Page 50 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 50

Eğitimde Yeni Normlar-II




             Greenwich kreşi, pandeminin tüm çocuklar, özellikle de dezavantajlı ailelerden gelenler üzerindeki
        etkilerini” ele almak için tasarlanan Bahçe Projesine katılmam için benimle iletişime geçti. Bu yılın Ocak
        ayında Greenwich Anaokulu, çocuklar ve bir bahçe tasarımcısı ile birlikte yeni bir bahçe ortamı oluşturmayı
        amaçlayan bir bahçe projesi başlatmaya karar verdi. Proje, çocukların görüşlerini toplamayı ve bunları
        tasarımcıyla birlikte kullanarak çocukların ve yerel bakım evi gibi yerel bölgedeki diğer toplulukların da
        erişebileceği yeni bir bahçe alanı yaratmayı amaçlamaktadır.
             Okul Öncesi Eğitim Çerçevesi, doğumdan 5 yaşına kadar olan çocukların öğrenimi, gelişimi ve bakımı
        için standartları belirlemektedir. Tüm okullar ve Ofsted [Eğitimde Standartlar Ofisi]’e bağlı, çocuk bakıcıları,
        anaokulları, kreşler ve okula kabul sınıfları dâhil olmak üzere okul öncesi eğitim çerçevesini takip etmelidir.
        Bu çerçeve, çocukların iyi öğrenmesini ve gelişmesini, sağlıklı ve güvende tutulmasını, yaşam boyu ihtiyaç
        duyacakları bilgi ve becerilere sahip olmalarını sağlar.
             Okul öncesi eğitim çerçevesinin dört teması şunlardır:
             •  Eşsiz Bir Çocuk,

             •  Olumlu İlişkiler,
             •  Etkinleştirme Ortamları ve
             •  Öğrenmek ve geliştirmek

             Bu çerçeveye göre okul öncesi eğitim gerçekleştirilen öğretim faaliyetleri oyun temellidir, çocuklara
        yöneliktir ve yetişkinler tarafından kolaylaştırılmalıdır.
             Evde kalarak akranlarından izole olmak, aile üyelerinin sağlığı ve ev hayatındaki günlük rutinlerdeki
        genel aksaklıklar, bu kreşteki çocuklar için olumsuz sonuçlar doğurmuştur. O’ Keeffe ve McNally (2021,
        s.80), oyunun önemini ve küçük çocuklar için nasıl olduğunu vurgulayan araştırmalardan yararlanarak,
        oyunun sadece “doğanın stresle başa çıkma yolu” olmakla kalmadığını, aynı zamanda hem duygusal hem
        de sosyal açıdan çok önemli olduğu sonucuna ulaşmıştır. Bu kapsamda Bahçe Projesi, kısmen dış ortama
        odaklanarak çocukların duygusal ve sosyal gelişimini desteklemek için tasarlanmıştır.
             Proje okulu Greenwich Anaokuluna gelecek olursak, burası bir anaokulu, çocuk bakımı sağlayıcısı ve
        çocuk merkezidir. Ofsted (İngiltere Milli Eğitim Bakanlığı) tarafında “olağanüstü iyi”olarak değerlendirilmiştir.
        Bu değerlendirmede okulun müfredatı, büyük bir kreş bahçesini, yüksek nitelikli ve deneyimli personeli
        “olağanüstü” olarak ele alınmıştır. Bu okulda iki yaşındakiler için 84 kontenjan bulunmaktadır. Üç ve dört
        yaşındakiler de hesaba katıldığında okulun genel kontenjanı 196’dır.
             Yedi sınıfın her birinde nitelikli bir öğretmenle dört iki yaş çocuğu düşerken ve bu oran 3 ve 4 yaşın-
        dakiler için 1/10’dur.
             Bu kreş, bütün çocuklar için dış mekân, açık hava oyunlarına ücretsiz erişim sağlar.  Kaslarını geliştirir
        ve zihinlerini geliştirir. Kreş her gün çocuklar için açıktır ve çocuklar oyunlarını ve dışarıda ne zaman, hangi
        etkinliği yapacaklarını özgürce seçebilirler.
             Greenwich Anaokulunun tasarlanan bahçenin özelliklerine gelirsek, çocuklar her hava koşulunda dışarı
        çıkabilirler. Çocuklar ıslandığında sıcak ve kuru kalmasına yardımcı olmak için su geçirmez giysiler ve yedek
        kundaklar bulunmaktadır. Güneşli havalar için çocuklara şapka, güneş kremi temin edilir ve çocuklar hava
        sıcakken uzun kollu üstler giymeye teşvik edilir.
             Bahçe projesi çocukların iyi oluş düzeylerini nasıl geliştirecek konusu  üzerinde de düşünülmüştür.
        Son karantinadan (Mart 2021) çıkan çocukların özellikle dış ortamı istedikleri gözlemlendi. Dış ortamdaki
        birçok çocuk, yetişkinlerin onları göremeyeceğini düşündükleri alanları tercih etmektedirler. Dış mekanda
        küçük çocuklar, kendilerinden daha büyük çocuklarla aktif olarak ilişki kurarlar, onları gözlemler ve oyun-
        daki davranışlarını taklit eder. Böylece gerek küçük yaş çocuklarının gerekse de büyük çocukların birbirleri
        ile arkadaşlıklar kurması daha da kolaylaşır ve çocuklar birbirlerinin öğrenmesini destekler.
             Okul Bahçesi Projesi kapsamında öz-güven, öz-farkındalık, duyguları ve davranışları yönetme, arka-

               artvincovidcongress.org                   50                                 - Davetli Konuşmacı -
   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55