Page 521 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 521

Eğitimde Yeni Normlar-II                                  Uluslararası Covid-19 Kongresi




               Fen Dersinde Öğrenme Çıktısı Olarak Karikatür Kullanımı-Using Caricature as a Learning
                                                Outcome in Science Lesson


                                            Neslihan SALTAŞ , Dr. Elvan BEYHAN  b
                                                             a
                           a Öğretmen, Gebze Bilim ve Sanat Merkezi, neslihanustuner@hotmail.com
                             b Öğretmen, Gebze Bilim ve Sanat Merkezi, elvanbeyhan71@gmail.com

                 Özet


                 Görsel öğretim materyalleri, öğrencinin yönlendirilmesinde, dikkatini toplamasında, analiz ve sentez
            yapabilmesinde yardımcı olmaktadır (Düzgün, 2000). Bu tip yaklaşımların gerektirdiği öğretim ortamlarının
            sağlanmasında yararlanılabilecek alternatif araçlardan biri de karikatürlerdir. Karikatürlerin diğer mizahi
            eserler gibi bilimsel ve teknik konularda daha çok ilgi görmesi, verilmek istenen bilgi ve mesajların kolay-
            ca yerine ulaşmasını ve kalıcı olmasını sağlayan unsurlardandır (Arıkan, 2004’den akt. Özşahin, 2009).
                 Karikatürün fen dersinde kullanımı ise özellikle soyut kavramları daha somut hale getirdiği için tercih
            edilmektedir. Bu çalışmada karikatürün ülkemizde yapılan pek çok araştırmadan farklı şekilde, görsel öğ-
            retim materyali olarak değil bir öğrenme çıktısı olarak değerlendirilmesi ön görülmüştür.
                 Araştırma, 2020 – 2021 öğretim yılı Covid-19 sürecinde Gebze Bilim ve Sanat Merkezinde eğitim gören
            4. sınıf düzeyi 54 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir.
                 Araştırmada yöntem olarak yarı yapılandırılmış öğrenci görüş formu kullanılarak öğrencilerin kari-
            katür tasarlama ve kullanma ile ilgili görüşleri alınmıştır. Öğrencilerin forma verdikleri yanıtlar, karikatür
            tasarlama uygulamasından öğrencilerin zevk aldıklarını, karikatür etkinlikleri vasıtasıyla konuları daha iyi
            anladıklarını, öğrendiklerini kolayca hatırladıklarını ve fen dersinde başarı düzeyleri yükseldiği için mutlu
            olduklarını ortaya koymuştur.


                 Anahtar Kelimeler: Fen Öğretimi, Karikatür, Öğrenme Çıktısı, Üstün Yetenekliler






































            - Bildiri Metni -                                521                   Eğitimde Yeni Normlar-II
   516   517   518   519   520   521   522   523   524   525   526