Page 564 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 564

Eğitimde Yeni Normlar-II                                                                                              Uluslararası Covid-19 Kongresi




          Uzaktan Eğitimde Görsel Sanatlar Derslerindeki Uygulama Süreçlerinin Değerlendirilmesi


                  Şenay BAŞ , Ayşe GÜL , Hatice Aybilge ÇOPUROĞLU , Maşide BAŞ , Fazilet EJDERHA   e
                            a
                                                                    c
                                                                                 d
                                       b
                            aDr. Öğr. Üyesi, Trabzon Üniversitesi,  senaybas@trabzon.edu.tr
                          bLisansüstü Öğr. Trabzon Üniversitesi,   ayse_gul20@trabzon.edu.tr
                   cLisansüstü Öğr. Trabzon Üniversitesi, haticeaybilge_copuroglu20@trabzon.edu.tr
                         dLisansüstü Öğr. Trabzon Üniversitesi, maside_bas20@trabzon.edu.tr
                       eLisansüstü Öğr. Trabzon Üniversitesi, fazilet_ejderha20@trabzon.edu.tr


             Özet


             Araştırmada COVİD-19 pandemisi süresince, MEB’e bağlı okullarda çevrimiçi olarak yürütülen görsel
        sanatlar derslerindeki görsel biçimlendirme ve uygulama süreçlerinin nasıl yürütüldüğüne dair durum
        tespitinin ortaya konulması amaçlanmıştır.
             Bu doğrultuda Türkiye’nin farklı sosyoekonomik kademelerine sahip illerdeki ilköğretim ve lise okulla-
        rında görev yapan 13 görsel sanatlar öğretmeninin görüşleri alınmıştır. Nitel araştırma yöntemiyle yürü-
        tülen çalışmada yarı yapılandırılmış mülakatlar toplanan verilerin tematik analizleri yapılmıştır. Araştırma
        bulgularına göre çevrimiçi görsel sanatlar derslerinde uygulama süreçlerinin büyük çoğunlukla ödevlen-
        dirme şeklinde yürütüldüğü ve seçilen uygulama tekniklerin genellikle kolay ve eğlenceli türden olduğuna
        ulaşılmıştır. Öğretmen görüşlerine göre, öğrenci ilgi ve tutumunun yüz yüze derslerle benzer olduğuna
        ve yapılan çalışmalarla öğrencilerin sanatsal yaratıcılık bağlamında özgünlüğe ulaşamadıkları anlaşılmak-
        tadır. Öğretmenlerin bu süreçte genel anlamda teknoloji kullanımına yönelik becerilerin artmasına karşın
        çevrimiçi öğretim süreçlerine yönelik yeterli bilgi ve donanıma sahip olmadıkları görülmüştür.
             Araştırmadan elde edilen sonuçlar, özellikle görsel sanatlar dersi ve beceri odaklı benzer derslerin
        çevrimiçi öğretim süreçlerinin geliştirilmesinde göz önünde tutulabilecek durumları ortaya koyması ve
        sanatsal öğrenmede kritik dönemlerdeki çocukların sanatsal yaratıcılık gelişimi bağlamında öğrenme ka-
        yıplarını ortaya koyması açısından önemlidir.

             Anahtar Kelimeler: Uzaktan Eğitim, Görsel Sanatlar Dersi, Sanatsal Yaratıcılık, Görsel Biçimlendirme
        Ve Uygulama, Görsel Sanatlar Öğretmeni.






























               artvincovidcongress.org                   564                                      - Bildiri Metni -
   559   560   561   562   563   564   565   566   567   568   569