Page 38 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 38

Kırsal Yerleşmelerde Yürütülen

                                          Uzaktan Eğitime Yönelik Bir Değerlendirme



                                                                        1
                                                         Oğuzhan UZUN

                                                     Yıldız Teknik Üniversitesi
                                                         Doktora öğrencisi


                                                  oguzhan.uzunn1993@gmail.com





               Özet


                      Koronavirüs,  dünya  ve  ülke  gündemini  meşgul  eden  önemli  olaylardan  biridir.  Koronavirüs
               süreci ile birlikte dünyada ve ülkemizde birçok alanda değişimler yaşanmıştır. Söz konusu değişimlerin
               yaşandığı alanlardan biri de eğitimdir. 11 Mart 2020 tarihinde ülkemizde ilk Koronavirüs vakasının
               görülmesinin ardından ülkemizde yüz yüze eğitime ara verilerek 23 Mart 2020`den bu yana uzaktan
               eğitim süreci devam ettirilmektedir.

                      Uzaktan  eğitime  şehir  merkezindeki  öğrenciler  ile  birlikte  kırsal  yerleşmelerde  yaşayan
               öğrenciler de katılmaktadır. Ancak kırsal yerleşmelerde canlı derslere katılım ve EBA TV`nin takip
               edilebilme oranı  şehir merkezine  göre  düşük  oranda  olabilmektedir.  İlgili  araştırmanın  amacı kırsal
               yerleşmelerde yürütülen uzaktan eğitim sürecine yönelik araştırmacının gözlemleri ile birlikte öğretmen
               ve  öğrenci  görüşlerini  alarak  durum  tespiti  yapmak  ve  ortaya  çıkan  sorunlara  yönelik  öneriler
               sunmaktır.  Bu yönüyle araştırmanın yöntemi durum çalışmasıdır. Veri toplama aracı olarak gözlem
               formu,  öğretmen  ve  öğrenci  görüşme  formu  kullanılmıştır.  İlgili  formlar  uzman  görüşü  alınarak
               araştırmacı tarafından geliştirilmiştir.


                      Araştırmanın çalışma grubu Erzurum iline bağlı bir köy okulunda öğrenim gören 60 öğrenci ve
               8  öğretmenden  oluşmaktadır.  İlgili  çalışma  grubundaki  öğrencilere  “Öğrenci  Görüşme  Formu”,
               öğretmenlere ise “Öğretmen Görüşme Formu” uygulanmıştır. Gözlem sonuçları ile birlikte görüşme
               formlarına verilen cevaplar betimsel analiz yoluyla kategorilere ayırarak çalışmanın bulgular bölümünde
               sunulmuştur.  Son olarak araştırmanın tartışma ve sonuç bölümünde gözlem ve görüşler doğrultusunda
               ortaya çıkan durumlar tartışılarak tespit edilen sorunlara yönelik çözüm önerileri sunulmuştur.


               Anahtar Kelimeler: Uzaktan Eğitim, kırsal yerleşme, gözlem formu, görüşme formu











               1  MEB, Öğretmen. Doktora öğrencisi, Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi
               Bölümü, İstanbul, oguzhan.uzunn1993@gmail.com, +905372219407, ORCID: 0000-0003-4700-8360

                                                               38
   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43