Covid- 19 Sürecinin Uluslararası Eğitime Yansımaları
Malumunuz küresel boyutta olağandışı bir dönemden geçiyoruz. Ne yazık ki, Covid-19 salgını bir yıldan
fazla bir süredir genelde tüm dünyayı özelde ise her bireyi etkilemiştir.
Sosyal hayatın vazgeçilmez bir unsuru olan eğitim de maalesef Covid-19 sürecinde büyük bir deği-
şimle karşı karşıya gelmiştir. Uzaktan eğitim kavramı, hayatımızın merkezine oturmuş, okul duvarlarını
adeta yerle bir etmiştir. Teknoloji elbette hayatımızın vazgeçilmez bir parçası haline gelmiştir ancak unu-
tulmamalıdır ki insan sosyal bir varlıktır. Bu nedenle sosyalleşme ihtiyacı göz ardı edilmeden, teknoloji ile
olan iletişimimizi dengelemek çok önemlidir.
Öğrencilerimiz açısından en az kayıp ile bu sürecin üstesinden gelmek için tüm ülkeler imkânlarını
seferber etmiştir. Türkiye olarak bu konuda çok hızlı aksiyon alınmış ve zaten hazır olan alt yapımız gelişti-
rilerek süreç başarıyla yönetilmiştir. Bu vesile ile öncelikle bizlere liderlik yapan, her an öğretmenlerimizin
yanında olan Sayın Bakanımıza şükranlarımı arz ederim. Ve tabi ki siz olmasaydınız başaramazdık diyebi-
leceğim öğretmenlerimiz ve eğitim çalışanlarımıza da teşekkürü bir borç bilirim.
Birçok ülkede olduğu gibi, salgını önlemek için ülkemizde tüm okullarda ve üniversitelerde yüz yüze
eğitim yerini uzaktan eğitim ve hibrit eğitim modeline bırakmıştı. Umut ediyorum ki Eylül ayı itibariyle sal-
gından tamamen kurtulur ve yüz yüze eğitime geçeriz.
Covi-19 ’un henüz küresel çapta bir salgına dönüşmediği 2020 yılının Şubat ayında, Bakanlığımız EBA
altyapısını “Eğitimde Fırsat Adaleti” anlayışı doğrultusunda yapay zekâ sistemleriyle güçlendirdi. Böylece
artvincovidcongress.org 46 - Davetli Konuşmacı -