Page 526 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 526

Eğitimde Yeni Normlar-II                                                                                              Uluslararası Covid-19 Kongresi




             Bu etkenler arasında kişisel deneyimlere dayanılarak yürümenin ve çocuk parkına gitmenin yaratıcılığı
        büyük ölçüde etkilediği bilgisi öğrencilerle paylaşılmıştır. Bunun kişiden kişiye göre değişebileceği belirtil-
        miştir. Gerek pandemi nedeniyle 2020 yılının Mart ve Nisan aylarındaki sokağa çıkma yasakları gerekse
        uzaktan uygulamalı tasarım eğitimin ilk defa tecrübe ediliyor olması nedeniyle dersin planı yeniden gözden
        geçirilmiştir. Bir sonraki bölümde planlama ve yöntem konusundaki farklılıklara değinilecektir.


             Yüz Yüze ve Uzaktan Tasarım Eğitiminde Yöntem Farklılıkları
             Uygulamalı Tasarım Eğitiminde Yöntemler: Uygulamalı tasarım eğitiminde öğrenci odaklı eğitim yön-
        temiyle çalışılmaktadır. Öğrencinin talep etmesi, soru sorması, bizzat uygulayıcı olmasının gerekliliğine
        dayalı olan öğrenci odaklı eğitimin yüz yüze yapıldığı dönemde öğrencilerin birbirleriyle olan etkileşimi de
        önemsenmektedir.
             Uzaktan Tasarım Eğitiminde Yöntemler: Pandemi sürecinde zorunlu olarak dünya çapında uzaktan
        eğitimin her disipline uyarlanması, tasarım eğitiminde yeni yöntemler geliştirme ihtiyacı yaratmıştır.  2019
        – 2020 Bahar yarıyılında Mart ayından itibaren uzaktan eğitime geçildiğinden dersin işleme şekli üzerinde
        yeniden düşünülmüştür.
             Blackboard tartışma panoları ile öğrencilerin birbirleriyle etkileşim kurmaları ve eşzamanlı çevrimiçi
        yapılan derslerin dışında da aktivitelerde bulunmaları sağlanmıştır.
             Sokağa çıkma yasağı gibi Covid-19 pandemi sürecindeki koşullar gereği yürümek ve çocuk parkına
        gitmek gibi etkinliklerin kısıtlanması nedeniyle araştırmaların internet ortamıyla sınırlı kalmaması amacıyla,
        ev içinde seçilebilecek fiziksel nesneler çevrimiçi derslerde gösterilen örneklerle anlatılarak deneysel ola-
        sılıklar artırılmaya çalışılmıştır. Dersin amacına uygun olarak yüz yüze eğitim ile uzaktan eğitim arasındaki
        yöntem farklılıkları Tablo 2’de özetlenmiştir.


        Tablo 2. Yüz Yüze ve Uzaktan Tasarım Eğitiminde Yöntem Farklılıkları
                 Amaç                 Yüz Yüze Eğitimde Yöntemler            Uzaktan Eğitimde Yöntemler

                                                                       Eşzamanlı canlı derslere katılımın teşvik
         Öğrenen değil talep eden,  Sınıf içi konuşmalar teşvik edilmekte, konuyu   edilmesi, tartışma panolarının oluşturul-
         soru soran ve araştıran  öğrencilerin bizzat araştırmaları, uygulama-  ması, uygulama ve yorumlama ödevlerinin
         bireyler yetiştirmek.  ları ve sunmaları sağlanmaktadır.
                                                                       verilmesi denenmiştir.

         Sanat ve tasarımla ilgili  Müze, galeri, fuar, ajans ve matbaa gezileri  Üniversite ve fakülte olarak sosyal medya
         güncel haberlerin ve ge- düzenlenmektedir. Yarışmalara teşvik edil- üzerinden bir iletişim ve haberleşme ağı
         lişmelerin takip edilmesi. mektedir.                          oluşturulmuştur.
                                Araştıran, deneyen, bilgi ile deneyimi sen-  Derste tartışma panosu ile öğrencilerin bir-
                                tezleyen öğrenciler olarak kendi fikirlerini ve
         Tasarım uygulamaların-  yeteneklerini hayata geçirerek kişisel tasarım   birleriyle etkileşim kurmaları sağlanmıştır.
         da yaratıcılığın geliştiril-  dili oluşturmaları sağlanmaktadır. Birbirle-  Bölüm olarak online sergi platformu oluş-
         mesi                                                          turularak daha iyi projeler üretmeye teşvik
                                riyle etkileşimle, sergilere ve yarışmalara   edilmesi amaçlanmıştır.
                                katılımla çalışma heyecanları artırılmaktadır.

                                Kampüs etkinlikleri, öğrenci kulüpleri, se-
                                minerler, workshoplar, sektör-öğrenci bu- Ders dışı iletişimin ve online etkinliklerin
         Kariyer gelişimi
                                luşmaları, zorunlu staj ve sektör ziyaretleri  artırılmasına çalışılmıştır.
                                gerçekleştirilmektedir.

             Bunlara ilave olarak, eşzamanlı çevrimiçi ders oturumlarında öğrencilerden gelen talepler doğrultu-
        sunda bireysel sanat aktivitelerinde çalışma yöntemimin gösterilerek anlatıldığı video kayıtları alınmış ve
        öğrencilerin izleyebilmeleri için bunlar kişisel YouTube kanalına yüklenmiştir (Şekil 1).



               artvincovidcongress.org                   526                                      - Bildiri Metni -
   521   522   523   524   525   526   527   528   529   530   531