Page 62 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 62

Prof. Dr. Selçuk ŞİRİN




                                             New York Üniversitesi










             Covid-19 Pandemisinin Eğitim Uygulamalarındaki Yansımaları


             Covid-19 pandemisi başladığı zaman bu sürecin sonucunda uzaktan eğitimin; eğitimin doğal  bir parçası
        olacağı, okul binalarının değişeceği…vb  büyük bir reformun öncüsü olacağı beklentisi vardı. Aynı beklenti
        iş dünyası için de geçerliydi.
             Microsoft ve Google Earth gibi Uluslararası büyük şirketler büyük beklentiler içerisine girdiler; bundan
        sonra ofis olmayacağını herkesin uzaktan çalışacağını düşündüler. Okullar içinde öğrenmenin uzaktan ola-
        cağı, okula artık gerek olmadığı gibi çok büyük beklentiler oluştu. Fakat biraz zaman geçtiğinde, hepimiz
        gereğinden fazla tecrübe edince insanlar şunu kavradı; hem iş dünyasında hem okullarda, gündelik hayat
        içerisinde yaratıcı süreçlerimizin gerçekleşmesi için bizim tesadüfi buluşmalara, duygusal paylaşımlara
        ihtiyacımız var. Yani önceden planlanmamış bir şekilde insanlar bir araya geldiği zaman inovasyon, yaratı-
        cılık gelişiyor, problemlere çözüm aranıyor.
             İçerik aktarmak için uzaktan eğitimin teknolojik olanakları şu an mevcuttur.  Örneğin;  Karlofça Ant-
        laşmasını Artvin’de çok iyi anlatan bir öğretmen var ise Artvin’deki bu öğretmen bu konuyu sınıftaki 30
        kişiye anlatmak yerine bir video çekerek, detaylı bir içerik oluşturarak iyi bir prodüksiyonla  bütün Türki-
        ye’ye anlatabilir. Bu teknoloji daha önceden de vardı, Covid-19 bu süreci hızlandırdı. Öğretmenlerin belli bir
        kısmı içerik üreten, dersi iyi anlatan ve bu içeriği bütün evrene sunan pozisyonunda oldu. Zamanla içerik
        üreticisi öğretmenler; star öğretmenler devri başlayacaktır.

               artvincovidcongress.org                   62                                 - Davetli Konuşmacı -
   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67