Page 49 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 49

Dr. Betty LIEBOVICH




                                        Londra Üniversitesi








                 Young Children and the Pandemic in England: Stating a Case for the Essential Needfor


            Outdoor Play


                 Erken eğitim ve çocuk bakımı, çocukların erken gelişiminde ve aile yaşamında hayati bir rol oynar. İn-
            giltere’de 2-4 yaşındaki ebeveynlerin %68’i Mart 2020 öncesi dönemde örgün erken eğitime veya çocuk
            bakımına (okul öncesi / kreş, çocuk bakıcısı veya okul) eriştiğini bildirdi. Ancak, karantinanın başlamasıyla
            birlikte bu durum kökten değişti. Resmi düzenlemeleri olanlardan çocukların sadece %7’si karantina süresi
            boyunca katılmaya devam etti.
                 Haziran 2020 itibariyle, bu grubun %83’ü çocuklarının pandemi öncesinin normal durumuna  geri
            dönmediğini bildirdi ve neredeyse yarısı (%49) çocuğunun anaokulu ortamına geri dönmesinin olası olma-
            dığını bildirdi. Sağlık nedenlerinin baskın olduğu, %29’ u koronavirüs bulaşının artmasından endişe duyduğu
            ve %19’unun koronavirüsü kendi evlerine getirmesinden endişe ettiği görüldü. %40’ı, çoğunlukla başka
            anaokulu veya kreşe erişmedekilerini  ifade ettiler.
                 Yine İngiltere’de ebeveynlerin yarısından fazlasının (%53, pandemi nedeniyle kapanmanın çocukla-
            rının sosyal ve duygusal gelişimi ve iyi oluş durumları üzerinde olumsuz bir etkiye neden olduğunu dile
            getirmişlerdir. Özellikle yoksun bu olumsuz etki dezavantajlı gruplardan gelen çocukları daha da fazladır.
            Yüksek kaliteli erken eğitime erişimi kaybetmenin, var olan okul öncesi dönem hazırlık düzey farkını daha
            artırarak ciddi etkileri olması muhtemeldir.


            - Davetli Konuşmacı-                             49                    Eğitimde Yeni Normlar-II
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54