Page 561 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 561
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Bireyleri özellikle öğrenim çağındaki bireyleri bu denli etkilemesi göz önünde bulundurulduğunda eğitimde
müziğin kullanılması gerektiği düşünülmelidir. Müzik eğitimi bireyin akademik başarısında önemli bir yer
taşımaktadır (Şendurur, Akgül Barış, 2002). Müzik eğitimi sadece akademik alanda değil, bireyin hayatının
her alanında olumlu etki yaratmaktadır. Bu nedenle;
1. Bu çalışma bireylerin görüşleri doğrultusunda hazırlanmıştır. Bireylerin müzik ile olan ilişkisi gözlenir
veya ön test-ara test-son test uygulaması yapılırsa daha değişik sonuçlar elde edilebilir. Bu uygula-
manın örnekleme yeni bir boyut kazandırabileceği düşünülmektedir.
2. Çalışmaya ilkokul, ortaokul ve liseye devam eden öğrenciler katılım sağlamışlardır. Üniversite öğ-
rencileri de örnekleme dahil edildiğinde öğrenim gören bütün bireyler katılım sağlayabilecek duruma
gelir. Bu sayede elde edilen veriler daha farklı yorumlanabilecektir.
3. Bu çalışma Türkiye’de eğitim görmekte olan kişilerle oluşturulmuştur. Çalışma evreni genişletildi-
ğinde çalışmaya daha fazla katılım sağlanacak böylece daha değişik veriler veyahut çalışmayı daha
fazla destekleyecek veriler elde edilebilecektir.
4. Müziğin öğrencileri eğitici ve motive edici etkisi göz önünde bulundurulduğunda eğitsel şarkıların
eğitimde bulunması da yarar sağlayacaktır.
5. Her yaşta öğrenme gerçekleşebileceğinden her yaş için uygun eğitsel şarkıların topluma faydalı
olabileceği düşünülmektedir.
Kaynaklar
Adıgüzel, H.Ö. (2006). Yaratıcı Drama Kavramı, Bileşenleri Ve Aşamaları. Yaratıcı Drama Dergisi, 1, 17-31.
Altıkulaç, A. ve Akhan, N.E. (2010). 8. Sınıf İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersinde Yaratıcı Drama Yön-
temi ve Altı Şapkalı Düşünme Tekniğinin Kullanılmasının Öğrenci Başarı ve Tutumlarına Etkisi. Ahi Evran
Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(3), 225-247.
Ata Doğan, S. Ve Akman, B. (2019). Okul Öncesi Eğitimden Lise Eğitimine Matematik- Müzik İlişkisini
Ele Alan Ulusal Araştırmaların İncelenmesi. Disiplinler arası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2019; 3(5);40-56.
Artemiz, B. (2010). Ergenlerin Farklı Müzik Türlerine İlişkin İlgileri ile Kişilik Özellikleri Arasındaki İlişkinin
İncelenmesi. Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Psikoloji Anabilim Dalı Klinik Psikoloji, Yüksek
Lisans Tezi, İstanbul, Kasım 2009.
Baltacı, A. (2018). Nitel Araştırmalarda Örnekleme Yöntemleri ve Örnek Hacmi Sorunsalı Üzerine
Kavramsal Bir İnceleme. BEÜ SBE Dergisi., 7(1), 231-274.
Beachwood, M. (1997). Startling New Discoveries About Music Effects on the Brain. ABD Ulusal Haber
Servisi.
Büyüköztürk, Ş. (2005). Anket geliştirme. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(2), 133-151.
Büyüköztürk, Ş. (2011). Deneysel Desenler: Öntest-sontest Kontrol Grubu, Desen ve Veri Analizi. Pegem
Akademi.
Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2014). Bilimsel Araştırma
Yöntemleri (16.baskı). Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
Campbell, D. (2001). The Mozart Effect. Tapping The Power Of Music To Heal The Body, Strengthen
the Mind, and Unlock The Creative Spirit. New York: Harper Collins Publishers Inc.
Gençel Ataman, Ö. (2014). Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Dersi Başarısında Mozart Müziği Etkisi.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 29(2), 81-93.
Gün Duru, E. ve Köse, H.S. (2012). Klasik Müzik Dinlemenin İlköğretim Öğrencilerinin Sınav Başarılarına
Etkisi, e-Journalof New Wrold Sciences Academy Volume: 7, Number: 2.
Karasar, N. (2010). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. (21. baskı). Ankara: Nobel Yayın.
Küçükosmanoğlu, H. O. (2015). Müzik Biçimleri Dersine Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirme Çalışması.
- Bildiri Metni - 561 Eğitimde Yeni Normlar-II