Page 49 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 49
Dr. Betty LIEBOVICH
Londra Üniversitesi
Young Children and the Pandemic in England: Stating a Case for the Essential Needfor
Outdoor Play
Erken eğitim ve çocuk bakımı, çocukların erken gelişiminde ve aile yaşamında hayati bir rol oynar. İn-
giltere’de 2-4 yaşındaki ebeveynlerin %68’i Mart 2020 öncesi dönemde örgün erken eğitime veya çocuk
bakımına (okul öncesi / kreş, çocuk bakıcısı veya okul) eriştiğini bildirdi. Ancak, karantinanın başlamasıyla
birlikte bu durum kökten değişti. Resmi düzenlemeleri olanlardan çocukların sadece %7’si karantina süresi
boyunca katılmaya devam etti.
Haziran 2020 itibariyle, bu grubun %83’ü çocuklarının pandemi öncesinin normal durumuna geri
dönmediğini bildirdi ve neredeyse yarısı (%49) çocuğunun anaokulu ortamına geri dönmesinin olası olma-
dığını bildirdi. Sağlık nedenlerinin baskın olduğu, %29’ u koronavirüs bulaşının artmasından endişe duyduğu
ve %19’unun koronavirüsü kendi evlerine getirmesinden endişe ettiği görüldü. %40’ı, çoğunlukla başka
anaokulu veya kreşe erişmedekilerini ifade ettiler.
Yine İngiltere’de ebeveynlerin yarısından fazlasının (%53, pandemi nedeniyle kapanmanın çocukla-
rının sosyal ve duygusal gelişimi ve iyi oluş durumları üzerinde olumsuz bir etkiye neden olduğunu dile
getirmişlerdir. Özellikle yoksun bu olumsuz etki dezavantajlı gruplardan gelen çocukları daha da fazladır.
Yüksek kaliteli erken eğitime erişimi kaybetmenin, var olan okul öncesi dönem hazırlık düzey farkını daha
artırarak ciddi etkileri olması muhtemeldir.
- Davetli Konuşmacı- 49 Eğitimde Yeni Normlar-II