Page 41 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 41

sorun yaşarken öğretmenler de aynı şekilde sorunlarla karşılaşarak yüz yüze eğitim döneminden
                      daha yoğun bir eğitim dönemi geçirmektedir” (Yılmaz, Güner, Mutlu, Doğanay & Yılmaz, 2020)

                   •  Kırsal  yerleşmelerde  yaşanan  sıkıntılı  durum  sadece  ülkemiz  için  geçerli  değildir.  Dünya
                      üzerinde  de  bu  tip  bölgelerde  uzaktan  eğitim  sürecinde  karşılaşılan  birtakım  problemler

                      bulunmaktadır. Lau, Yang & Dasgupta (2020) tarafından gerçekleştirilen çalışmada Çin`in kırsal

                      yerleşim  yerlerinde  yaşayan  birçok  öğrencinin  uzaktan  eğitim  sürecini  sağlıklı  bir  şekilde
                      yürütebileceği gerekli bağlantı ve donanıma sahip cihazları bulunmadığı anlaşılmıştır. Bununla

                      beraber UNESCO(2020) verilerine göre koronavirüs sebebiyle Şili`de kırsal bölgelerde gerekli

                      teknolojik altyapıya sahip olmayan ve interneti bulunmayan öğrencilerin varlığı ön plandadır.
                   •  Kırsal yerleşmelerde yaşanan söz konusu internet ve teknolojik alt yapı sorununu aşmak için

                      birtakım  önlemler  geliştirilmiştir.  Bunlardan  biri  de  yine  UNESCO  (2020)  verilerinde
                      açıklandığına göre Şili`de kırsal yerleşmelerde internet ve teknolojik alt yapıya sahip olmayan

                      öğrenciler için başlatılan “evde öğreniyorum” programıdır. Söz konusu program kapsamında
                      internet ve teknolojik alt yapı imkânı olan öğrencilerin ulaşabildiği materyaller basılı olarak 3700

                      okula ve internet erişimi bulunmayan bölgelere gönderilmiştir.

                   •  Kırsal yerleşmelerde yaşanan bu tip sorunları aşmak için hayata geçirilen önlemler ülkemizde
                      yer  alan  kırsal  bölgelerde  görev  yapan  öğretmenler  tarafından  da  uygulanmaktadır.  İlgili

                      araştırma kırsal yerleşmelerde yürütülen uzaktan eğitim sürecinde karşılaşılan sorunlarla birlikte

                      bu sorunları aşmaya yönelik olarak alınan önlemleri tespit ederek sunmayı amaçlamaktadır. Söz
                      konusu amaçlara ulaşabilmek için aşağıda yer alan alt problemlere yanıtlar aranmıştır:

                   1.  Kırsal yerleşmelerde yaşayan öğrencilerin uzaktan eğitim sürecine bakış açısı nasıldır?
                   2.  Kırsal yerleşmelerde görev yapan öğretmenlerin uzaktan eğitim sürecine bakış açıları nasıldır?

                   3.  Araştırmacının  uzaktan  eğitim  sürecinde  gerçekleştirdiği  gözlemlerden  elde  ettiği  sonuçlar
                      nelerdir?





               Yöntem


               Bu  bölümde  çalışmanın  modeli,  çalışma  grubu,  veri  toplama  araçları  ve  verilerin  analizine  ilişkin
               açıklamalara yer verilmiştir.












                                                               41
   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46