Page 255 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 255
Ülkemizde Uzaktan Eğitim (Eba) Sisteminin Yeterlilik Ve Sınırlılıkları: Öğretmen ve Öğrenci Açısından
Değerlendirilmesi
(İstanbul İli Beykoz İlçesi Örneği)
Öğretmen. Nihat ÖZGÜLER
Beykoz Atatürk İlk ve Ortaokulu
nihatozguler84@hotmail.com
Özet
Türkiye'de Milli Eğitim Bakanlığı tarafından 2010 yılı Kasım ayından itibaren Fatih Projesi
uygulamaları başlamıştır. Fatih Projesi ile beraber okullarda etkileşimli tahtalar kullanılmaya başlanmış
ve eğitim bilişim ağı olarak isimlendirilen çevrimiçi bir eğitim platformu geliştirilerek projeye destek
sağlanması ve uzaktan eğitimi desteklemesi hedeflenmiştir.Ancak Eba sisteminin kullanılma sıklığı ve
hangi durumlarda kullanıldığı ile ilgili temel bir bilgi yoktur.Eğitim Bilişim Ağı (EBA) ile ilgili literatür
taramaları incelendiğinde; EBA ve EBA ile ilgili öğretmen görüşlerinin incelendiği çalışma sayısı
oldukça azdır. Bu nedenle bu çalışmanın amacı; ülkemizde uzaktan eğitim sisteminin yeterlik ve
sınırlılıklarının öğretmen ve öğrenci ve açısından değerlendirilmesi olarak belirlenmiştir.Çalışma
grubunu çeşitli okullarda seçilen 90 öğretmen oluşturmaktadır. 90 öğretmene 18 soruluk tutum ölçeği
uygulaması yapılmıştır. Ölçek sonuçları grafik haline getirilerek öğretmenlerin EBA sistemi ile ilgili
tutumları irdelenmiş, geliştirilebilir tarafları konusunda önerilerde bulunulmuştur.
Anahtar Kelimeler: EBA, Eğitim Bilişim Ağı, Fatih Projesi, Eğitim Teknolojileri, Fatih Projesi,
Etkileşimli Tahta
255