Page 57 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 57

Uluslararası Covid-19 Kongresi




            bilgisi, biyoloji gibi derslerde doğa olaylarını, uygulamalı eğitimleri canlı görmek şansının olmaması vb.)
                 Online eğitimin sağlanmasında internetin kalitesi ile ilgili sorunlar da yaşanabilir. Online derslerde her
            gün saatlerce hareketsiz ekran karşısında oturmak, ev ortamında spor, müzik, el emeği, resim, dans vb.
            derslerin yeterince eğitilememesi, öğrencilerde zaman zaman kendine kapanma, herkesten uzak durmak
            isteğinin artması, öğrencilerin toplum içerisinde özgüven eksikliğinin oluşması ile sonuçlanır.
                 Orta ve Yükseköğretim Kurumları – Geleceği için yeni bir yol çizmiş olan öğrenciler . orta öğretim
            okulu ile yükseköğretim kurumu arasında bariz bir fark hissedemiyor. Yükseköğretim kurumlarında, öğ-
            retmen ile canlı iletişimi görsel olarak kuramadıkları için kendilerinde kendi mesleklerine yeterince sevgi de
            doğmuyor. Bu özellikle teknik ve fen bilimleri alanındakı öğrenciler için daha ciddi sorundur. Örn, herhangi
            biyolojik süreç uygulamalı eğitimlerde direkt olarak doğada izleyemiyor, hayvanları, bitkileri, zarar veren
            ve hayırlı hayvan türlerini canlı olarak göremiyor. Ayni zamanda pedagojik eğitim alan öğrencilerin uygula-
            malı derslerde okullarda öğrencilerle iletişim kurması, ders geçmek beceriğini oluşturması gerekir. Fakat
            ortaokullar online olarak çalışıyor, geleceğin öğretmenleri öğrencilerle direkt olarak iletişim sağlayamıyor.
                 Yüksek Lisans ve Doktora Eğitimi - Sorunlar özellikle doğa bilimleri alanlarında görünmektedir. Doğada
            bulunmaksızın, uygulamalı deneyler yapmaksızın hangi tez çalışmasında başarılı sonuç elde edilebilir?
                 Azerbaycan Milli Bilim Akademisi araştırma enstitülerinin faaliyetinde de uzaktan çalışma doğa ve
            fen bilimleri alanında çalışmaların yapılmasında zorluk çıkmaktadır. Kimyasal reaksiyonlar yapılamıyor,
            hiçbir canlının doğada gelişimi izlenemiyor, doğada arazi çalışmaları oluşturulamıyor ve bunlar olmaksızın
            bilimsel araştırmalar yeterince sonuçlanamıyor. Örn., Ülkenin şehir ve illerine toplu taşıt araçlarının çalış-
            maması ve pandeminin yaygınlık sayısına bağlı olarak ayrı ayrı bölge ve illere gidiş dönüşün kısıtlanması
            bu arazilerde arazı çalışmalarının yapılmasına engel oluyor.
                  Dünya genelinde olduğu gibi ülkemizde de kitlesel aşılanma sonucu Covid-19’a bulaşma riski azalmıstır.
            Bu ise ileride diğer faaliyet alanlarımız gibi eğitimimizin de normale döneceğine büyük ümit vermektedir.

                 Kaynaklar:


                 Azerbaycan tahsilinin pandemiya sınağı (2020) https://edu.gov.az/az/news-and-updates/18449 ,
                 Bayramova Ü. (2017) Azerbaycanda tahsilin formaları https://bayramovau.wordpress.com/page/2/ ,
                 Babayev E. (2020) Bizi maharetli idareçilik, birlik ve hemraylik xilas edir / http://www.anl.az/down/
            meqale/xalqqazeti/2020/may/707318.htm
                 Pandemiya dövründe tedrisin teşkili (2021) https://edu.gov.az/news-and-updates/15836-1
                 “Xüsusi karantin rejimi dövründe Azerbaycan Respublikasında faaliyyet gösteren tahsil müessiselerinde
            tedris ve talim-terbiye prosesinin teşkilinin müveqqeti Qaydaları” // AZERBAYCAN RESPUBLİKASININ NAZİR-
            LER KABİNETİ QERARI, https://nk.gov.az/az/document/4763/: № 332, Bakı şeheri, 10 sentyabr 2020-ci il
                 UNESCO (2021) Distance learning solutions / https://en.unesco.org/covid19/educationresponse/so-
            lutions © UNESCO 2021
                 “STEAM Azerbaycan”(2020) https://www.muallim.edu.az/news.php?id=12593
                 www.video.edu.az
                 www.e-derslik.edu.az

















            - Davetli Konuşmacı-                              57                   Eğitimde Yeni Normlar-II
   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62