Page 51 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 51
Uluslararası Covid-19 Kongresi
daşlık kurma ve işbirliği yapma becerileri geliştirilecektir. Bahçe tasarlanmadan önce çocuklardan nasıl
bahçe istediklerine dair resim çizmeleri istendi. Çocukların çizdiği bu resimler, uzman bahçe tasarımcısının
çocukların bahçeleri için ne düşündüklerini anlaması için derlenmiştir.
Yapılan resimlerin çoğu, çocukların bahçeyi kendilerine ait bir mekân olarak gördüklerini ortaya çıkardı.
Çizimlerinden bazıları, bitkiler ve bitki örtüsü açısından açık havada ne kullanmayı ve görmeyi sevdiklerini
tam olarak bildiklerini gösteren oyun alanı ekipmanlarını (örn. Kaydıraklar vb.) içeriyordu.
Örneğin resimlerin birinde proje katılımcısı bir çocuk, bir yetişkin olmadan oyun oynayabilmesi ve başka
çocuklarla iletişim kurabilmesi için uzun bambuların yetiştiği alanlarda oynamayı tercih eden bir bahçe
tasarlamıştı. Bahçe projesiyle ilgili olarak, çocuklardan bahçede neler istediklerini çizmesini istedik. Hugo,
“Bir robotun ortalığı toplamasını istiyorum” dedi. Bunu çizmeye pek hevesli değildi, bu yüzden [öğretmen]
ahşap tezgahında bir tane yapmasını önerdi ve Alan’ ın yaptığını ona gösterdi. Hugo, “Alan ile aynı şeyi
yapmak istemiyorum” dedi [öğretmen] “hayır, başka bir şeyi kendin yapabilirsin” yanıtını verdi ve Hugo yaptı.
Son olarak Bahçe Projesinde bundan sonra neler yapılacağı hakkında bilgi vermek istiyorum. Sonraki
aşamalarda yapılacak işlemler:
• Kreş bahçesinde bir haftalık fotoğraf çekimi,
• Çektikleri fotoğrafları hakkında konuşma,
• Bir bahçe mimarı eşliğinde çocukların üzerinde bahçenin resmi planlamasını yapması,
• Çocukların ve öğretmenlerin bahçe alanının süreci ve kullanımıyla ilgili görüşlerini açıklaması
• Bahçe Projesinin araştırma soruları şöyledir:
• Çocukların görüşleri hangi yollarla ortaya çıkarılıyor ve bahçe planlarına nasıl entegre ediliyor?
• Bahçe projesinin küçük çocukların sosyal ve duygusal gelişimi ve esenliği üzerinde nasıl bir etkisi var?
• Bahçede yer alan yetişkinler, çocukların gelişimlerine nasıl destek oluyor?
• Bahçe Projesi’nin başarısı üzerinde veli katılımının ve yerel halkın katılımının etkisi nedir?
Tekrardan böylesi önemli bir bilimsel buluşmada bana Bahçe Projesi ile ilgili olarak bilgi verme imkânı
için Artvin İl Milli Eğitim Müdürlüğüne ve Artvin Çoruh Üniversitesine, beni dinleyen öğretmen ve bilim in-
sanlarına teşekkür ederim
- Davetli Konuşmacı- 51 Eğitimde Yeni Normlar-II