Page 42 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 42

Araştırma Modeli

                      Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden biri olan durum çalışması ile gerçekleştirilmiştir. “Söz

               konusu yöntemde ele alınan sınırlı bilginin çoklu kaynaklar aracılığı ile detaylı bir biçimde toplanarak

               betimlenmesi  ve  incelenmesi  süreci  gerçekleşmektedir”  (Cresswell,  2016).    İlgili  araştırmada
               kullanılması  için  bilgi  kaynağı  olarak  başvurulan  öğretmen  ve  öğrenci  görüşleri  ve  bunun  yanında

               araştırmacı gözlemleriyle durum betimlenmiştir.




               Çalışma Grubu


                      Erzurum İline bağlı bir köy okulunda görev yapan sekiz öğretmen ve aynı okulda öğrenim gören

               60 öğrenci seçilmiştir. Öğrencilerin 14`ü 5. sınıf, 7`si 6. sınıf, 23`ü 7. sınıf ve 16`sı ise 8. sınıfta öğrenim

               görmektedir. Bununla beraber araştırmaya katılan 8 öğretmen Fen Bilimleri (n=1), Türkçe(n=1), Din
               Kültürü ve Ahlak Bilgisi (n=1), İngilizce(n=1), Matematik(n=1), Okul Öncesi Öğretmeni (n=1), Sınıf

               Öğretmeni (n=2) alanlarında ders vermektedir.

                      Bununla birlikte araştırmaya katılan öğretmenlerin eğitim durumları ele alındığında tamamının

               lisans  mezunu  olduğu  görülmektedir.  Ayrıca  söz  konusu  öğretmenlerin  çalışmanın  gerçekleştiği

               okuldaki görev süreleri bir ile dört yıl arasında değişmektedir.


               Veri Toplama Araçları

                      Araştırmada  üç  farklı  veri  toplama  aracı  kullanılmıştır.  Bunlar,  “öğrenci  görüşme  formu”,

               “öğretmen  görüşme  formu”  ve  “gözlemci  formu”dur.  Öğrenci  görüşme  formu  hazırlanmadan  önce

               öğrencilere uzaktan eğitime yönelik hissettiklerine dair bir kompozisyon yazmaları istendi. Söz konusu
               yazılar  toplanarak  analiz  edilip  konu  başlıkları  oluşturuldu.  Oluşturulan  konu  başlıklarına  göre

               öğrencilere sorulacak sorular hazırlandı. Hazırlanan sorular bir ölçme değerlendirme uzmanı, iki Türkçe
               öğretmeni  ve  iki  alan  uzmanının  görüşü  alınarak  düzenlendi  ve  öğrenci  görüşme  formuna  son  hali

               verildi.


                      Öğretmen görüşme formuna dair sorular araştırmacı tarafından hazırlandıktan sonra bir ölçme
               değerlendirme uzmanı, iki Türkçe öğretmeni ve iki alan uzmanının görüşü alınarak düzenlendi. Daha

               sonra  söz  konusu  görüşme  formu  iki  Türkçe  öğretmenine  uygulandı.  Uygulamadan  sonra  soruların
               tamamının  anlaşılır  olduğu  tespit  edildi.  Forma  son  hali  verildikten  sonra  çalışma  grubundaki

               öğretmenlere uygulandı.







                                                               42
   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47