Page 526 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 526
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Bu etkenler arasında kişisel deneyimlere dayanılarak yürümenin ve çocuk parkına gitmenin yaratıcılığı
büyük ölçüde etkilediği bilgisi öğrencilerle paylaşılmıştır. Bunun kişiden kişiye göre değişebileceği belirtil-
miştir. Gerek pandemi nedeniyle 2020 yılının Mart ve Nisan aylarındaki sokağa çıkma yasakları gerekse
uzaktan uygulamalı tasarım eğitimin ilk defa tecrübe ediliyor olması nedeniyle dersin planı yeniden gözden
geçirilmiştir. Bir sonraki bölümde planlama ve yöntem konusundaki farklılıklara değinilecektir.
Yüz Yüze ve Uzaktan Tasarım Eğitiminde Yöntem Farklılıkları
Uygulamalı Tasarım Eğitiminde Yöntemler: Uygulamalı tasarım eğitiminde öğrenci odaklı eğitim yön-
temiyle çalışılmaktadır. Öğrencinin talep etmesi, soru sorması, bizzat uygulayıcı olmasının gerekliliğine
dayalı olan öğrenci odaklı eğitimin yüz yüze yapıldığı dönemde öğrencilerin birbirleriyle olan etkileşimi de
önemsenmektedir.
Uzaktan Tasarım Eğitiminde Yöntemler: Pandemi sürecinde zorunlu olarak dünya çapında uzaktan
eğitimin her disipline uyarlanması, tasarım eğitiminde yeni yöntemler geliştirme ihtiyacı yaratmıştır. 2019
– 2020 Bahar yarıyılında Mart ayından itibaren uzaktan eğitime geçildiğinden dersin işleme şekli üzerinde
yeniden düşünülmüştür.
Blackboard tartışma panoları ile öğrencilerin birbirleriyle etkileşim kurmaları ve eşzamanlı çevrimiçi
yapılan derslerin dışında da aktivitelerde bulunmaları sağlanmıştır.
Sokağa çıkma yasağı gibi Covid-19 pandemi sürecindeki koşullar gereği yürümek ve çocuk parkına
gitmek gibi etkinliklerin kısıtlanması nedeniyle araştırmaların internet ortamıyla sınırlı kalmaması amacıyla,
ev içinde seçilebilecek fiziksel nesneler çevrimiçi derslerde gösterilen örneklerle anlatılarak deneysel ola-
sılıklar artırılmaya çalışılmıştır. Dersin amacına uygun olarak yüz yüze eğitim ile uzaktan eğitim arasındaki
yöntem farklılıkları Tablo 2’de özetlenmiştir.
Tablo 2. Yüz Yüze ve Uzaktan Tasarım Eğitiminde Yöntem Farklılıkları
Amaç Yüz Yüze Eğitimde Yöntemler Uzaktan Eğitimde Yöntemler
Eşzamanlı canlı derslere katılımın teşvik
Öğrenen değil talep eden, Sınıf içi konuşmalar teşvik edilmekte, konuyu edilmesi, tartışma panolarının oluşturul-
soru soran ve araştıran öğrencilerin bizzat araştırmaları, uygulama- ması, uygulama ve yorumlama ödevlerinin
bireyler yetiştirmek. ları ve sunmaları sağlanmaktadır.
verilmesi denenmiştir.
Sanat ve tasarımla ilgili Müze, galeri, fuar, ajans ve matbaa gezileri Üniversite ve fakülte olarak sosyal medya
güncel haberlerin ve ge- düzenlenmektedir. Yarışmalara teşvik edil- üzerinden bir iletişim ve haberleşme ağı
lişmelerin takip edilmesi. mektedir. oluşturulmuştur.
Araştıran, deneyen, bilgi ile deneyimi sen- Derste tartışma panosu ile öğrencilerin bir-
tezleyen öğrenciler olarak kendi fikirlerini ve
Tasarım uygulamaların- yeteneklerini hayata geçirerek kişisel tasarım birleriyle etkileşim kurmaları sağlanmıştır.
da yaratıcılığın geliştiril- dili oluşturmaları sağlanmaktadır. Birbirle- Bölüm olarak online sergi platformu oluş-
mesi turularak daha iyi projeler üretmeye teşvik
riyle etkileşimle, sergilere ve yarışmalara edilmesi amaçlanmıştır.
katılımla çalışma heyecanları artırılmaktadır.
Kampüs etkinlikleri, öğrenci kulüpleri, se-
minerler, workshoplar, sektör-öğrenci bu- Ders dışı iletişimin ve online etkinliklerin
Kariyer gelişimi
luşmaları, zorunlu staj ve sektör ziyaretleri artırılmasına çalışılmıştır.
gerçekleştirilmektedir.
Bunlara ilave olarak, eşzamanlı çevrimiçi ders oturumlarında öğrencilerden gelen talepler doğrultu-
sunda bireysel sanat aktivitelerinde çalışma yöntemimin gösterilerek anlatıldığı video kayıtları alınmış ve
öğrencilerin izleyebilmeleri için bunlar kişisel YouTube kanalına yüklenmiştir (Şekil 1).
artvincovidcongress.org 526 - Bildiri Metni -