Page 462 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 462
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Üstün Yetenekli Çocukların Erken Yaşta Keşfedilmesi
Simay AKPINAR , Elvan BEYHAN b
a
aÖğrenci, Gebze Bilim ve Sanat Merkezi, sakpinar482@gmail.com
bDr. Öğretmen, Gebze Bilim ve Sanat Merkezi, elvanbeyhan71@gmail.com
Özet
Üstün yetenekli öğrenciler toplumumuzda yaklaşık % 2’lik bir dilimi oluşturmaktadır. Nüfusumuzu
göz önüne alırsak, karşımıza 1 600 000 kişi gibi bir sayı çıkmaktadır. Buna göre ilkokula başlayan öğren-
ciler arasından, %2’lik dilimi her yıl tespit etmek gerekmektedir. BİLSEM sınavları gibi sınavlara çalışarak
hazırlanan öğrencileri de düşünecek olursak bu oran daha fazla olacaktır. Halbuki hedeflediğimiz grup
gerçek üstün yetenekli bireylerdir. Yaptığımız çalışma ile bu grubun özelliklerinin, çevresel şartlardan arın-
mış olarak tespitine yardımcı olacak verileri derlemek, matematiksel bir oran çıkartmak hedeflenmiştir.
Metot: Bu çalışmanın evrenini Kocaeli-Gebze ve Kocaeli-İzmit Bilim ve Sanat Merkezi öğrencilerinden
201 öğrenci oluşturmaktadır. Çok Düzeyli Karma Yöntem örneklemi olarak 7-18 yaş grubu ele alınmıştır.
Bu çalışmanın sınırlılıkları sadece Gebze ve İzmit Bilsem öğrencilerine uygulanmasıdır. Çalışmada, öğrenci-
lerin genetik özellikleri ve karakteristik özellikleri anket ve beyan yolu ile kaydedilmiştir. Veriler derlenirken
nitel ve nicel gözlemlerden oluşan karma desen kullanılmıştır.
Bu çalışma yaygınlaştırılarak daha küçük yaşlardaki üstün yetenekli bireylerin erken tespit edilmesi
ve bireyselleştirilmiş eğitim planına dahil edilmesi sağlanacaktır.
Anahtar Kelimeler: Üstün Yetenekli, Karakteristik Özellikler, Yetenekli Bireylerin Belirlenmesi
artvincovidcongress.org 462 - Bildiri Metni -