Page 181 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 181
yaşandığını belirtmek fakat ailecek ne yapılması gerekeni bilerek yaptığımızı ve onları korumak için
dikkatli olduğumuzu göstermek (yani sadece söylemek değil yaşatmak) ailelerin yapması gerekenlerin
en başında olmalıdır çünkü güvende olma duygusu stres anında çocukların en çok ihtiyaç duyduğu
durumdur.
Bu Covid-19 pandemi sürecinde aileler sosyal medya (internet, televizyon, tablet, telefon vb.)
konusunda da hem kendileri hemde okul öncesi dönem çocukları için etkin olmalıdır. Okul öncesi (3-
6)yaş dönem çocuklarının Covid-19 haberlerini izleme süresini sınırlamalı 3-6 yaş dönem çocuklarına
uygun olmayan korkutucu videolar ve görseller konusunda titiz davranarak uygunsuz haberlere aile
denetimi olmadan doğrudan maruz kalmalarının önüne geçmek ailelerin kontrolündedir. Okul öncesi
dönem çocuklarının sosyal medyadan korunmaları ve doğru, gerçekçi bilgiye ulaşmaları sağlanmalıdır.
Covid-19 pandemi salgını sürecinde okul öncesi dönem çocukları ve ailelerin bizlere yardım
eden bir sürü insan olduğunu devletlerin, hastanelerin, sağlık çalışanlarının, öğretmenlerin,kamu
görevlilerinin ve toplumun elinden geleni yaptığını bilmek önem arz etmektedir.
1.1.Problem
Covid-19 Salgınının okulöncesi dönem (3-6) yaş çocukları ve aileleri üzerindeki duygu durum
bozuklukları, korkuları, kaygıları ve etkileri nelerdir?
1.2.Araştırmanın Amacı
Bu çalışmanın amacı, okul öncesi dönem (3-6) yaş çocuklarının ve ailelerinin Covid-19
Pandemi salgını sürecinde yaşadığı duygu durum bozuklukları ve ne tür korkulara ve kaygılara neden
olduğunun incelenmesi ile bu durumun büyük bir travma haline dönüşmesini önlemek.
1.3.Araştırmanın Önemi
Covid-19 Salgınının okul öncesi dönem (3-6) yaş çocuklarının ve ailelerin ne tür korkulara ve
kaygılara neden olduğunun incelenerek bu durumun büyük bir travma haline dönüşmesini önlemek için
korku ve kaygı düzeylerinin incelenmesi önem arz etmektedir.
1.4. Sayıltılar
Araştırmacıların çalışmada esas aldıkları sayıltılar şunlardır:
• “covid -19 salgını ve okulöncesi dönem çocukları” anket ölçekleri araştırmanın amacını
gerçekleştirmeyi sağlayabilecek, yeterli ve geçerli bilgileri yansıtabilecek niteliktedir.
• Katılımcıların “covid -19 salgını ve okulöncesi dönem çocukları” anket ölçeklerine verdikleri
cevaplar onların gerçek görüşlerini yansıtmaktadır.
• Araştırmanın örneklemi evreni temsil edebilecek yeterliktedir.
1.5.Sınırlılıklar
Bu araştırmada okullarda çalışanlarının “covid -19 salgını ve okulöncesi dönem çocukları”
anketiyle ilgili olarak ulaşılan sonuçlar sadece Artvin ili ve ilçeleri ile sınırlıdır. Bu sonuçların tamamen
diğer illere genellenmesi mümkün olamaz. Bu araştırmada teknik kısıtlılıklar nedeniyle ölçeğin yapı
geçerliliğinin test edilebilmesi için açıklayıcı faktör analizi kullanılmıştır. Ancak sonraki çalışmalarda
açıklayıcı faktör analiziyle birlikte doğrulayıcı faktör analizinin kullanılması daha yararlı olabilecektir.
181