Page 240 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 240
YÖNTEM
Araştırma Modeli
Mevcut uzaktan eğitim sürecinin ölçme-değerlendirme uygulamaları hakkında bilgi edinmek için
6+2 soruluk ön deneme amaçlı bir anket yapılmıştır. İlk 2 soru kişisel sonraki 6 soru uzaktan eğitim
ölçme-değerlendirme boyutuna yönelikti. Anket google arama motoru üzerinden oluşturulmuş ve
iletişim araçlarıyla öğretmenlere duyurulmuş ve veriler bu yolla toplanmıştır. Bu bağlamda
çalışmamızda nicel veriler toplanmıştır. Toplanan veriler ileride yapılacak çalışmalar için ön veri
niteliğindedir.
Çalışma Grubu ve Verilerin Toplanması
Çalışmanın örnek uzayı Türkiye’deki eğitimcilerdir. Çalışmamızın örneklemi anketimize katılan
205 eğitimcidir. Katılımcılar her kademeden eğitimciden oluşmaktadır. Veriler google anket ile
toplanmıştır. Anketimizdeki sorular aşağıdaki gibidir ve ilk 2 soru kişisel sonraki diğer 6 soru uzaktan
eğitim ölçme-değerlendirme boyutuna yöneliktir.
1. Kaç yıldır eğitimci (öğretmenlik/öğretim üyesi) yapıyorsunuz?
2. Hangi eğitim kademesinde çalışıyorsunuz?
3. Ne kadar süre uzaktan eğitim yaptınız?
4. Uzaktan eğitime ve ölçme-değerlendirmeye hazır mıydınız?
5. Ne tür ölçme-değerlendirme araçları kullandınız?
6. Uzaktan eğitimin en önemli sorunları nelerdir?
7. Uzaktan eğitimle materyal oluşturabiliyor musunuz?
8. Uzaktan eğitimde teknolojik okur yazarlık sorunu var mıdır?
Sorular çoktan seçmeli seçilmiştir. Verileri gruplamada kolaylık olması için bu tarz seçilmiştir.
BULGULAR
Anketimize katılan 205 eğitimciden alınan cevapların sonucu aşağıdaki şekildedir.
Kaç yıldır eğitimci (öğretmenlik/öğretim üyesi) yapıyorsunuz?
Tablo 3. Kıdeme göre dağılım
Görev süresi Katılımcı sayısı
1-6 yıl 43
6-12 yıl 76
12-20 yıl 66
20 yıldan fazla 20
Grafik 1. Kıdeme göre dağılım
240