Page 40 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 40

•  Söz konusu etkilenme sonucunda ülkeler sırayla eğitim alanı başta olmak üzere diğer alanlarda
                      da  teknolojik  altyapıyı  kullanarak  uzaktan  iletişim  dönemine  geçmişlerdir.  Dünya  üzerinde

                      uzaktan  eğitim  çalışması  olarak  adlandırılabilecek  ilk  uygulamanın  1728  yılında  Boston`da
                      yayınlanan gazetedeki “Steno Dersleri” ilanı ile başladığı bilinmektedir. 1800`lü yıllarda İsveç

                      Üniversitesi  kadınlara  “Mektupla  Kompozisyon  Dersleri”  vermeye  başlamış  ve  Universtiy

                      Correspondence  College  kurulmuştur(  Arat&  Bakan,  2011).  Türkiye`de  söz  konusu  uzaktan
                      eğitim  faaliyetleri  80`li  yıllarda  Anadolu  Üniversitesi  Açıköğretim  Fakültesinin  açılması  ile

                      yaygın hale gelmektedir(Kırık, 2014). Bu dönemden itibaren teknolojinin olumlu ivmelenme ile

                      birlikte  gelişmesi  ve  eğitimi  de  doğrudan  etkilemesi  üzerine  internet  araçlarıyla  birlikte
                      kullanılan  bilgisayar  ve  diğer  mobil  cihazlar  uzaktan  eğitimin  daha  yaygın  bir  şekilde

                      uygulanmasına olanak sağlamıştır.
                   •  Koronavirüs sürecine kadar teknolojik olarak belirli bir birikime ulaşan Türkiye, ilk koronavirüs

                      vakasının  11  Mart  2020  tarihinde  görülmesinin  ardından  ilköğretim,  ortaöğretim  ve
                      yükseköğretimde birtakım önlemler almıştır. Yüksek Öğretim Kurulu 13 Mart 2020 tarihinde

                      uzaktan eğitime ilişkin aldığı kararları açıklamıştır (YÖK, 2020: 1).

                   •  Millî  Eğitim  Bakanlığı  da  aynı  yolu  izleyip  yüze  eğitimin  mümkün  olmadığı  bir  ortamda
                      dünyadaki  diğer  ülkelerin  izlediği  yolu  tercih  ederek  23  Mart  2020`de  uzaktan  eğitime

                      geçmiştir(MEB,2020). İlk başta 3 hafta olarak planlanan eğitim süreci Türkiye`de ve dünyada

                      meydana gelen gelişmeler sonucunda uzatılmıştır. 30 Nisan`da açılması planlanan okulların tatil
                      süreci  önce  Mayıs  ayı  sonuna  kadar  uzatıldı,  daha  sonra  alınan  kararla  2019-2020  Eğitim-

                      Öğretim yılı kapatılarak okulların Eylül ayında açılması durumu duyuruldu.
                   •  Söz  konusu  uzaktan  eğitim  süreci  ilköğretim,  ortaöğretim  ve  üniversite  kademelerinde

                      hâlihazırda  devam  etmektedir.  Üniversiteler  kendi  kurdukları  internet  altyapısı  üzerinden

                      derslerini devam ettirirken ilk ve ortaöğretim kademelerine yönelik olarak ise EBA tabanlı eğitim
                      altyapısı üzerine hazırlanan uzaktan eğitim süreci ülkenin dört bir yanından öğretmenlerin ve

                      öğrencilerin katılımıyla devam ettirilmektedir.
                   •  Bu süreç içerisinde ilk başta sınav döneminde olan 8. ve 12. Sınıflar için uygulanmaya başlayan

                      canlı  ders  uygulamasının  EBA  üzerinden  3.  sınıftan  12.  sınıfa  kadar  bütün  kademeler  için

                      uygulanması kararlaştırıldı.  EBA`nın yanında diğer çevrimiçi eğitim araçları da kullanılarak
                      eğitime devam edildi.

                   •  Türkiye`de  yürütülen  uzaktan  eğitim  faaliyetlerine  şehir  merkezinde  yaşayan  öğrencilerin

                      yanında kırsal yerleşmelerde yaşayan öğrenciler de eş zamanlı olarak katılmaktadırlar. Ancak
                      söz konusu katılım durumu şehir merkezine oranla düşük olabilmektedir. “Kırsal yerleşmelerde

                      yaşanan iletişim ve etkileşim problemleri nedeniyle öğrenciler canlı derslere katılma noktasında



                                                              40
   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45