Page 474 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 474
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Çoklu Duyusal Öğrenme Modelli Masal Anlatıcılığının Dinleme Becerisinin Geliştirilmesine
Etkisi
Neslihan KARAKUŞ , Mustafa GAZİOĞLU b
a
aDoç.Dr., Yıldız Teknik Üniversitesi http://avesis.yildiz.edu.tr/nkarakus/
bDr. Öğr., Yıldız Teknik Üniversitesi, s4617007@std.yildiz.edu.tr
Özet
Temel dil becerilerinin lokomotifi rolünü üstlenen dinleme becerisinin kazandırılmasında birçok farklı
yaklaşım bulunmaktadır. Bu yaklaşım ve yöntemlerin kendi içerisinde güçlü ve zayıf yanları bulunmaktadır.
Sağlıklı bir toplumun inşasında hayati öneme sahip dil becerileri ve özelinde dinleme becerisi, üzerinde çok
durulmayan ve ihmal edilen bir beceridir.
Pandemi sürecinde uzaktan eğitimin avantajları yadsınmayacak bir olguyken gözden kaçırılan en
önemli noktalardan bir tanesi çoklu duyulara sahip olan eğitim çağındaki öğrencilerin, duyusal yoksunluk
yaşamasıdır. Bu süreçte genelde eğitim paradigmalarının, özelde ise dil eğitiminin tekrar yeni şartlarda
ele alınması elzemdir. Bu amaçla duyusal yoksunluğu ortadan kaldıracak birçok farklı yaklaşıma ihtiyaç
duymaktayız. Öğretim programları ve yöntemleri ile ilgili meydana gelen gelişmeler, eğitimde başarıyı
sağlamada çoklu duyusal öğrenmenin en etkili yöntemlerden biri olduğunu göstermektedir Bireyin çeşitli
duyusal özelliklerinin harekete geçirilmesi, öğrenmenin daha eğlenceli, daha etkili ve kalıcı olmasını des-
teklemektedir.
Bu bakımdan öğrenme süreçlerinde çoklu duyusal özelliklerin harekete geçirilmesi önemlidir. Eğitimde
Çoklu duyusal öğrenme modelli yapılandırılacak programlara acilen ihtiyaç duyulmaktadır. Çoklu duyusal
öğrenme modelli masal anlatıcılığı ile yapılan etkinliklerin öğrencilerde olumlu tutum geliştirdiği ve bu
anlamada birçok soruna çare olabileceği kanaatindeyiz.
Anahtar Kelimeler: Dinleme Eğitimi, Çoklu Duyusal Öğrenme Modeli, Masal, Tutum
artvincovidcongress.org 474 - Bildiri Metni -