Page 474 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 474

Eğitimde Yeni Normlar-II                                                                                              Uluslararası Covid-19 Kongresi




          Çoklu Duyusal Öğrenme Modelli Masal Anlatıcılığının Dinleme Becerisinin Geliştirilmesine
                                                       Etkisi


                                       Neslihan KARAKUŞ , Mustafa GAZİOĞLU    b
                                                         a
                         aDoç.Dr., Yıldız Teknik Üniversitesi http://avesis.yildiz.edu.tr/nkarakus/
                             bDr. Öğr., Yıldız Teknik Üniversitesi, s4617007@std.yildiz.edu.tr

             Özet


             Temel dil becerilerinin lokomotifi rolünü üstlenen dinleme becerisinin kazandırılmasında birçok farklı
        yaklaşım bulunmaktadır. Bu yaklaşım ve yöntemlerin kendi içerisinde güçlü ve zayıf yanları bulunmaktadır.
        Sağlıklı bir toplumun inşasında hayati öneme sahip dil becerileri ve özelinde dinleme becerisi, üzerinde çok
        durulmayan ve ihmal edilen bir beceridir.
             Pandemi sürecinde uzaktan eğitimin avantajları yadsınmayacak bir olguyken gözden kaçırılan en
        önemli noktalardan bir tanesi çoklu duyulara sahip olan eğitim çağındaki öğrencilerin, duyusal yoksunluk
        yaşamasıdır. Bu süreçte genelde  eğitim paradigmalarının, özelde ise dil eğitiminin tekrar yeni şartlarda
        ele alınması elzemdir. Bu amaçla duyusal yoksunluğu ortadan kaldıracak birçok farklı yaklaşıma ihtiyaç
        duymaktayız. Öğretim programları ve yöntemleri ile ilgili meydana gelen gelişmeler, eğitimde başarıyı
        sağlamada çoklu duyusal öğrenmenin en etkili yöntemlerden biri olduğunu göstermektedir Bireyin çeşitli
        duyusal özelliklerinin harekete geçirilmesi, öğrenmenin daha eğlenceli, daha etkili ve kalıcı olmasını des-
        teklemektedir.
             Bu bakımdan öğrenme süreçlerinde çoklu duyusal özelliklerin harekete geçirilmesi önemlidir. Eğitimde
        Çoklu duyusal öğrenme modelli yapılandırılacak programlara acilen ihtiyaç duyulmaktadır. Çoklu duyusal
        öğrenme modelli masal anlatıcılığı ile yapılan etkinliklerin öğrencilerde olumlu tutum  geliştirdiği ve bu
        anlamada birçok soruna çare olabileceği kanaatindeyiz.


              Anahtar Kelimeler:  Dinleme Eğitimi, Çoklu Duyusal Öğrenme Modeli, Masal, Tutum



































               artvincovidcongress.org                   474                                      - Bildiri Metni -
   469   470   471   472   473   474   475   476   477   478   479