Page 255 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 255

Ülkemizde Uzaktan Eğitim (Eba) Sisteminin Yeterlilik Ve Sınırlılıkları: Öğretmen ve Öğrenci Açısından
                                                        Değerlendirilmesi

                                                  (İstanbul İli Beykoz İlçesi Örneği)



                                                   Öğretmen. Nihat ÖZGÜLER
                                                  Beykoz Atatürk İlk ve Ortaokulu

                                                    nihatozguler84@hotmail.com



               Özet

               Türkiye'de  Milli  Eğitim  Bakanlığı  tarafından  2010  yılı  Kasım  ayından  itibaren  Fatih  Projesi
               uygulamaları başlamıştır. Fatih Projesi ile beraber okullarda etkileşimli tahtalar kullanılmaya başlanmış

               ve eğitim bilişim ağı olarak isimlendirilen çevrimiçi bir eğitim platformu geliştirilerek projeye destek

               sağlanması ve uzaktan eğitimi desteklemesi hedeflenmiştir.Ancak Eba sisteminin kullanılma sıklığı ve
               hangi durumlarda kullanıldığı ile ilgili temel bir bilgi yoktur.Eğitim Bilişim Ağı (EBA) ile ilgili literatür

               taramaları  incelendiğinde;  EBA  ve EBA  ile  ilgili  öğretmen  görüşlerinin  incelendiği  çalışma  sayısı
               oldukça  azdır.  Bu  nedenle  bu  çalışmanın  amacı;  ülkemizde  uzaktan  eğitim  sisteminin  yeterlik  ve

               sınırlılıklarının  öğretmen  ve  öğrenci  ve  açısından  değerlendirilmesi  olarak  belirlenmiştir.Çalışma

               grubunu çeşitli okullarda seçilen 90 öğretmen oluşturmaktadır. 90 öğretmene 18 soruluk tutum ölçeği
               uygulaması yapılmıştır. Ölçek sonuçları grafik haline getirilerek öğretmenlerin EBA sistemi ile ilgili

               tutumları irdelenmiş, geliştirilebilir tarafları konusunda önerilerde bulunulmuştur.



               Anahtar Kelimeler:   EBA,  Eğitim  Bilişim  Ağı,  Fatih Projesi,    Eğitim Teknolojileri,  Fatih  Projesi,
               Etkileşimli Tahta





















                                                              255
   250   251   252   253   254   255   256   257   258   259   260