Page 259 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 259

içerik ve tasarım olarak geliştirilmesi gerektiği sonucu elde edilmektedir. Aynı zamanda akıllı tahta ve
               EBA  kullanımı  ile  ilgili  öğretmenlerin  hizmetiçi  eğitimlerinin  arttırılması  gerektiği  sonuçlarına
               ulaşılmaktadır. Referans almış olduğumuz çalışmalardan yola çıkarak bizim çalışmamızda öğretmenler
               ve  öğrenciler  açısından  EBA  kullanımının  yeterliliklerinin  ve  sınırlılıklarının  tespit  edilmesi
               hedeflenmiştir.
                    EBA ve akıllı tahtaların gelmesi ile birlikte öğretmen ve öğrencilerin teknolojik eğitim süreçlerine
               adaptasyon devri başlamıştır. Öğrenciler genel olarak EBA ve akıllı tahtalara ilgi göstermiş ve derslere
               katılım  oranları  yükselmiştir.  EBA  öğrencilerde  merak  uyandırmış  ve  derslerin  daha  eğlenceli  hale
               gelmesini  sağlamıştır.  Öğretmenler  için  eğitimde  yeni  dönem  bir  çok  sorumlulukları  beraberinde
               getirmiştir. Öğretmenlere hem EBA hem de akıllı tahta için hizmet içi eğitim verilmiştir. Öğretmenlerin
               görüşlerine göre iyileştirme çalışmaları yapılmıştır. Bizim çalışmamızda da bu bilgilerden yola çıkılarak
               ülkemizde uzaktan eğitim (EBA) Sisteminin Yeterlilik ve Sınırlılıkları: Öğretmen ve Öğrenci açısından
               olarak ele alınmıştır. Yaptığımız literatür taramasına dayalı olarak okullara EBA ve akıllı tahta kullanım
               durumları ve öğretmen görüşleri ile ilgili sonuçlarımız aşağıda maddeler halinde verilmiştir;
                    •  Fatih projesi kapsamında okullarda EBA ve akıllı tahta uygulaması öğrencilerin derslere katılım
                       oranlarını ve ilgisini arttırmıştır.

                    •  EBA kullanımı ile ilgili internet ve teknik aksaklıklar ile ilgili daha fazla çalışma yapılması
                       gerekmektedir.

                    •  Öğretmenlerin EBA kullanımı ile ilgili daha fazla hizmetiçi eğitimlere ihtiyaçları vardır. Bu
                       nedenle eğitimlerin arttırılması gerekmektedir.
                    •  Öğretmenlerin ders öncesi EBA içerikleri ve akıllı tahta kullanımı ile ilgili ön hazırlık yapması
                       gerekmektedir.

                    •  EBA  sisteminde  öğrencilerin  giriş  yapabildikleri  gün  ve  saatte  artış  olabilecek  şekilde
                       iyileştirmeye gidilmelidir.

                    •  EBA  içeriğinin  ve  tasarımının  iyileştirilmesi  gerekmektedir.  Genel  olarak  yapılan  literatür
                       taramalarında  öğretmenlerin  içeriklere  ulaşım  konusunda  problem  yaşadıkları  sonucu  elde
                       edilmiştir.

                    •  Bilişim Ağı; sunu, materyaller ve eğitici oyunlar ile oldukça çalışmalar içermelidir.

                    •  Öğrenmenin ilk koşullarından olan –güdülenme-nin, aile ortamında kendine duyacağı güven
                       kadar, sistemin kendisi için neler hazırladığı da kapsar.

                    •  EBA’nın yaygınlaştırılması için öğrencilerim hem ders içi hem de ders dışı EBA’ya adaptasyon
                       sağlayacağı etkinlikler yapılmalıdır.
                    •  Öğretmenler  EBA’ya  kendi  içeriklerini  yükleyerek  ve  EBA’yı  daha  fazla  keşfederek
                       öğrencilere bu konuda iyi bir rehber olmaya çalışmalıdır.

                    •  EBA’nın eğitim ve öğretim programları ile bütünleşik hale getirilmesi gerekmektedir.
                    •  Sürecin  tam  katılım  ile  ve  daha  sağlıklı  ilerleyebilmesi  için  Ebeveyn  Eğitimleri  ve  Veli
                       Akademileri düzenlenmelidir.
                    Sonuç olarak  yapılan nitel literatür taramalarında EBA ve akıllı tahta kullanımının öğrencilerin
               derse  katılımı  ve  derse  ilgilerinin  artması  konusunda  pozitif  etki  yarattığı,  öğretmenlerde  ise  EBA
               konusunda biraz daha hizmetiçi eğitimle tam olarak kaynaşmanın sağlanacağı sonucuna ulaşılmıştır.
               Bizim çalışmamızda yapılan tutum ölçeği ve genel literatür taramalarına göre elde edilen veriler aşağıda
               sunulmuştur.

                    90 öğretmene uygulanan 18 soruluk tutum ölçeğinin de %58.9 bayan öğretmenlere, %41.1 erkek
               öğretmenlere  sorular  yöneltilmiştir.Tutum  ölçeği  uygulanan  öğretmenlerin  %  80'lik  bir  kısmı  lisans
               mezunudur. %17.8'lik kısmı yüksek lisans mezunudur. Öğretmenlerin uzaktan eğitim derslerini genel

                                                              259
   254   255   256   257   258   259   260   261   262   263   264