Page 62 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 62
Prof. Dr. Selçuk ŞİRİN
New York Üniversitesi
Covid-19 Pandemisinin Eğitim Uygulamalarındaki Yansımaları
Covid-19 pandemisi başladığı zaman bu sürecin sonucunda uzaktan eğitimin; eğitimin doğal bir parçası
olacağı, okul binalarının değişeceği…vb büyük bir reformun öncüsü olacağı beklentisi vardı. Aynı beklenti
iş dünyası için de geçerliydi.
Microsoft ve Google Earth gibi Uluslararası büyük şirketler büyük beklentiler içerisine girdiler; bundan
sonra ofis olmayacağını herkesin uzaktan çalışacağını düşündüler. Okullar içinde öğrenmenin uzaktan ola-
cağı, okula artık gerek olmadığı gibi çok büyük beklentiler oluştu. Fakat biraz zaman geçtiğinde, hepimiz
gereğinden fazla tecrübe edince insanlar şunu kavradı; hem iş dünyasında hem okullarda, gündelik hayat
içerisinde yaratıcı süreçlerimizin gerçekleşmesi için bizim tesadüfi buluşmalara, duygusal paylaşımlara
ihtiyacımız var. Yani önceden planlanmamış bir şekilde insanlar bir araya geldiği zaman inovasyon, yaratı-
cılık gelişiyor, problemlere çözüm aranıyor.
İçerik aktarmak için uzaktan eğitimin teknolojik olanakları şu an mevcuttur. Örneğin; Karlofça Ant-
laşmasını Artvin’de çok iyi anlatan bir öğretmen var ise Artvin’deki bu öğretmen bu konuyu sınıftaki 30
kişiye anlatmak yerine bir video çekerek, detaylı bir içerik oluşturarak iyi bir prodüksiyonla bütün Türki-
ye’ye anlatabilir. Bu teknoloji daha önceden de vardı, Covid-19 bu süreci hızlandırdı. Öğretmenlerin belli bir
kısmı içerik üreten, dersi iyi anlatan ve bu içeriği bütün evrene sunan pozisyonunda oldu. Zamanla içerik
üreticisi öğretmenler; star öğretmenler devri başlayacaktır.
artvincovidcongress.org 62 - Davetli Konuşmacı -