Page 463 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 463

Eğitimde Yeni Normlar-II                                  Uluslararası Covid-19 Kongresi




              Çocukluk Döneminde Sevgiden Yoksun Büyümenin Yetişkinlik Dönemi Psikolojisine Yansı-
                                                   malarının İncelenmesi


                                             Gülbahar ATABEY , Beyzanur BAYER   b
                                                              a
                                    aMarmara Üniversitesi, gulbaharatabey@marun.edu.tr
                                           bFırat Üniversitesi, bayerb73@gmail.com

                 Özet


                 Sağlıklı bir kişilik gelişimi için, çocuğun fiziksel ihtiyaçları kadar duygusal ihtiyaçları da yadsınamaz
            bir öneme sahiptir. Fiziksel ihtiyaçların yoksunluğunun tanımı, duygusal ihtiyaçların yoksunluğunun tanı-
            mından daha kolaydır; çünkü duygusal ihtiyaçlar daha soyut kavramlardır ve sevgi duygusu da çocukluk
            döneminde, öneminin büyük olduğu soyut bir kavramdır.
                 Bu çalışmanın amacı, çocukluk döneminde sevgi duygusundan yoksun büyümenin yetişkinlik dönemine
            yansımalarını incelemektir. Sevgisiz büyümenin kesin bir ölçütü olmamasından kaynaklı olarak örneklem
            grubu, çocukluk dönemini anne-babasız geçirmiş, çocuk esirgeme kurumları ve yetiştirme yurtlarında
            büyümüş bireylerden seçilmiştir. Bu kapsamda 11 erkek ve 12 kadın olmak üzere toplamda 23 katılımcı-
            dan veriler görüşme yoluyla toplanmıştır. Elde edilen verilerin transkriptasyonu yapılarak analiz evresine
            geçilmiştir. Veriler Maxqda 20 Paket Programı yardımıyla gerekli incelemelere tabi tutularak araştırma
            amacı doğrultusunda temalar oluşturulmuştur. Aynı zamanda elde edilen temalara ilişkin alt temalar ve
            kodlar da oluşturulmuştur.
                 Sonuçlar incelendiğinde, çocukluk döneminde ebeveyn sevgisinden yoksun büyüyen yetişkin bireyle-
            rin; kaygı, umutsuzluk, tahammülsüzlük ve öfke gibi çok sayıda olumsuz duyguları yaşadıkları görülmek-
            tedir. Bunun yanı sıra katılımcılarda; özgüven eksikliği, içe kapanık olma ve psikolojik sorunlar da kendini
            göstermektedir. Araştırmadan elde edilen veriler bulgulaştırılmış, araştırmacılara yönelik çeşitli öneriler
            sunularak çalışma sonlandırılmıştır.

                 Anahtar Kelimeler: Sevgi Yoksunluğu, Sevgisiz Büyümek, Çocukluk Dönemi, Yetişkinlik Dönemi


                  Investigation of the Reflections of Childhood Love-Deprived Growth on Adult Psychology


                 Abstract

                 For a healthy personality development, the emotional needs of the child are as important as their
            physical needs. The deprivation of physical needs is easier to define than the deprivation of emotional
            needs; because emotional needs are more abstract concepts and the feeling of love is an abstract con-
            cept that has great importance in childhood.
                 The aim of this study is to examine the reflections of growing up without the feeling of love in chil-
            dhood to adulthood. Due to the lack of a definite criterion for growing up without love, the sample group
            was selected from individuals who spent their childhood without parents and grew up in child welfare ins-
            titutions and orphanages. In this context, data were collected from 23 participants, 11 men and 12 women,
            through interviews. The data obtained were transcribed and the analysis phase was started.
                 The data were subjected to the necessary examinations with the help of Maxqda 20 Package Prog-
            ram and themes were created in line with the research purpose. At the same time, sub-themes and codes
            related to the obtained themes were also created.
                 When the results are examined, it is seen that adult individuals who grew up without parental love


            - Bildiri Metni -                                463                   Eğitimde Yeni Normlar-II
   458   459   460   461   462   463   464   465   466   467   468