Page 240 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 240

YÖNTEM

                      Araştırma Modeli
                      Mevcut uzaktan eğitim sürecinin ölçme-değerlendirme uygulamaları hakkında bilgi edinmek için
               6+2 soruluk ön deneme amaçlı bir anket yapılmıştır. İlk 2 soru kişisel sonraki 6 soru uzaktan eğitim
               ölçme-değerlendirme  boyutuna  yönelikti.  Anket  google  arama  motoru  üzerinden  oluşturulmuş  ve
               iletişim  araçlarıyla  öğretmenlere  duyurulmuş  ve  veriler  bu  yolla  toplanmıştır.  Bu  bağlamda
               çalışmamızda  nicel  veriler  toplanmıştır.  Toplanan  veriler  ileride  yapılacak  çalışmalar  için  ön  veri
               niteliğindedir.

                      Çalışma Grubu ve Verilerin Toplanması
                      Çalışmanın örnek uzayı Türkiye’deki eğitimcilerdir. Çalışmamızın örneklemi anketimize katılan
               205  eğitimcidir.  Katılımcılar  her  kademeden  eğitimciden  oluşmaktadır.  Veriler  google  anket  ile
               toplanmıştır. Anketimizdeki sorular aşağıdaki gibidir ve ilk 2 soru kişisel sonraki diğer 6 soru uzaktan
               eğitim ölçme-değerlendirme boyutuna yöneliktir.
                      1.  Kaç yıldır eğitimci (öğretmenlik/öğretim üyesi) yapıyorsunuz?
                      2.  Hangi eğitim kademesinde çalışıyorsunuz?
                      3.  Ne kadar süre uzaktan eğitim yaptınız?
                      4.  Uzaktan eğitime ve ölçme-değerlendirmeye hazır mıydınız?
                      5.  Ne tür ölçme-değerlendirme araçları kullandınız?
                      6.  Uzaktan eğitimin en önemli sorunları nelerdir?
                      7.  Uzaktan eğitimle materyal oluşturabiliyor musunuz?
                      8.  Uzaktan eğitimde teknolojik okur yazarlık sorunu var mıdır?
                      Sorular çoktan seçmeli seçilmiştir. Verileri gruplamada kolaylık olması için bu tarz seçilmiştir.



                      BULGULAR
                      Anketimize katılan 205 eğitimciden alınan cevapların sonucu aşağıdaki şekildedir.

                      Kaç yıldır eğitimci (öğretmenlik/öğretim üyesi) yapıyorsunuz?
                                    Tablo 3. Kıdeme göre dağılım
                             Görev süresi                           Katılımcı sayısı

                             1-6 yıl                                  43


                             6-12 yıl                                 76


                             12-20 yıl                                66

                             20 yıldan fazla                          20



                      Grafik 1. Kıdeme göre dağılım















                                                             240
   235   236   237   238   239   240   241   242   243   244   245