Page 41 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 41
sorun yaşarken öğretmenler de aynı şekilde sorunlarla karşılaşarak yüz yüze eğitim döneminden
daha yoğun bir eğitim dönemi geçirmektedir” (Yılmaz, Güner, Mutlu, Doğanay & Yılmaz, 2020)
• Kırsal yerleşmelerde yaşanan sıkıntılı durum sadece ülkemiz için geçerli değildir. Dünya
üzerinde de bu tip bölgelerde uzaktan eğitim sürecinde karşılaşılan birtakım problemler
bulunmaktadır. Lau, Yang & Dasgupta (2020) tarafından gerçekleştirilen çalışmada Çin`in kırsal
yerleşim yerlerinde yaşayan birçok öğrencinin uzaktan eğitim sürecini sağlıklı bir şekilde
yürütebileceği gerekli bağlantı ve donanıma sahip cihazları bulunmadığı anlaşılmıştır. Bununla
beraber UNESCO(2020) verilerine göre koronavirüs sebebiyle Şili`de kırsal bölgelerde gerekli
teknolojik altyapıya sahip olmayan ve interneti bulunmayan öğrencilerin varlığı ön plandadır.
• Kırsal yerleşmelerde yaşanan söz konusu internet ve teknolojik alt yapı sorununu aşmak için
birtakım önlemler geliştirilmiştir. Bunlardan biri de yine UNESCO (2020) verilerinde
açıklandığına göre Şili`de kırsal yerleşmelerde internet ve teknolojik alt yapıya sahip olmayan
öğrenciler için başlatılan “evde öğreniyorum” programıdır. Söz konusu program kapsamında
internet ve teknolojik alt yapı imkânı olan öğrencilerin ulaşabildiği materyaller basılı olarak 3700
okula ve internet erişimi bulunmayan bölgelere gönderilmiştir.
• Kırsal yerleşmelerde yaşanan bu tip sorunları aşmak için hayata geçirilen önlemler ülkemizde
yer alan kırsal bölgelerde görev yapan öğretmenler tarafından da uygulanmaktadır. İlgili
araştırma kırsal yerleşmelerde yürütülen uzaktan eğitim sürecinde karşılaşılan sorunlarla birlikte
bu sorunları aşmaya yönelik olarak alınan önlemleri tespit ederek sunmayı amaçlamaktadır. Söz
konusu amaçlara ulaşabilmek için aşağıda yer alan alt problemlere yanıtlar aranmıştır:
1. Kırsal yerleşmelerde yaşayan öğrencilerin uzaktan eğitim sürecine bakış açısı nasıldır?
2. Kırsal yerleşmelerde görev yapan öğretmenlerin uzaktan eğitim sürecine bakış açıları nasıldır?
3. Araştırmacının uzaktan eğitim sürecinde gerçekleştirdiği gözlemlerden elde ettiği sonuçlar
nelerdir?
Yöntem
Bu bölümde çalışmanın modeli, çalışma grubu, veri toplama araçları ve verilerin analizine ilişkin
açıklamalara yer verilmiştir.
41